לראשונה נחשפים מסלולי ההמראה והנחיתה העיקריים המתוכננים לשדה התעופה אשר משרד התחבורה בוחן להקים ברמת דוד. המסלולים העתידיים, שישרתו למעלה מ-30 מיליון נוסעים כבר בשנים הקרובות, עתידים לייצר רעש חריג לתושבי חיפה, עכו, הקריות ויישובי האזור.
נתיב ההמראה המתוכנן צפונה (מסלול 33) יעבור מעל קריית טבעון, רמת ישי, קריית אתא, קריית ביאליק, קריית מוצקין והשכונות הצפוניות בחיפה. המטוסים אשר יעברו בנתיב זה יטפסו בכוח מנועים מלא ובכך יגרמו לרעש סביבתי הנוסף לפעילות חיל האוויר במרחב. במקביל, נתיב הנחיתה המתוכנן יעבור מעל עכו, יישובי משגב ויישובי אשכול הגליל והעמקים. כיווני הנחיתה וההמראה של הנתיבים עשויים להתחלף לאור כיוון הרוח. במידה והמטוסים ינחתו לכיוון דרום (מסלול 15) הם ידרשו לטוס בגובה נמוך (כ- 800 מטרים בלבד) מעל אזור הקריות בדרך לנחיתה ברמת דוד.
יודגש כי נתיב הנחיתה המתוכנן עתיד לעבור מעל ג'נין, תוך סיכון פוטנציאלי של המטוסים הנוחתים. יוזכר כי מסלולי הנחיתה בנתב"ג כיום ממעטים לעבור מעל שטחי יהודה ושומרון.
המסלולים המתוכננים עתידים ליצור לתושבי חיפה והקריות רעש בדומה לרעש אותו חווים כיום תושבי חולון – בת ים, רעש גבוה מהתקן שנקבע ע״י ICAO, איגוד הטיס העולמי. לרעש החריג תהיה השפעה ישירה על בריאות התושבים ועל איכות חייהם. כבר כיום נאבקים תושבי עוטף נתב״ג במפגע הבלתי נסבל שנגרם להם מנמל התעופה הראשי של ישראל, המשרת יותר ויותר נוסעים מידי שנה.
מסלול נתיבי ההמראה והנחיתה לא פורסם לשיתוף ציבור ולא אושר במסגרת ועדת העורכים לתכנון שדה רמת דוד. נתיבי ישראל, יחד עם רשות שדות התעופה ובאישור רשות התעופה האזרחית עתידים להגיש מסלולים אלה בקרוב ל-Eurocontrol, ארגון התעופה האירופאי, האמון על אישור נתיבי התעופה בישראל.
אייל בצר, יו"ר אשכול הגליל והעמקים וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "הפתרון למשבר התעופה הישראלי חייב להיות שדה תעופה בינלאומי בחיפה. התכנית להעברת פעילות המטוסים הקלים משדה התעופה בהרצליה לחיפה, תהווה מטרד בלתי נסבל שיגרום גם למגבלות בנייה. לעומת זאת, בשדה תעופה בינלאומי ההמראות תהיינה לכיוון הים ולא יהוו מפגע סביבתי. לכן קידום שדה תעופה בינלאומי בחיפה הוא משימה בעלת חשיבות רבה לתושבי חיפה והצפון".