בביקורו באתר הקמה של נמל המפרץ שבחיפה הכריז שר התחבורה ישראל כץ כי לא יתאפשר יותר אחסון חומרים מסוכנים ומזהמים מעבר לתפעול לוגיסטי רגיל. הוא גם התחייב שכל התובלה מנמל חיפה מזרחה תהיה רק דרך רכבת העמק, מה שיאפשר הגדלת פעילות משמעותית. "נמל חיפה יהיה השער למזרח וישמש גשר יבשתי בין הים התיכון למדינות המפרץ וירדן".
ראש העיר חיפה יונה יהב אירח את שר התחבורה ישראל כץ במסגרת ביקור רשמי שערך בשבוע שעבר בחיפה. השניים סיירו באתר ההקמה של נמל המפרץ בלוויית בכירים ממשרד התחבורה ועיריית חיפה, ראשי הערים הסמוכות לחיפה, מנהל הרשות והנמלים, מנכ"ל חברת נמלי ישראל וכן מנכ"לי רשות שדות התעופה, רכבת ישראל וחברת נתיבי ישראל.
בעת הסיור אמר השר כץ : "נאפשר לירדנים והתורכים להעביר סחורות מאזור בית שאן ישירות למדינותיהן. אחתום על צו שכל התובלה מנמל חיפה מזרחה תתבצע באמצעות רכבת העמק כך שהנמל הקיים יגדיל משמעותית את היקף פעילותו". כץ הדגיש כי לא יתאפשר יותר אחסון חומרים מסוכנים ומזהמים מעבר לתפעול לוגיסטי רגיל.
מנכ"ל חברת נמלי ישראל (חנ"י), שלמה בריימן, ציין כי חנ"י מקדמת במקביל בניית שני נמלים חדשים, את נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד. יצוין כי בינואר 2015 יצא לדרך הפרויקט להקמת נמל המפרץ בחיפה ובמאי 2015 נחתמו החוזים להפעלת הנמלים החדשים.
כץ הוסיף כי "הקמת נמל ליד נמל תביא לתחרות שתשביח את שני הנמלים, תגרום להורדת מחירים ותביא לשיפור השירות עבור המשתמשים בנמל ולהגדלת נפח הפעילות". עוד ציין השר כי "נמל חיפה הקיים ישודרג בדיוק כמו שהבטיח, ויהיה באותה הרמה של הנמל החדש.
לדבריו, הנמל יחובר לרכבת העמק ההיסטורית, שתתחיל לפעול באוקטובר השנה. "אחתום על צו שכל התובלה מנמל חיפה מזרחה תהיה רק דרך רכבת העמק כך שהנמל הקיים יגדיל משמעותית את היקף פעילותו. נמל חיפה יהיה השער למזרח וישמש גשר יבשתי בין הים התיכון למדינות המפרץ וירדן. אפקח אישית על כך שמחירי השימוש בנמל יהיו אטרקטיביים, זאת כבר לא תיאוריה, זה הולך לקרות, אנחנו הולכים לייצר אפשרות לירדנים והתורכים לאסוף את הסחורות מאזור בית שאן למדינותיהם. כץ הדגיש באופן חד משמעי , כי לא יתאפשר יותר אחסון חומרים מסוכנים ומזהמים מעבר לתפעול לוגיסטי רגיל.
העבודות הימיות להקמת נמל המפרץ מתבצעות על ידי חברה משותפת של החברות הישראליות אשטרום ושפיר אשר זכתה במכרז ההקמה הבינלאומי.