פרויקט רכבת הכרמל תופס תאוצה. בפגישת עבודה שהתקיימה בין כץ ליהב הודיע השר כי הנחה את עובדי משרדו לקדם את הפרויקט. הסובלים מהפקקים בחיפה שדי התרבו בשנים האחרונות ישמחו לגלות שהרכבל צפוי להיות חלק בלתי נפרד ממערך התחבורה הציבורית בחיפה והנוסעים בו יוכלו להגיע במהירות וללא פקקים ממפרץ חיפה ישירות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה
מסלול הרכבל יתפרס על כ – 4.5 ק"מ ויכלול 6 תחנות ממפרץ חיפה ועד לאוניברסיטת חיפה: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות (צ'ק פוסט), רחוב דורי, מרכז הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה.. לאורך הציר ינועו קרוניות ל- 10 נוסעים, אשר יצאו כל 16 שניות מכל תחנה בכל כיוון. בשלב הראשון הרכבל מתוכנן להסיע מאות נוסעים בשעה בכל כיוון ובשלב מתקדם צפוי מספרם להגיע לאלפי נוסעים. הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית המתקדם של מטרופולין חיפה ויאפשר לנוסעים ברכבל (גמלאים, בעלי מוגבלות, סטודנטים ובני נוער) ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בתחבורה ציבורית רגילה. לצד זה, יוכלו הנוסעים להשתמש בכל אמצעי התשלום המקובלים בתחבורה הציבורית, לרבות "רב-קו" "חופשי חודשי" "חופשי סטודנטיאלי".
משך זמן הנסיעה מהמפרץ לאוניברסיטה יארך כ- 18 דקות. הנסיעה מהמפרץ לטכניון מוערכת בכ – 10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בעוד 8 דקות נוספות.
עם קבלת התקציב ממשרד התחבורה, תפעל חברת יפה נוף לעדכון התכנון הפרטני ותצא למכרז להקמת תשתיות הרכבל במטרה להשלים את ההקמה ולהפעיל את הרכבל בהקדם האפשרי. הפרויקט, שנעשה בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע, יפחית משמעותית את עומסי התחבורה ומצוקת החנייה שישנם כיום בשני הקמפוסים.
בעירייה אומרים כי ההחלטה להקים את הרכבל בחיפה התקבלה מתוך ראייה כי מדובר בתכנית כלכלית אופטימאלית המשתלבת במערכת התחבורה הכוללת של חיפה והסביבה. זאת, בנוסף להיבט התיירותי הטמון בו אשר יציע כלי תחבורה מהיר ויעיל למגדל האוניברסיטה שהינו אחת מנקודות התצפית המרהיבות בארץ.