3
השש זוכה לתמיכה מהבמה. צילום: יעקב סבן

מה שהיה אמור להיות מפגן  של העצמה לקהילה הגאה ובתמיכת העירייה, הפך לאירוע בעל טונים צורמים במיוחד. ראש העיר יונה יהב  הדהים את הקהל באומרו : "זאת העיר שלכם בדיוק כמו שזו העיר שלנו". הפעילה החברתית ד"ר יאלי השש הורדה מהבמה אחרי שפנתה בחריפות ליהב לגבי נושאים עירוניים שונים. "אם לא נוח ליהב לשמוע, שיבלע את הצפרדע. גם לי לא נוח לבלוע חלקיקים של זיהום אוויר", היא אומרת

התחושה בשבועות האחרונים הייתה כי השנה מצעד הגאווה יהיה מרגש, מרשים ומכבד במיוחד. לראשונה מאז שהחל בחיפה, דגלי הקהילה הצבעוניים נתלו בכל העיר, ראש העיר יונה יהב הכריז תמיכתו והזדהותו עם קיום המצעד וכולם חיכו לאירוע, אשר בסופו של דבר נשא טונים צורמים ותחושות כעס ועלבון.

בתום הצעדה ברחובות הכרמל הגיעו אלפי חברי הקהילה והמזדהים עימם לגן האם שם התקיימה עצרת שכללה נאומים של דוברים רלבנטים והופעה של הזמרת עדן בן זקן.

יהב עלה לבמה לשאת דברים, אולם כפי שמספר רוני, אחד הנוכחים באירוע, הם הצליחו להעליב ואף להרגיז רבים: "בסוף נאומו הוא אמר דברים שכביכול היו אמורים להיות בקטע friendly  ומקבל אבל היו אולי הדבר הכי מתנשא, הוא אמר ' תהינו, תחגגו, זו עיר שלכם כמו שזו העיר שלנו', אתה רציני?? זה כמעט כמו ברמה של להגיד 'גם ערבים הם בני אדם'. אני לא מבין איך הוא עדיין ראש עיר".

השיא היה בהמשך כשעלתה לבמה ד"ר יאלי השש, פמיניסטית הפעילה בארגון "אשה לאשה", שהחלה להקריא מדברים שכתבה בטורה האישי שהתפרסם אתמול (שישי) במקומון 'כלבו' החיפאי, אולם לא הספיקה לסיים אותם. זו הורדה מהבמה על ידי המאבטחים, שכן אנשי העירייה כנראה לא אהבו את העובדה שהיא הזכירה את זיהום האוויר, ארגון מי כרמל והבית בקרית חיים, השש  אמרה על הבמה ליהב, כי עליו לפרוש מכל תפקידיו בדירקטורים של האיגודים הציבוריים העוסקים בסביבה במפרץ חיפה בשל מה שהיא מכנה "שיתוף הפעולה" עם המפעלים.

בין השאר היא אמרה : "(יהב) הייתי רוצה שתחשוב על בעלי ההון ועל התאגידים המאיימים לחסל את חיפה, שנים אמרו לך שאם לא תיענה לתביעותיהם הכל פה ייהרס, אבל ההחלטות שאתה מקבל בעקבות תודעה כוזבת עולות לנו בבריאות…אני רוצה שתחשוב למשל על תאגיד המיים המתעמר בנו תושבי חיפה ובגלל שהשתכנעת כל כך שמה שהם עושים זה מה שצריך לקרות, תושבים המקבלים חשבונות פיקטיביים מתאגיד דורסני. תחשוב על הארנונה בחיפה מהיקרות ביותר בארץ שהיא אינה גזירת גורל".

לדברי ד"ר השש, כשהייתה לפני סיום נאומה קטעה אותה מנהלת אגף האירועים בעירייה, לא בגלל אילוצי זמן כפי שחשבה בתחילה אלא בגלל צנזורה. "התעקשתי לקרוא את הפסקה האחרונה שלי אבל הם כיבו את המיקרופונים ולא יכולתי להמשיך, אמרתי שאני מוכנה לרדת רק אחרי שאסיים להקריא, הקב"ט אמר לי שהוא קודם יקרא ורק אם יראה שזה בסדר יאשר לי לסיים את דבריי. זה לא מתפקידו של קצין ביטחון לאשר טקסט למצעד הגאווה, לא יכולים להחליט עבורי מה להגיד ומה לא".

– ואז פינו אותך בכוח.

"הם נורא לא רצו להגיע למצב פיזי של לפנות בכוח, מצד שני גם לא הצליחו להגיע למצב שיקבלו אישור לתת לי לדבר. לבמה עלו שתי חברותי, לילך בן דוד ונינה מזרחי ואחרי כעשרים דקות החליטו שהם הולכים על פינוי בכוח, פשוט גררו אותנו משם. לי זה לא כאב פיזית אבל לחברות שלי כן. מדהים שאירוע שהוא בסימן נשים העירייה בעצם הפעילה כוח כדי להשתיק אישה שעומדת על הבמה.

"המנחה הדראג קווין גלינה  כל כך כעסה ולא הסכימה להמשיך להנחות. האירוע יצא מצב מאד מסובך ומורכב גם עבור הקשת החיפאית כי זו עמותה של אנשים מקסימים שעשו המון להשיג את הדבר הזה והקשר עם העירייה חשוב להם, מצד שני קשה להם שהעירייה פתאום דורשת צנזורה. העירייה אמנם עוזרת לממן את המצעד אבל אין לה שום זכות לקבוע את התכנים שלו".

"הקהילה הגאה בחיפה היא באופן מסורתי קהילה פוליטית שהתפקיד שלה לא רק להשיג לעצמה זכויות ולהיות סקטוריאלית, אלא גם להתחבר למאבקים נוספים . לכן דיברתי גם כל זיהום האוויר, תאגיד מי כרמל והבית בקריית חיים. אנחנו רוצים לחיות בעיר טובה יותר, בסך הכל לשים אתגר ליונה יהב ולהראות לו שהוא יכול להיפרד מדפוסים ישנים".

ד"ר השש מגחכת נוכח העובדה שבעמוד הפייסבוק של העירייה פורסמה הודעה בה נאמר כי בעירייה מצרים על כך ש"הגברת שביקשו ממנה לרדת מהבמה לא הסכימה לרדת". "זהו חוסר הבנה מוחלט של המשמעות של מצעד הגאווה והתפקיד שלו, חוץ מזה שלקחו ממני את התואר ובמקום זה עשו ממני גברת, מישהי בלי שם שזה מקטין, כאילו הייתי אשה שנתקעה על הבמה"

– את יכולה להבין למה הם רצו שתרדי?

"כן, בסדר, הם אומנם מימנו את המצעד וזה לא נוח לשמוע ביקורת אבל חוסר נוחות היא לא תמיד סיבה לפעולה. בולעים את הצפרדע וממשיכים גם לי לא נוח לבלוע חלקיקים מזהמים בעיר או שתאגידי מים שולחים לי חשבונות פיקטיביות או לסבול מארנונה בין היקרות בארץ".

נכון לזמן כתיבת שורות אלו טרם התקבלה תגובת עיריית חיפה.

 

0
יעקב כהן (מתוך ארכיון הבימה)

הערב (שבת) נודע שהקומיקאי והשחקן יעקב כהן הלך לעולמו בגיל 66. רבים מעולם התרבות ספדו לו, וביניהם גם משה נאור, המנהל האומנות של התיאטרון העירוני חיפה שאף ביים את יעקב כהן בלא מעט הצגות. כהן כיכב לאחרונה בהצגת היחיד הסטנדאפיסט של התיאטרון.

גם חיים גרשון יושב הדירקטוריון של תיאטרון חיפה ספד לקומיקאי: "יעקב כהן הוא מחלוצי הקומדיה בישראל, שחקן שלא יכולת שלא לשים לב אליו. שחקן קומי שגרם לכל בית בישראל לצחוק בהופעותיו על הבמות ועל המסך, בנוסף כמובן להיותו שחקן דרמטי מרגש. קשה לנו לדבר עליו בזמן עבר. אנחנו בתיאטרון כמובן נוקיר את זכרו בכמה אופנים. אני רוצה להשתתף בצער המשפחה על לכתו בטרם עת. יהי זכרו ברוך.

 

חיים גרשון, יושב ראש תיאטרון חיפה
חיים גרשון, יושב ראש תיאטרון חיפה

 

ניצה בן צבי מנכ"לית התיאטרון ספדה רף היא לשחקן, איתו זכתה לעבוד לא מעט: "יעקב כהן הלך לעולמו, איזה מילים קשות, הלב כואב להיפרד מיעקב כהן. קשה להאמין שיש ישראלי אחד או ישראלית אחת שאינם מכירים את יעקב כהן. בשנתיים האחרונות, למרות מחלתו, שאותה הסתיר רוב הזמן מהציבור, הקפיד לעלות על במת תיאטרון חיפה ולככב בשתי ההצגות הנפלאות "המחיר" ו"הסטנדאפיסט". הוא התקשה לתפקד, התקשה לדבר וגם את הטקסטים התקשה לזכור.
אבל לרגע לא ויתר לעצמו.
"אותי יוציאו מהבמה אך ורק על אלונקה", תמיד נהג לומר.
שחקן טוטאלי עד הרגע האחרון.

0

רוזעלך פינת דומינו׳ס

דומינו'ס פיצה מרחיבה את תפריט הקינוחים שלה ומשיקה קינוח חדש ומתוק במיוחד: פופים – מאפים רכים, פריכים וחמים במילוי מטבעות שוקולד לבן בתוספת רוטב שוקולד חלב או רוטב פיסטוק ושוקולד לבן מפנק מעל.

הפופים, כאמור- מגיעים בשני טעמים שונים: פופים שוקולד – ממולאים במטבעות שוקולד לבן עם רוטב שוקולד עשיר מעל ופופים פיסטוק ושוקולד לבן – ממולאים במטבע שוקולד לבן עם רוטב פיסטוק ושוקולד לבן מעל. בכל קינוח מגיעים 8 יח' של פופים מפנקים, בעלות של 22.90 ₪.את הקינוח החדש ניתן יהיה למצוא בכלל הסניפים החל מתחילת חודש אוקטובר ויהיה ניתן להזמינן בסניפים או דרך באיסוף\ משלוח דרך האתר והאפליקציה.

במהדורה מוגבלת

פיצה האט משיקה מהדורה מוגבלת של שלושה מוצרים שעד כה היו מוכרים לכם בגודל אישי – עכשיו בגודל משפחתי! הכירו את המוצרים החדשים: מלוואח פיצה משפחתי: המלוואח הקלאסי מקבל טוויסט חדש עם מלית פיצה עשירה ומגוונת, המיועדת לשבועות של חוויות טעם משותפות.זיווה גבינות משפחתית: שילוב עשיר של גבינות שמספק טעמים קרמיים ומפנקים. מושלם עבור חובבי גבינות ואידיאלי לאירוח או פשוט לפינוק משפחתי או של החבר׳ה וזיווה שוקולד משפחתית: למתוקים שביניכם, זיווה שוקולד מציעה חוויית טעמים מתוקה ומענגת, מלאה בשוקולד איכותי ומענג. זו ההזדמנות שלכם לשתף את החוויה עם כל המשפחה והחברים.

הקרם דה לה קרם

שיריז פטיסרי בגבעתיים מתכונן לעונת החורף עם מגוון קינוחים חדשים הכוללים מבחר קרמבואים בעבודת יד עם טעמים מגוונים, וכן שוקולדים במילויים ייחודיים. העונה יוקדשו גם פעילויות תרבותיות והעשרה, בהן הרצאות בתחומים שונים.במסגרת קולקציית החורף החדשה, מציע שיריז פטיסרי מבחר קרמבואים בעבודת יד עם טעמים מפתיעים ומגוונים, המיוצרים בעבודת יד מביצי חופש, מקלות סוכר וניל ומחיות בלעדיות מבית שיריז פטיסרי על מצע עוגיית קוקילידה או ביסוויט מסורתי.

בראנץ׳ יומי

תפריט הבראנץ' העשיר והייחודי של ״בית לחם״ שהוצע במהלך החג יהפוך כעת לחלק קבוע מהמקום ויוצע לאורך כל ימות השבוע. הבראנץ', שהפך לאחת הבחירות המובילות של האורחים במהלך החג הן כאופציית יחיד והן כזוגית, כולל מבחר מגוון וייחודי של מאפים, סלטים טריים, וקינוחים בעבודת יד – כל זאת לצד האווירה הייחודית של המקום.

תפריט הבראנץ' הזוגי כולל שני מיצי תפוזים טבעיים, שני סלטים ביתיים טריים לבחירה, שני פרעצלים, שני סקונס עם עשבי תיבול ותרד, ושני מאפינס לבחירה. מאפי הבראנץ' משתנים בהתאם לאפייה היומית וברוח התקופה, בין אם מדובר בחגים או בעונות השונות. בנוסף, בבייקרי ישנו מבחר לחמים טריים וייחודיים, סלטים ביתיים כמו סלט אבוקדו, סלק וביצים, וגבינות רכות מקומיות כמו לבנה, ציזיקי ובולגרית עם פסטו ועגבניות.

גוש של המבורגר

דודו פדלון, שפתח את המוסד להמבורגרים בשדה עוזיה, לקח את ההמבורגרים הכי מושחתים שלו, הוסיף מנות מצויינות ופתח את גוש בשר מחדש כבר-מסעדה באשקלון.מתחת לרדאר, בשקט ומפה לאוזן, כל מנת המבורגר בגוש בשר היא חגיגה לא שגרתית של טעמים, כל תוספת הקיימת על ההמבורגר נבחרה בקפידה ועשויה בצורה המיטבית, והאיכותית ביותר. כמו להמבורגר, פדלון מתייחס ברצינות רבה גם למה שבא מסביב: הרטבים, האיולי, הריבות, החמוצים, ולצ'יפס – שנעשה בקפידה ומגיע פריך עם פצפוצי מלח, כמו גם לטופינג המאוד איכותיים.

מלבד ההמבורגרים נוספו לתפריט מנות ראשונות מצויינות, קוקטיילים נהדרים ועוד מנות עיקריות. את גוש בשר החדשה עיצב דודו פדלון כבר מסעדה ושם דגש על אוירת הבילוי, דרך התאורה, בר ישיבה גדול במרכז המסעדה וצבעים חמים. הבר יגיש קוקטיילם משובחים והפלייליסט המשובח משלים את החוויה.

ביו המנות: ההמבורגר: קציצת אנטרקוט אסאדו (225גרם), מוגש עם חסה\ בצל סגול, מלפפוץ חמוץ, צ'יפס הולנדי – עליה מגיעות התוספות. אווזים– שוק אווז, מעדן אווז, מדליון כבד אווז, ריבת בצל של סבתא אורה, מזרק איולי כמהין; קרניבורים– אסאדו מפורק במעשנה, ביצת עין, צ'ימיצ'ורי, קונפי שום, מזרק איולי ברביקיו אל צ'אפו– גוואקמולי, חזה עוף חריף מתוק, פלפל חלפיניו, מזרק איולי שזיפים, עיגול טורטיה קריספי; פסיכיאטר– בצל סומאק מוחמץ, כרוב כבוש, מיני מרגז, מזרק איולי עמבה ועוד.

הוא חוזר

בעקבות דרישות הקהל, מקדונלד'ס מחזירה לתפריט את ה“צ’יקן ביג מק” עם רוטב הביג מק האייקוני.לרגל ההשקה המחודשת, מקדונלד’ס יוצאת בקמפיין בהשתתפותם של הקומיקאים דור כהאן ויותם בקר ובהופעת אורח של תומר פישמן (מקמפיין מק נאגטס מיקס), טס השילוני (“האחיות המוצלחות שלי”) והקומיקאית הילה גולדנברג (“מייקל”, “מי שמע על חווה ונאוה”).ארוחת צ’יקן ביג מק זמינה בכל סניפי מקדונלד’ס ובמשלוחים.

0

מעבדות המחקר והפיתוח של ד"ר פישר מציגים את המוס המיסלרי של GENESIS, פורמולה ייחודית המתאימה לפנים ולאזור העיניים הרגיש, המסירה בקלות וביעילות איפור, לכלוך והצטברות של שומנים, מועשרת בלחות, ומותירה את העור ללא תחושת שמנוניות או יובש. בפעולה אחת פשוטה יש לעסות את המוס על עור פנים רטוב ולשטוף במים, והעור נותר נקי, רענן ונעים למגע.בסדרה שני סוגים:GENESIS מוס מיסלרי לכל סוגי העור- מועשר בניאצינאמיד המסייע בהפחתת אדמומיות, ומתאים לחומציות הטבעית של העור, ו- GENESIS מוס מיסלרי לעור רגיש ללא בושם- מועשר בניאצינאמיד ובאלוורה לסיוע בהרגעת עור רגיש ואדמומי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ARDELL, מותג הריסים והדבקים המוביל בעולם בעל המבחר הגדול ביותר של ריסים מלאכותיים איכותיים, הידוע והאהוב ביותר על ידי סלבריטאים, מאפרים וחובבי עולמות הביוטי בעולם כולו, משיק מוצר חדש – ריסים בלחיצה שמגיעים מוכנים להדבקה, עם פס דבק מובנה וללא צורך בדבק נוסף.הריסים החדשים, ARDELL– Press On יגיעו באריזות של 12 מקבצי ריסים ויכללו 4 סוגים שונים של ריסים שנותנים אפקטים שונים לעין ומבוססים על הדגמים הנמכרים ביותר של ARDELL – Wispies ו Naked.סדרת ה Press On  תושק בבלעדיות בדיוטי פרי ג׳יימס ריצ׳רדסון JR ותמכר באתר ARDELL החדש

חברת 'אלטמן בריאות', הידועה כמובילה בתחום תוספי התזונה בישראל, ממשיכה להתרחב עם מוצרים חדשניים ומובילים, וכעת משיקה לראשונה בארץ את תוסף התזונה 'מגנזיום ציטראט' בתצורת ג'לי בטעם פטל.המוצר החדש פונה לכל מי שזקוק להשלמה תזונתית של מגנזיום כפתרון נוח וחווייתי. הייחוד של מגנזיום ציטראט לא רק בטעם הפטל ובתצורת הגומי, אלא גם בפורמולה המתקדמת שלו, הכוללת מגנזיום אורגני בספיגה גבוהה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המותג הבינלאומי  INTUITION מציע  סכין חדשנית ומקצועית  לחידוש עור הפנים ומראה חלק  וזוהר: INTUITION DERMA GLOW  המשפר ומחליק את מרקם העור ע"י פעולת פילינג עדינה המסייעת בספיגה טובה של קרם הפנים/ סרום, יוצר בסיס מושלם למריחת מייקאפ ומסיר שערות עדינות.

מותג הטיפוח Clarins משיק את סדרת Multi-Active החדשה, המיועדת להילחם בהשפעות המזיקות של הלחץ היומיומי על עור הפנים. סדרה זו, המיועדת לנשים וגברים  בעלי אורח חיים עמוס ולחוץ , משלבת טכנולוגיות מתקדמות ורכיבים טבעיים המעניקים לעור אנרגיה ורעננות, גם במצבים של לחץ מתמשך.סדרת מולטי-אקטיב החדשה של קלרינס מציעה פתרון כולל לשמירה על מראה צעיר ורענן של העור, גם בחיים העמוסים והלחוצים של המאה ה-21. עם שילוב של מחקר מתקדם, רכיבים טבעיים והתמקדות בצורכי הצרכן, קלרינס ממשיכה לחדש ולספק מוצרים פורצי דרך לשמירה על בריאות ויופי העור.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GIGI Laboratories משיקה שלושה מוצרים חדשים:

Smart Night Peeling פילינג בנוסחה דו-פאזית, מבוסס על שילוב יעיל של חומצות חדשות בריכוז גבוה, עם קומפלקס תמציות של פירות, קולגן וסקוולנים ממקור טבעי.השימוש בתכשיר מתאים לכל עונות השנה לכל סוגי העור כולל נשים בהריון ובזמן הנקה. השילוב בין פאזה מימית ופאזה שומנית שומר על החומצות הפעילות מפני חמצון בשל חשיפה לאוויר ועל יעילותן עד לתום השימוש בתכשיר.

Probiotic Mask: מסכה חדשה בסדרת TEXTERE  אשר פותחה כחלק ממגמת הטיפוח החדשה המתחשבת בשכבת המיקרובים האישית בעור ומשלבת בין שני תחומים עיקריים: פרו-ביוטיקה ופרה-ביוטיקה.

Dynamic day make up 30 SPF – DD קרם עם SPF 30 בגוון בהיר דינמי: מוצר משולב המעניק לחות, הגנה ומראה אחיד בסדרת TEXTURE. הקרם החדש מהווה שלב משלים ואידיאלי לשמירה והעצמת תוצאות שגרת הטיפוח היומיומית עם מוצרי הסדרה, המתמקדים בשמירה על מרקם ובריאות העור בעזרת פורמולה ירוקה ונקיה המכילה מרכיבים ביו-טכנולוגים חדשניים, ידידותיים לשכבת המיקרוביום הטבעית.

מותג הטיפוח הבינלאומי ליראק פריז משיק לעונת המעבר ולחורף 2025 את סדרת בודי נוטרי החדשה להזנת העור והענקת לחות.הסדרה כוללת שלושה מוצרים: תחליב גוף מחדש ומרגיע,  באלם לטיפול מיידי לעור יבש ועדין ופילינג גוף.

 

מותג היופי ג'ייד מציג את SELFIE 3 – Blush & Highlighter Trio. הפתרון האידיאלי לכל אישה המעוניינת להעניק לעור שלה זוהר בריא ומושלם.מארז 3 ב-1 כולל גווני סומק ואבקת ברונזר עם שימר.הסמקים והשימר מועשרים בפנינים ופיגמנטים זעירים, המעניקים גוון מעודן, שניתן להעצים למראה חם, רך וטבעי עם ניצוץ עדין.הפלטה מגיעה במארז כסוף מהודר, עם סגירה מגנטית קלה ומראה. העיצוב הקומפקטי מאפשר לקחת את המארז לכל מקום, בין אם מדובר בנסיעה לחופשה או לתיקוני איפור במהלך היום.

 

מותג "בית השקד" משיק את סדרת "שוקובולת": ריבועי שוקולד איכותיים עם שיבולת שועל ב-3 טעמים: שקדים, אגוזי לוז ונטו. הסדרה 100% טבעית, פרווה, vegan, טעימה וישראלית. קינוח מפנק שמתאים לכולם בכל זמן – אם זה בתום הארוחה או כשמתחשק משהו טעים וטבעי.המוצרים מבוססים על שוקולד, שיבולת שועל, סילאן טבעי כממתיק, טחינה גולמית וקוקוס. מוצרי קקאו – מינימום 35%. ולא פחות חשוב: הריבועים הפריכים ארוזים במגשיות צבעוניות בעיצוב שמח

המותג טיק טק שמזוהה בזכות הרעננות הייחודית והעיצוב הצבעוני שלו, מרחיב את קו המוצרים שלו עם תוספת מנדרינה ולימון-ליים שמצטרפים לרשימת הטעמים הפופולריים של טיק טק : מנטה, מנטה חזקה, תפוז ותות. כל אחד מהטעמים האלו נועד לרענן את הרגשות החיוביים ולהכניס נגיעה של אופטימיות לכל רגע קטן במהלך היום.

קבוצת פררו, יצרנית קינדר ברחבי העולם, שמחה להכריז על השקה ביצת ההפתעה של קינדר עם מהדורת המיניונים החדשה. המהדורה החדשה כוללת את ביצת ההפתעה האייקונית של קינדר עם מגוון צעצועים בהשראת הסרט האחרון בסדרת סרטי המיניונים הפופולרית. הצעצועים בסדרה מאפשרים זמן משחק מהנה ויצירתי להורים וילדיהם יחד.

בית המאפה ההולנדי המפורסם של Merba משיק טעם חדש לסדרת עוגיות השוקוצ'יפס הנמכרות בישראל COOKIES & CREAMעוגיות שוקולד צ'יפס ואגוזי לוז ממולאות בקרם בטעם וניל. אגב, ישראל תהיה המדינה השניה בעולם שתשיק את הטעם החדש.

המותג הקולינרי 'מאסטר שף' ממשיך להרחיב את מגוון המוצרים ומשיק בימים אלה מוצר חדש: אטריות אורז דקות, עם "תווית נקיה" – מכיל רק אורז לבן (89%) ומים –   מאושר ויגן פרנדלי.אטריות האורז החדשות ארוזות בצורת "עוגות" אטריות לשימוש נוח ומדוד. הן מתאימות להכנת סלטים, מוקפצים, ספרינג רולס, תוספות למרקים ועוד.

מבשלת הבוטיק הגלילית הגיבור בכרמיאל, מייצרת בעבודת יד מגוון סוגי בירות בטעמים וסגנונות שונים. המבשלה הוקמה מתוך אהבה לבירה ולתרבות הקראפט שסביבה. תרבות של חופש, חברותא, יזמות ועזרה לזולת. זולת חמישה סוגים שונים של בירות קבועות שמיוצרות במבשלה כמו: הגיבור סטאוט אירי, הגיבור בלונדי, הגיבור IPA, הגיבור חיטה בווארית, והגיבור הורייזן,  במבשלה גם מייצרים מעת לעת בירות מיוחדות בהתאם לאירועים או עונות. לאחרונה הושקה בירה פלורה. בירה בסגנון SOUR חמצמצה על בסיס חיטה בתיבול פסיפלורה, מנגו וליצ'י. הכיתוב על הכתף של הדמות "אין דבר כזה אי אפשר.."  הוא הקדשה לזכרם של נעה וגידי חיאל הי"ד שנרצחו ב 7.10.2023 במסיבת הנובה. סלוגן שעבר מהסבא לנכדים והיה מקועקע על גופם.במבשלה קיים מרכז מבקרים המארח קבוצות, וחצר בירה – ביר גארדן בסגנון ביר גארדן אירופאי, המציע תפריט אוכל משובח לצד מגוון הבירות במבשלה במחירים הוגנים במיוחד.הבירה כשרה בהשגחת הרבנות כרמיאל, וניתן להשיגה במגוון חנויות יין ואלכוהול מובחרות בכול הארץ ובאתר : www,giborbeer.co.il

סקיני פסטה מציגה: רוטב טריאקי ורוטב סויה ללא תוספת סוכר וללא גלוטן

רוטב סויה ללא תוספת סוכר וללא גלוטן 340 מ"ל. רוטב הסויה מתאים לבישול, למרקים, כרוטב לסלטים ולמוקפצים וכמטבל לסושי.ללא חומרים משמרים, ללא גלוטן וללא תוספת סוכר. בכשרות הכK ובאישור הרבנות הראשית לישראל

עוד בסדרה רוטב טריאקי ללא תוספת סוכר וללא גלוטן 340 מ"ל: חדש בישראל, רוטב טריאקי ללא תוספת סוכר וללא גלוטן המתאים הרוטב גם כמטבל לסושי. טעמו של רוטב טריאקי הוא מתוק בסגנון יפני. ללא מונוסודיום גלוטומט, ללא שומן וללא כולסטרול, בכשרות הכK ובאישור הרבנות הראשית לישראל. לרכישה: ניתן להשיג כעת באתר סקיני פסטה– חנות המוצרים של סקיני פסטה – ללא תוספת סוכר וללא גלוטן (skinnypasta.co.il) 

0
יירוטים בסמוך למוזיאון העיר חיפה

יותם יקיר, מנכ"ל מוזיאוני חיפה, מספר על ההחלטה המורכבת לפתוח את המוזיאונים בחגים תחת איום הטילים, ועל המשמעות של תרבות בזמן חירום.

תערוכה שעלתה בחודש שעבר על מכונית הקאלט 'סוסיתא' במוזיאון העיר

 

"אחרי החגים" כבר כאן, היה לא קל, בכל מובן, תודה ששאלתם.

המאמר הקצר הזה ינסה לתאר איך נראה הצד של מקבלי ההחלטות. הן מורכבות, ההחלטות, בימים הטרופים הללו. אפילו בעניינים לא מרכזיים, כל אחד הרי מסתכל בחצרו, כמו המוזיאונים שלנו – מוזיאוני חיפה.

ערב חגי תשרי, חיפה תחת איום ישיר. המצב, נגיד הכי בעדינות, לא סימפטי. ואתה בהתלבטות רצינית. לפתוח? לא לפתוח? לקיים פעילויות או לא? מישהו בכלל יבוא? יש לאנשים ראש למוזיאונים?

החלטנו לפתוח. כל מוזיאוני חיפה היו פתוחים לאורך כל ימי החג, מראש השנה, דרך סוכות, חג ראשון, חג שני, סופי השבוע שלפני ואחרי.

הקו המנחה – כל עוד אנחנו עומדים בהנחיות פיקוד העורף ועירית חיפה, נשתדל, נצא מגדרנו ליתר דיוק, כדי שהמוזיאונים יישארו פתוחים וכדי לקיים פעילויות ואירועים שתוכננו.

יותם יקיר "אמירה דקלרטיבית"

זו הייתה הגישה שלנו מאז ה 7 באוקטובר, זו לתחושתנו שליחותנו בעת הזו.
יש בכך סוג של אמירה דקלרטיבית, הצהרתית, שהיא חשובה בעיני כשלעצמה. אבל כנראה אפילו יותר חשוב, קיים ההיבט המהותי של למלא צורך של אנשים. להפוגה של שפיות, לתרבות, למעט מזון רוחני. בחודשי המלחמה הראשונים, זה בלט באופן קיצוני. אם אתם זוכרים, חיפה של אז (סוף 2023. מזמן, הא?) הייתה שקטה לגמרי. ואנשים מילאו את המוזיאונים ואת כל הפעילויות שלנו בכל רחבי העיר, שאפילו שנתנו להן את השם הרשמי "הפוגה של שפיות".

אבל הפעם המצב שונה – אזור חיפה והמפרץ נמצא תחת איום והתקפות. לא מעט אזעקות, לא מעט יירוטים, הרבה מתח וחוסר שקט.

אבל בכל זאת החלטנו לפתוח. את כול המוזיאונים. אנחנו מוסד ציבורי שלוקח את הדברים ברצינות. אפילו שמרנו על שעות פעילות נרחבות שתוכננו מראש, וגם הוספנו מרתון סרטים במוזיאון טיקוטין. ועוד המון פעילויות למשפחות והדרכות בשפות שונות. כל מה שניתן היה.

השורה התחתונה – המוזיאונים כנייר לקמוס למצב הכללי. לא, זה באמת לא היה חג נורמלי. כמות המבקרים הייתה רק כרבע מהכמות הרגילה בחגי תשרי. ההכנסות – אפילו פחות מזה. אלה העובדות, אלה החיים.

אבל "רבע" מכמות המבקרים – זה עדיין כמה אלפי אנשים. כמה אלפי אנשים שרצו וחיפשו לעשות משהו בחג הזה עם הילדים או בלעדיהם. שהיה להם חשוב לבוא ולהמשיך לצרוך תרבות.

אז האם היה נכון לפתוח ולהמשיך? גם בדיעבד, התשובה לדעתי היא כן. האם אני צודק? אולי אין בכלל צודק בעת הזו. זה מה שהרגיש לנו נכון, זה מה שעשינו.

ותוך השלמת תכניות עבודה (נהדרות) של מוזיאוני חיפה לשנת 2025 – נשאר לנו לקוות רק שלא נצטרך עוד "הפוגות של שפיות".

בתקווה לימים יפים יותר, לכולנו.

יותם יקיר, מנכ"ל מוזיאוני חיפה

 

0

בעולם שבו הבטיחות היא מעל לכל, חברת א. דנן מציבה סטנדרטים חדשים בתחום מערכות כיבוי האש בישראל. החברה, הפועלת כבר שנים רבות, מתמחה בתכנון והתקנה של מערכות כיבוי אש מתקדמות ומותאמות אישית, שנועדו להבטיח הגנה מרבית לכל סוגי המבנים – החל ממרכזים מסחריים ובתי מגורים ועד מפעלים ומבני תעשייה.

טכנולוגיה מתקדמת ושירות מותאם אישית חברת א. דנן עושה שימוש בטכנולוגיות המובילות בשוק בתחום כיבוי האש, ומתחייבת להעניק לכל לקוח פתרון המותאם לצרכיו הייחודיים ולמאפייני המבנה. בעזרת צוות מהנדסים וטכנאים מקצועיים, החברה מלווה כל פרויקט, מהתכנון הראשוני ועד לביצוע מלא והתקנה בטיחותית.

בטיחות ללא פשרות עם צוות מומחים מיומן ובעל ניסיון עשיר, חברת א. דנן מיישמת את כל התקנים המחמירים ומקפידה על עבודה מדויקת ומקצועית, בהתאם לדרישות משרד הבינוי והשיכון ורשויות הכבאות. כל מערכת מתוכננת באופן פרטני, תוך מחשבה מעמיקה על כל סיכון אפשרי, במטרה להגן על חיי אדם ועל רכוש.

שירות ואמינות מעל הכל חברת א. דנן ידועה בשירות האישי והמקצועי שהיא מספקת לכל לקוח. הצוות זמין לייעוץ ולתמיכה טכנית בכל שלבי התהליך, ומעניק ללקוחות תחושת ביטחון בידיעה שהם בידיים טובות.

כאשר מדובר בבטיחות, אי אפשר לקחת סיכונים. חברת א. דנן מתמחה בתכנון ובהתקנה של מערכות כיבוי אש מתקדמות, המספקות פתרונות אמינים וחדשניים לכל מבנה. בין אם מדובר במפעלים, בתי עסק, מבני ציבור או בתי מגורים, חברת א. דנן עומדת בראש התחום, ומביאה עמה ניסיון וידע רב שנים, לצד מחויבות בלתי מתפשרת לבטיחות ולשירות.

להפוך כל מבנה למבצר בטוח החברה מציעה ללקוחותיה מערכות כיבוי אש המותאמות בקפידה לאופי השימוש בכל מבנה. באמצעות צוות מומחים מנוסה ותכנון מוקפד, א. דנן מבטיחה שכל לקוח יקבל את הפתרון המתאים ביותר, במטרה לצמצם סיכונים ולהעניק תחושת ביטחון מירבית.

העוצמה שמאחורי הטכנולוגיה העולם של מערכות כיבוי אש מתעדכן כל הזמן, וחברת א. דנן נמצאת תמיד בקדמת הטכנולוגיה, עם פתרונות הכוללים מערכות ספרינקלרים, מערכות כיבוי במים, גלאי עשן מתקדמים, ומערכות התרעה חכמות. החברה מקפידה לעמוד בכל התקנים המחמירים ביותר ולהבטיח שכל מערכת תעבוד בצורה מושלמת בזמן אמת.

שירות בסטנדרט אחר חברת א. דנן לא רק מספקת פתרונות כיבוי אש – היא שותפה מלאה לתהליך כולו. צוות החברה מלווה את הלקוחות משלב התכנון, דרך ההתקנה ועד לשירותי תחזוקה שוטפים, תוך דגש על זמינות, אמינות ומקצועיות. המטרה היא שהלקוחות ידעו שבמקרה חירום, המערכות יפעלו בצורה המיטבית ויספקו את ההגנה הנדרשת.

ביטחון שאפשר לסמוך עליו עם היסטוריה של פרויקטים מוצלחים ולקוחות מרוצים, א. דנן ממשיכה להוביל בתחום ומביאה עמה ידע עשיר, ניסיון מעמיק והבנה מלאה של צורכי הלקוח.

0

תערוכה נוסטלגית חדשה במוזיאון העיר חיפה מספרת את סיפורה של מכונית הפיברגלס האייקונית – מכונית הסוסיתא, סמל ישראלי מובהק, חוזרת לכבוש את חיפה בתערוכה חדשה ומרתקת במוזיאון העיר. התערוכה, לוקחת את המבקרים למסע בזמן אל עברה התעשייתי של העיר, ומספרת את סיפורה של המכונית ששבתה את לבבות הישראלים

איתן אלחדז ברק

סוסיתא וחיפה: סיפור אהבה

הקשר בין חיפה לסוסיתא הוא עמוק וסימבולי. העיר, שהייתה מרכז תעשייתי חשוב בשנותיה הראשונות של המדינה, היוותה קרקע פורייה לפיתוח תעשיית הרכב הישראלית. במפעל "אוטוקרס" שנפתח בחיפה בשנת 1957, החל ייצורה של הסוסיתא, מכונית הפיברגלס הקלילה והייחודית.

התערוכה, פרי שיתוף פעולה בין הבמאי אבי וייסבלאי, יוצר הסרט התיעודי "סוסיתא", לאוצרת מוזיאון העיר יפעת אשכנזי, תציג את סיפורה המרתק של המכונית, החל מהחזון להקים תעשיית רכב ישראלית, דרך עלייתה ונפילתה של חברת אוטוקרס, ועד הפיכתה לאייקון תרבותי.

מתוך-הסרט-הקצר האספנים.-צילום_אבי-וייסבלא

הבמאי אבי וייסבלאי, יוצר הסרט התיעודי "סוסיתא'  שהושק בתקופת מגפת הקורונה, מתחקה אחר שורשיה של תעשיית הרכב הישראלית שהחלה בחיפה, במפעלו של יצחק שובינסקי. לדברי אשכנזי: "מכונית הסוסיתא היא מותג ישראלי מובהק, שלמרות התקופה הקצרה שבה יוצרה המכונית, היא מעוררת בנו עניין וחיוכים נוסטלגיים עד היום".

סוסיתא היום – סטודנטים מעצבים לתערוכה

אוצרת המוזיאון יפעת אשכנזי: "במסגרת התערוכה רצינו להציע הסתכלות עכשווית על הסיפור של מכונית הסוסיתא, ולא רק לחזור אחורה בזמן" אומרת אשכנזי, "בגלל שהסוסיתא הפכה לכזה סמל, עניין אותנו לפתוח דלת לפרשנויות עכשוויות. יצרנו שני שיתופי פעולה נפלאים עם מוסדות לימוד אקדמיים ורתמנו את הסטודנטים לפרויקטים הייחודיים:

"באחד, סטודנטים מהחוג לעיצוב תקשורת חזותית בביה״ס לעיצוב של אוניברסיטת חיפה יצרו מיתוג מחדש לסוסיתא בדרכים שונות כאשר עבודות נבחרות יוצגו בתערוכה.

"בשני, סטודנטים מבית הספר לעיצוב ולפיתוח משחקים בתילתן המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית, יצרו משחקי מחשב ומשחק מובייל שמהם יוכלו ליהנות המבקרים בתערוכה".

מתוך התערוכה
מתוך התערוכה

 

 

סוסיתא: רבותיי, ההיסטוריה חוזרת!

התערוכה תכלול מגוון רחב של פריטים, ביניהם דגמי סוסיתא מקוריים, תמונות, קטעי עיתונות וסרטים ארכיוניים. בנוסף, יוצגו עבודות של סטודנטים לעיצוב מהאוניברסיטה וחיפה וממכללת תילתן, שיצרו מיתוג מחדש לסוסיתא ועיצבו משחקי מחשב הנוגעים בסיפורה.

סוסיתא: גם למי שאין לו רישיון…

גם הילדים יוכלו ליהנות מהתערוכה! חוברת פעילות מיוחדת תעזור להם לגלות את סיפורה של הסוסיתא, ובחדר פעילות יוכלו ליצור עבודות בהשראת המכונית האייקונית.

 

קצת היסטוריה על המכונית שהפכה לקאלט

 

תחילת הדרך: חלום של תעשיית רכב ישראלית

הסיפור של הסוסיתא מתחיל לאחר קום המדינה, בתקופה של מחסור ותקומה. הרצון להקים תעשיית רכב עצמאית הוביל להקמת חברת "קפרי"ש" בחיפה, שייצרה כלי רכב מתוצרת חברות בין-לאומיות. אך החלום לייצר מכונית ישראלית מקורית המשיך לבעור, ובשנת 1957 הוקמה חברת "אוטוקרס", שפיתחה את הסוסיתא.

החרם הערבי והמכונית הישראלית

החרם הערבי, שפגע ביכולתה של ישראל לייבא מוצרים ממדינות רבות, חיזק את הצורך לייצר מוצרים מקומיים. הסוסיתא, ששווקה כ"מכונית הישראלית", הייתה סמל ליכולתה של המדינה להתגבר על קשיים ולפתח תעשייה עצמאית.

הקמת אוטוקרס: מפגש של חזון ויזמות

יצחק שובינסקי, איש עסקים חיפאי, ולדיסלב שנלר, איש הנדסה מוכשר, חברו יחד להקים את חברת "אוטוקרס". שובינסקי, בעל קשרים ענפים וחוש עסקי מפותח, הצליח לקדם את החברה ולהשיג תמיכה ממשלתית לייצור הסוסיתא.

סוסיתא ופיברגלס: חומר ורוח

הסוסיתא יוצרה מפיברגלס, חומר קל וחזק שאפשר ייצור מהיר וזול. הבחירה בחומר זה הייתה נועזת ויחודית, והפכה את הסוסיתא למכונית קלילה וקלה לתיקון. השם "סוסיתא", שנבחר בתחרות ארצית, היה גם הוא ייחודי וסימבולי: שכן הוא מוזכר לראשונה כעיר מקראית בצפון.

חיפה: מהגשמת החלום לקשיים

חיפה, "עיר העתיד" של הרצל, הייתה המקום הטבעי לייצור הסוסיתא. העיר, עם הנמל והתעשייה המפותחת שלה, הייתה סמל לחדשנות וקדמה. אך למרות ההצלחה הראשונית, חברת אוטוקרס נאלצה להתמודד עם קשיים כלכליים ותחרות קשה.

הסוף: בין שחיתות לקריסה

התרחבות החברה והמעבר לטירת כרמל לא הביאו לפריחה המצופה. חובות כבדים, תחרות עזה והאשמות בשחיתות הובילו לקריסתה של אוטוקרס בשנת 1971. למרות הניסיון להחיות את החברה, הייצור הסתיים סופית כאשר המדינה החליטה להפסיק את הטבות המס למכוניות מייצור מקומי. כך אחרי ייצור של 45,600 מכוניות, מסחריות וטנדרים, יצאה המכונית האחרונה את שערי המפעל ביולי 1981. בצירוף נסיבות מורבידי – יצחק שובינסקי והמפעל סיימו את חייהם יחד בעקבות תאונה שעשה שובינסקי עם רכבו באחד הסיבובים שלקח בחיפה

התערוכה "סוסיתא" במוזיאון העיר חיפה היא הזדמנות לחזור בזמן ולגלות את סיפורה של מכונית אייקונית שסימלה תקופה של תקווה וחדשנות. התערוכה תספר את סיפורה של חיפה כעיר תעשייתית חשובה, ותציג את הסוסיתא כסמל לישראליות של פעם.

 

"סוסיתא – התערוכה"

מוזיאון העיר חיפה – שד' בן גוריון 11 חיפה

פתיחה לקהל הרחב: 26.9.24 בשעה 19:00

נעילת התערוכה: 31.5.25

אוצרים: יפעת אשכנזי ואבי וייסבלאי

 

0

גינה קהילתית בנווה דוד בחיפה טווה סיפור מרגש של חוסן, הגירה וזהות. החל מהחודש תערוכה חדשה במוזיאון העיר חיפה מספרת את סיפורה של אותה גינה יחודית

איתן אלחדז ברק

 

בלב שכונת נווה דוד בחיפה, בין בניינים מתפוררים למתחמי פינוי-בינוי עתידיים, שוכנת גינה קהילתית פורחת. גן עדן ירוק זה, המטופח באהבה על ידי תושבי השכונה מזה כעשור, הוא הרבה יותר מסתם ריאה ירוקה בלב העיר. זוהי עדות חיה לסיפור יוצא דופן על חוסן קהילתי, הגירה וזהות, ויצירה של מרחב לימינלי בו מיטשטשים הגבולות בין עבר להווה, ובין הרצון להיות ישראלי גאה לבין השורשים האתיופיים העמוקים.

גברא: חקלאים בלב העיר

החודש נפתחה במוזיאון העיר חיפה תערוכת יחיד חדשה בשם "גברא" (חקלאי באמהרית), פרי יצירתה של האמנית רבקה בלאי. התערוכה, המוצגת עד סוף חודש מרץ, מספרת את סיפורה של הגינה הקהילתית בנווה דוד דרך עיניה של בלאי, שעלתה מאתיופיה בשנת 1994. במשך שנה תיעדה בלאי את אביה, שלוקח חלק בטיפוח הגינה, ואת שאר חברי הקהילה האתיופית בשכונה, בתוך המרחב הירוק והייחודי הזה.

"העלייה מאתיופיה שינתה את אורח חייהם של העולים", מספרת בלאי. "היא אילצה אותם למצוא מקצועות ומקומות פרנסה חדשים, רחוקים מהאדמה ומהחקלאות שהיו חלק בלתי נפרד מחייהם באתיופיה. אך בליבם ובזהותם, כל אחד מהם הוא עדיין "גֵּבֵרֵא – חקלאי".

מתוך הסרט של רבקה בלאי

הגינה, אם כן, מאפשרת להם להתחבר מחדש לשורשיהם, לעסוק בפעילות המוכרת והאהובה, ולמצוא נחמה ומרגוע בלב העיר הסואנת. "אנשים מגיעים לכאן אחרי העבודה ומשקיעים בזה שעות", אומרת בלאי. "הם מגדלים כאן תפוחי אדמה, בצל, שום, פפאיות, בננות, אבוקדו, תירס ואפילו תירס אתיופי. גיליתי שיש להם המון ידע חקלאי שלא הכרתי, ועד כמה יש להם כוח ופוטנציאל לעשות דברים מופלאים".

הקשר המתחדש דרך העדשה

תהליך התיעוד לא רק חשף בפני בלאי עולם שלם של ידע וניסיון, אלא גם קירב אותה אל אביה. "הקשר בינינו הפך לקרוב יותר", היא משתפת. "אמנם עם פחות מילים ויותר דרך המצלמה, הכרתי אותו מעבר ליחסי 'אבא ובת'".

בין כאן לשם: דואליות של זהות

יפעת אשכנזי, אוצרת התערוכה, מדגישה את חשיבות הייצוג של קהילות מגוונות במוזיאון העיר. "כשראיתי לראשונה את התוצרים של רבקה, הבנתי שזה פרויקט שחייב להיות מוצג כאן", היא אומרת. "מביקור בגינה ומהסתכלות על העבודות של רבקה עולים כל כך הרבה סמלים שקשורים להגירה, להסתגלות ולזהות. אפשר לראות, למשל, את היסודות שהוקמו בגינה עבור 'גוג'ו' – בית אתיופי מסורתי שמעולם לא הושלמה בנייתו. הצבנו מבנה דומה גם בתערוכה, כדי לדבר על הדואליות הזו: מחד, ההסתגלות והרצון העז להכות שורש בישראל, ומאידך, הגעגוע למקום שממנו באו".

האמנית רבקה בלאי וברקע תמונה של אביה מתוך התערוכה
גינת הקסם – צילום – רבקה בלאי
להחזיר עטרה ליושנה – צילום – רבקה בלאי

שדה החלומות בנווה דוד

התמונות של בלאי מתעדות רגעים קטנים מתוך העבודה החקלאית המתישה. גברים יהודים-אתיופים מלאי הדרת כבוד עובדים את האדמה, זורעים ושותלים, מטפחים וקוצרים. בעוד שבמרחב הציבורי הישראלי, גברים אלו, בני הדור הראשון להגירה, נתפסים לעיתים כאבודים בין שתי תרבויות, בתמונות של בלאי הם משתקפים כבעלי נוכחות, חוסן וחיבור עמוק לטבע.

יש בתמונות אלה רפרוף לתמונות החלוצים שגאלו אדמות בתחילת המאה שעברה. אך הגברים של הגינה הקהילתית בנווה דוד גואלים אדמה אחרת – אדמת המעברה הישנה. הם גואלים את זהותם שהודחקה, ומחזירים עטרה ליושנה.

התערוכה "גברא" היא 'שדה החלומות' של קהילת יוצאי אתיופיה בנווה דוד. כמו בסרט הקולנוע הקלאסי, הקסם קורה מעצמו, "ומחזיר את האנשים בזמן", כפי שמציינת אשכנזי. הגינה, כמו התערוכה, היא מרחב של ריפוי, של חיבור ושל תקווה.

 

תאריך נעילה: 31.3.25

מיקום: מוזיאון העיר חיפה – שדרות בן גוריון 11 חיפה

 

 

 

0

מזג האוויר המתקרר, לצד החצב והנחליאלי מסמלים את בא הסתיו, אך הזזת השעון לשעון חורף לא משאירה ספק. החורף מגיע בצעדי ענק, וזה הזמן להתכונן.

ישראל היא מדינה חמה כמעט כל השנה, אך בעונת החורף הקצרה התופעות העוריות בולטות מאוד אל מול מדינות אחרות, שם ההבדל בין היום ללילה לא משמעותי כמו בארץ. אמנם אין לנו "חורף אמיתי" אבל הבדלי הטמפרטורה בין היום לבין הלילה, של בערך 10 מעלות – גורם לעור יבש, סדוק ומתקפל עד כדי דלקות בידיים. לכן, במיוחד בעונה הקרה חשוב להקפיד על תוספת לחות בכל האזורים היבשים החל מהפנים, המרפקים, הידיים ויתר הגוף. כן כן, כולל כפות הרגליים.

ד"ר מוניקה אלמן מומחית לרפואת עור וטיפולים אסתטיים מנהלת רפואית של מכבי אסתטיקה מסמנת את הגורמים ומציעה טיפים מועילים לשמירת חיוניותו של העור גם בתקופה זו

  1. לא לשבת מול תנור חימום, הדבר גורם לפיגמנטציה בפנים, במחשוף וברגליים, בצורת רשת תת עורית בגוון חום שנשאר לאורך זמן. השכבה נוצרת עקב פירוק של תאים וחומרי הפירוק נשארים בעור ולא נעלמים. 

באופן כללי, מומלץ להימנע מישיבה במקומות חמים. סדין חימום במיטה, מפזר חום ליד הרגלים ותנור – כל אלו גורמים לחימום יתר של העור ומעבר לכך – לבעיה של חשמל סטטי המעמיק את הסדקים בעור ובשיער. לכן, כשאנחנו רוצים להעשיר את העור שלנו בלחות, חשוב למרוח סרום להחדרת לחות מוגברת. 

  1. בלבישת בגדים תחתונים/טייצים/גרביים חשוב להקפיד על הרכב בד של 80 אחוז כותנה, דבר המקל על אוורור העור ומניעת היובש.

3.לא לשכוח שגם בימים סגריריים חשוב להפקיד על מסנן קרינה מהשמש המטעה על מנת להגן על העור מפני נזקי השמש.

  1. מומלץ להימנע כמה שאפשר משינה עם גרביים. שינה עם גרביים מומלצת רק לאנשים שסובלים מקור קיצוני בכפור הרגליים עקב שינויי כלי דם ברגליים. עדיף להימנע מלהסתובב עם גרביים או ככפות שנרטבו כי כשיש מאוד רטוב על אזורים יבשים נוצרים באזורים מסוימים בעור סדקים דבר שיכול להוביל לזיהום חיידקים ופיטרתים על העור שלנו.
  2. על מנת למנוע ככל הניתן יובש העור יש למרוח פעמיים ביום באזורים המועדים לפורענות חומרי לחות בעלי מרקם קרמי ופחות על בסיס מים בכדי להעשיר את העור בלחות. בפנים ובצוואר מומלץ למרוח פעמיים ביום סרום עשיר מתחת לקרם הלחות.  
  3. במרפקים, מאחורי האוזניים, באזורי הקרקפת היבשה וכפות הרגליים מומלץ למרוח על בסיס יומי שמן תינוקות שעה לפני הרחצה, ולאחר הרחצה קרם לחות, דבר המעניק תחושת  רכות לעור ומפחית את יצירת היובש. 
  4. מומלץ לעשות שימוש יומיומי במים טרמליים על מנת להעשיר את העור ולשמור על רעננותו. כדאי לשמור בקירור ולרסס פעמיים ביום. ניתן לרסס גם על איפור על מנת לקבע אותו.
  5. חשוב להקפיד על שימוש במים פושרים ברחיצת הפנים ומקלחות משום שמים פושרים מאוד מתונים לעומת מים חמים שמרחיבים את כלי הדם וגורמים ליובש ניכר.
  6. יש להקפיד על שתיית מים. בעונה הקרה יש נטייה לשתות פחות כיוון שאנו לא מרגישים צורך לשתות כ"כ הרבה. עם זאת, חשוב להקפיד על שתיית 2 ליטר מים ביום. המים חשובים הן לעור הפנים שלנו והן לבריאות הכללית שלנו.
  7. בחורף כדאי להימנע מבדים סינטטיים מכיוון שהם אוגרים חום ובשינויי הטמפרטורה נוצר חשמל סטטי היוצר שבירת שיער וסדקים בעור.

0

תערוכה חדשה ומרגשת בגלריה גן שמואל מציגה את קולותיהם של 30 אמנים ישראלים המתמודדים עם טראומת המלחמה ומביעים תקווה לעתיד טוב יותר

איתן אלחדז ברק

 

יוזמה נובעת מהכאוס

התערוכה הקבוצתית "קול התקווה" נולדה מתוך כאוס. האוצרת נעמי גורדון-חן חיפשה דרך להיאחז בתקווה בתוך המציאות הישראלית המורכבת, לאחר הטבח הנורא ב-7 באוקטובר והמלחמה הקשה. "בתקופה של מלחמה וטראומה של החברה בישראל", היא מסבירה, "נולד צורך ליצור מרחב בו נוכל להתחבר לתקווה ולעתיד משותף וטוב יותר". וכך, בימים בהם הביטחון האישי התערער, בימים של איומים וחששות, עשרות רבות של אמנים ויוצרים משכבות אוכלוסייה מגוונות נענו לקריאה להשמיע ולהציג את קולם ואת פרשנותם האישית לביטוי "קול התקווה".

חנה בן אליעזר קרטיס 'קול התקווה'
לאה ויינברג : 'כאב ותקווה',
נעמי סיויק. לרקום שוב אל האור בטכניקה של רקמה
נעמי גורדון-חן, יוזמת ואוצרת התערוכה

פסיפס אנושי של תקווה

30 אמנים ויוצרים מקשת חברתית רחבה, נשים וגברים, חילונים ודתיים, צעירים ומבוגרים, מהעיר ומהכפר, מצפון ומדרום, מהמרכז ומהפריפריה, חברו יחד כדי ליצור פסיפס מרגש של יצירה אומנותית.

רקמה של זיכרון ותקווה

האמנית אירנה גולני יוצרת רקמות עדינות ומלאות בעוצמה. היא מספרת על ההלם והזעזוע שחוותה בפרוץ המלחמה: "הנחמה הייתה היצירה", היא אומרת. "לקחתי חוטים ורקמתי 'גשם שחור'. יצרתי בתוך הרקמה חדר בצבעי אדום – שחור". לגולני קשר אישי לקיבוץ ניר עוז, שסבל רבות בטבח ה-7 באוקטובר. קרובי משפחתה מצאו עצמם נצורים בממ"ד במשך שעות ורק בנס ניצלו. עבודות הרקמה האחרות שלה מביעות אופטימיות זהירה, עם עצים ירוקים והכיתוב "החיטה צומחת שוב", וסמל מגן דוד בצבעים זוהרים המסמלים תקווה והתחדשות.

איסוף השברים

חנה בן אליעזר קרטיס יוצרת קולאז'ים מפיסות נייר קרועות, המחליפות את משיכות המכחול ומייצרות מרקמים ייחודיים של צבע וצורה. מעשה ההרכבה האומנותי ממשיל את "איסוף השברים", הן באופן מעשי והן באופן מטאפורי, ומשקף את רוח התקופה בה העולם שהכרנו התפרק לגורמים ועלינו מוטלת המלאכה הקשה של הרכבתו מחדש. הקולאז'ים שלה הם עדות ליכולת של היצירה האומנותית לאחות את קרעי המציאות וליצור יופי מתוך השברים.

חוטים של תקווה

האמנית נעמי סיויק החלה לצייר בחוטים בתקופת הקורונה. "מאז החוטים שלי יוצאים בכל פעם לטיול ויוצרים עולם צבעוני", היא מספרת. "ואז הגיע ה-7 באוקטובר ואני רוקמת על הקנבס את בארי ואת השער הצהוב המפויח, אבל גם מפריחה כלניות. ואנחנו נקום, כמו שקמנו מהשואה". סיויק משתמשת בחוטים כדי לרקום דימויים עוצמתיים של כאב ותקווה, ומזכירה לנו שגם מתוך האפר יכול לצמוח יופי חדש.

תקווה בתוך קופסת טלויזיה

זאב פטר אנגלר יוצר עבודות אסמבלאז' מרתקות מחפצים יומיומיים. הוא ממקם את החפצים בתוך קופסאות טלויזיה ריקות, ומעניק להם חיים חדשים ומשמעות אחרת. "אני עוד זוכר את המצור על ירושלים שהייתי ילד", הוא מספר, "ירו עלינו מנבי סמואל". אך על אף שנולד אל תוך מלחמה, הוא מעולם לא איבד את התקווה לשלום. "חשבתי על העבודה הזו כשנסעתי בצמוד לחומה בגבול הצפון", הוא נזכר. עבודותיו של אנגלר מביעות את הניגוד בין האלימות וההרס של המלחמה לבין התקווה לשלום ולחיים טובים יותר.

פריה אן קווהזי : 'נמשיך לעוף'
נעמי גורדון-חן, יוזמת ואוצרת התערוכה

אירנה גולני, 'גשם שחור'
תמי גוטמן. 'שמרי על העולם אמא'

תקווה נשית

האמנית אפרת חן יצרה סדרת פורטרטים טקסטואליים של נשים הנושאות את השם "תקווה". "חיפשתי אותן דרך הרשתות החברתיות ועבור כל אחת מהן יצרתי דף כפול שמביע את 'האני מאמין' שלה ומהי התקווה עבורה", היא מספרת. אחת מהן היא תקווה אלוש, שאמה עלתה לארץ מתימן בשנת 1991. "השם שלי מחייב", היא אומרת, "ולאן שלא אלך אני מחויבת לערך הזה. בצבא, כמשקי"ת ת"ש, נתתי תקווה לחיילים, ואני מייחלת לסיום המלחמה. אסור לנו להפסיק לקוות לשלום". סדרת הפורטרטים הויזואלים – טקסטואליים של חן מציגה אמנות חברתית במיטבה ומוכיחה שאמנות אינה נוצרת רק בהתבוננות האינטרוספקטיבית אלא במפגש שביני לבין 'האחר'.

שרה אבנין גנישר אוספת פיסות מבדים ודגלים שחוקים, ורוקמת מהם יצירות צבעוניות ומלאות בתקווה. "לתוכו שזרתי את מפת ישראל המצמיחה פקעים אופטימיים של ורדים בצד טקסטים של 'תקווה'", היא מספרת. על פסיפס הדגלים רקמה את המילים של לאונרד כהן: "סדק, סדק בכל דבר, שדרכו חודר האור פנימה". עבודותיה של גנישר מזכירות לנו שגם מתוך השברים והקושי יכולים לצמוח יופי ותקווה.

ציפור פצועה פורשת כנף

פריה אן קווהזי יצרה פסל מרשים של ציפור פצועה העשויה מחומרים ממוחזרים. "העבודה נוצרה על צלחת חלודה שמקבלת חיים חדשים ועליה ציפור פצועה ושרופה שמצליחה לעוף", היא מסבירה. "כולי תקווה שהמילים 'שמע ישראל' יהדהדו אי שם במרומים ותקווה שעם ישראל יצליח". הציפור הפצועה של קווהזי מסמלת את היכולת של העם היהודי להתגבר על מכשולים ולפרוץ קדימה גם לאחר טראומה.

התקווה – חוט השני בהיסטוריה היהודית

מושג התקווה חוזר ונשנה ברבות מעבודות האמנות בימים אלו. נדמה שהתקווה היא מצרך נדיר במחוזותינו, אך היא שזורה כחוט השני בהיסטוריה היהודית, בה מעגל הזמן נע תמיד קדימה, אל עבר הנכסף, אל "המשיח". מהאודיסיאה של הומרוס, דרך "הגרניקה" של פיקאסו ועד להמנון הישראלי "התקווה", היא זו שמחזיקה אותנו ומאפשרת לנו להמשיך גם בזמנים קשים. הפילוסוף הגרמני ארנסט בלוך טען כי "התקווה היא היכולת לדמיין עתיד אוטופי ולפעול להגשמתו". התערוכה "קול התקווה" מזכירה לנו את חשיבותה של התקווה ככוח מניע בהיסטוריה היהודית ובחיינו כפרטים וכחברה

 

אפילוג: קולות התקווה ממשיכים להדהד

התערוכה "קול התקווה" היא קריאת השכמה מרגשת. היא מזכירה לנו שגם בתוך הכאוס והמציאות המורכבת, קיימת תקווה. היא קוראת לנו להתחבר לקולות האופטימיים, לראות את האור גם בימים אפלים, ולא לאבד אמונה ביכולתנו ליצור עתיד טוב יותר. היצירות בתערוכה הן עדות מרגשת ליכולת של הרוח האנושית להתמודד עם טראומה, למצוא משמעות גם בתוך הסבל, ולשאוף לתקווה ולשלום.

 

תערוכה קבוצתית בגלריה לאמנות גן שמואל, 18/10-29/11/24

 

0

כיום, רבים מאיתנו רוצים לשמור או להחזיר לפנים את המראה הצעיר והרענן. רוצים – אבל חוששים, מבולבלים משפע האפשרויות הקיימות ומושפעים מהרשתות החברתיות, שיכולות להציג מראות מלאכותיים או לא טבעיים ובעיקר – לא ברי השגה. לפני שנכנסים לעולם זה, חשוב להבין את האפשרויות הקיימות, את היתרונות והחסרונות שלהן, כמו גם את המיתוסים השגויים שמקיפים את הנושא.

הליך מוצלח הוא כזה שלא מאפשר להבחין כי המטופל ביצע אחד כזה. מראה טבעי, ששומר על המימיקות בפנים, שומר על פרופורציה ומאפשר למטופל להביט במראה ולפגוש את עצמו כפי שהיה לפני כעשור, זה הסימן להצלחה עבורי כמנתח פלסטי  חשוב להבין שלכל טיפול יש את היכולות שלו, אך השיקול שצריך להנחות אותנו, גם כמטופלים ובעיקר אותנו כאנשי המקצוע, הוא שמירה על מראה טבעי, שמתאים למבנה הפנים הקיים ולא משנה את הפנים של המטופל, אלא רק מחזיר אותו למראה שהיה קיים כעשור אחורה. 

הרמת פנים היא אחת מהפרוצדורות האסתטיות הפופולריות ביותר בשנים האחרונות, הודות לתוצאות המשמעותיות שלה, להשפעתה לטווח ארוך וליכולת להתאים אותה באופן אישי לכל מטופל, בהתאם לצרכים ולציפיות שלו. עם העלייה בפופולריות של ההליך ובביקוש הגובר אליו, התפתחו סביבו שאלות רבות ומיתוסים שגויים. הנה כמה מהם:

"הרמת פנים מתאימה רק לגילאים מבוגרים" 

לא נכון – רפיון ונפילה של עור היא תהליך טבעי שמתרחש עם השנים, אך ישנם גורמים שונים שיכולים להאיץ את התהליך, כגון גנטיקה, חשיפה לשמש, עישון, מתח נפשי ותזונה לא מאוזנת.

בנוסף, ירידה במשקל (כגון לאחר ניתוחים, זריקות הרזיה ודיאטות קיצוניות) יכולה להוביל לשינויים במבנה הפנים ולרפיון עור. כשמדובר בירידה קלה, ניתן להחזיר נפח ע"י הזרקה של חומצה היאלרונית לחלק המרכזי של הפנים. אך כשמדובר בירידה משמעותית המשקל, השפעתה ניכרת בכל איזור הפנים והצוואר ויכולה להתבטא בעור עודף. במצבים כאלה, הזרקות אינן מספיקות או לחילופין מקנות מראה לא טבעי. ולכן הרמת פנים מהווה אופציה נהדרת לשמור על מראה טבעי והרמוניה של כל הפנים.

"הרמת פנים היא פתרון קבוע"

לא נכון – הרמת פנים היא הליך כירורגי שמטרתו להעניק מראה צעיר ורענן על ידי מתיחת עור הפנים, הסרת עודפי עור והדגשת קווי מתאר של הפנים, אך הוא אינו עוצר את תהליך הזדקנות הטבעי. אין שום פתרון קבוע, אך מכל האופציות הטיפוליות הקיימות, התוצאות של הליך מתיחת פנים, נשמרות לאורך הזמן הרב ביותר. תוחלת החיים של התוצאות תלויה בגורמים שונים, כולל גנטיקה, אורח חיים והקפדה על שגרת טיפוח. 

"הרמת פנים יוצרת מראה מעוות של הפנים"

לא נכון – בעבר הרחוק, ההליך התמקד במתיחת עור הפנים בלבד, מה שהוביל לשינויים קיצוניים במראה, כמו שינוי במבנה הפה והעיניים. מדובר הייתה בגישה שטיפלה בעיקר בשכבת העור החיצונית מבלי להתייחס לרקמות העמוקות, דבר שיכול היה לגרום לתוצאה לא טבעית. כיום, עם השיטות המתקדמות והחדשניות, מתיחת הפנים היא בעצם הרמת פנים, שמתמקדת גם ברקמות העמוקות. תהליך זה מתבצע בצורה מדויקת, כך שמרימים את מה שנפל מבלי לשנות את תווי הפנים הטבעיים. כתוצאה מכך, תוצאות ההליך הן הרבה יותר טבעיות ומאפשרות להחזיר לעור את המראה הצעיר והרענן, תוך שמירה על המראה האישי. 

"הרמת פנים כרוכה בניתוח כואב מאוד" 

לא נכון – כולם בשלב מסויים בחיים נחתכו באצבע ע"י סכין מטבח. ברוב האנשים הכאב מורגש למספר דקות ולאחר מכן שוכחים. כך גם הרמת פנים. הניתוח עצמו אינו כואב ונעשה בהרדמה מלאה המבוצעת ע"י אנשי מקצוע מנוסים. לאחר הניתוח צפויה תחושת אי נוחות בתנועת הצוואר אשר חולפת לאחר מספר ימים,  לצד נפיחות משמעותית, אשר יורדת לאחר כשבוע עד 10 ימים.

"כולם יראו את ההשפעה של הניתוח" 

אני תמיד אומר שהסימן שלי להצלחה הוא "להרגיש בלי ולהיות עם". ניתוח מוצלח מאפשר למטופלים להראות צעירים לפחות בעשור, אבל ללא שינוי בהבעות הפנים. במסגרת ההליך  מרימים את הרקמות שנפלו כדי להשיב נפחים באזור הלחיים וליצור קו לסת מוגדר  וצוואר מתוח. הכישרון והניסיון של המנתח הם המפתח להבטחת תוצאה הרמונית, שתשמור על תווי הפנים האישיים של המטופל, מבלי שניתן להבחין כי עבר תחת סכין המנתח. 

"הרמת פנים פותרת בעיות עור".

לא נכון – מהות הרמת פנים הינה להיפטר מעודפי עור אשר גרמים לצניחה של קו הלסת (מראה ה"בולדוג") ואובדן הצוואר הברבורי. הרמת פנים אינה מותחת את העור ומעלימה קמטים. ניתן לדמות את עור הפנים שלנו לבד קורדרוי, ניתן למתוח את הבד, אבל לא ניתן להעלים את הקפלים הקטנים. כך גם עור הפנים, הקמטוטים הקטנים ישארו!! כדאי לטפל באיכות העור, ניתן לשלב את הניתוח עם פילינג עמוק או בינוני. לכן במהלך הייעוץ המקדים חשוב לדבר עם הרופא על מה שמפריע בעור הפנים – צניחת העור בצוואר וקו הלסת, או הקמטוטים בפנים, ובהתאם לכך לבחור את הפרוצדורה המתאימה. 

תוצאות הניתוח נראות מיידית

לא נכון – ניתן לראות את תוצאות הניתוח כבר מספר ימים לאחר הניתוח, אך יש לקחת בחשבון שהניתוח כרוך בזמן החלמה, עד שהסימנים הכחולים נספגים, והבצקות יורדות. לאחר מספר שבועות ניתן להתאפר ולהנות מהתוצאה לטווח זמן ארוך, ולרוב ללא טיפולים נוספים פרט לשימור איכות העור ובכך לסייע לאריכות התוצאה.

"הרמת פנים מתאימה לכל אחת"

לא נכון – על אף שהרמת פנים היא פרוצדורה בטוחה, היא אינה מתאימה לכל אחד. חשוב להעריך את מצב הבריאות הכללי של המטופל ואת הרקע הרפואי. לחץ דם לא מאוזן, נטילת מדללי דם או עישון מהווים התוויה נגד ביצוע ניתוח. יש גם לוודא שהעור גמיש מספיק כדי לאפשר מתיחה אפקטיבית ואינו סובל מנגעים חריגים או מחלות עור.

אך מעל לכל. הדבר החשוב ביותר הוא תיאום ציפיות – לא ניתן לשנות או להחליף את הפנים, לרוב מה שהיה לפני עשור כך, יהיה לאחר הניתוח. חשוב לקיים שיח פתוח בין המטופל לרופא המנתח, על מנת לשקף את מה שצפוי בתום ההליך ולמנוע אכזבות

"רק נשים מבצעות הרמת פנים"

לא נכון – הביקוש לטיפולים ניתוחיים אסתטיים במגמת עלייה בקרב המגזר הגברי, בעיקר הליכים של מתיחת פנים והרמת עפעפיים. ובעצם, למה לא?? כמו נשים, גם גברים מתמודדים עם תהליכי הזדקנות, כמו רפיון העור, קמטים ושינויים במבנה הפנים. העלייה במודעת האסתטית העניקה לגיטימציה חברתית לניתוחים אסתטיים גם בקרב גברים. 

הליך הרמת פנים אצל גברים מתבצע באופן שונה מאשר אצל נשים, כאשר המטרה היא לחדד את קו הלסת ולהקנות מראה טרפזי וגברי ולא להוסיף נפחים באזור הלחיים, מה שמעניק מראה נשי יותר. גם הצלקת ממוקמת קדמית לאוזן, על קו הזקן, על מנת למנוע צמיחתו לתוך האוזן. 

הרצון במראה צעיר הוא תופעה טבעית, אך חשוב לגשת להליכים אסתטיים בכובד ראש. חשוב לזכור שהמראה החיצוני הוא רק חלק מהזהות האישית שלנו, והשקפת עולם חיובית על עצמנו היא לא פחות חשובה. פיזור מיתוסים שגויים תורם לקבלת החלטה מושכלת. בחירה במנתח פלסטי מומחה. המקיים שיח פתוח על האפשרויות הקיימות, היתרונות והחסרונות והתוצאה הצפויה אל מול הציפיות הוא חיוני על מנת להבטיח שביעות רצון לשני הצדדים. 

תפריט נגישות