איש של אנשים

בכל שעה עם הלקוח. כהן
בכל שעה עם הלקוח. כהן צילום: איתן אלחדז

 

סוכן הביטוח אריה כהן, הבעלים של "ביטוחית", מגלה איזה ביטוח חשוב מאוד לעשות, מה מיוחד בחברה שלו ביטוחית,  ואיך זה שחצי ממכוניות הפרארי בארץ מבוטחות אצלו (נחשו כמה יש…)

עשרים דקות לאחר שהתחילה הפגישה עם סוכן הביטוח, אריה כהן, כבר נתקפתי ייאוש. שאלתי את עצמי ואת הצלם איתן, אם בכלל נצליח לראיין אותו. העובדה שאיחר חצי שעה הייתה נסלחת, בכל זאת האיש עסוק, אולי בדיוק התקשר אליו לקוח שרכב הפרארי שלו מבוטח אצלו. הבעיה הייתה ששיחות הטלפון שקיבל לא נפסקו וכהן פשוט היה חייב לענות לכולן. כשכבר הצלחתי לקבל את תשומת ליבו הוא חצי התנצל חצי הסביר: "כזה אני, זמין 24 שעות, נותן שירות אינטימי ואישי".

כהן מוצא את עצמו במהלך עבודתו נותן שירות בשעות לא הגיוניות: "לפני שבועיים התקשר אלי באחת עשרה בלילה לקוח שלמד איתי ביסודי, אמר שנתקע עם הרכב באיזה 'חור'. בלילה נהוג לגרור רכב תקוע למקום אחסנה ורק למחרת בבוקר לקחת אותו למוסך. רציתי יותר והתקשרתי למנכ"ל של חברת הגרירה שהיה בחו"ל, הוא נתן דרכי אישור לגרור  את הרכב למוסך וגם סוכם עם המוסכניק שהוא יבוא למוסך בלילה ויתקן את התקלה".

סוכנות ביטוחית ממוקמת בנהריה, ועוסקת בכל ענפי הביטוח לרבות חיים, פנסיה, רכבים ובפרט רכבי יוקרה, רכוש, עסקים ותאונות אישיות. תחום הייחודי למשרדו הינו ביטוחים לכלי רכב גדולים כמו אוטובוסים, משאיות ורכבי הסעות כמו מיניבוסים ומוניות. להבדיל מסוכנויות אחרות, ביטוחית משרתת את לקוחותיה שישה ימים בשבוע, כולל יום שישי. "בסופי שבוע אנשים קונים מכוניות, אני מקבל הרבה הפניות וטלפונים ממגרשי מכירת מכוניות ויש הרבה אקשן", אומר כהן.

המומחיות של סוכנות ביטוחית היא במתן ביטוחים לרכבי יוקרה כמו פרארי, מרצדס, מזרטה. רכבים שערכם יכול להיות גם מיליון שקל.

 כמה כאלו יש בכלל בישראל?

"לא חסר (הוא עונה בחיוך) בישראל יש 4 מכוניות מסוג פרארי, ושתיים מהן מבוטחות אצלי. אנחנו נחשבים למומחים בקנה מידה ארצי לרכבי יוקרה, שדורשים התייחסות אחרת. אדם שבוחר בי לבטח רכב כזה יקר, סומך עלי כי הוא יודע שביום שיקרה משהו יש לו 'אבא'".

הסוכנות עובדת עם רוב חברות הביטוח בארץ ומקושרת ישירות למערכות הממוחשבות של החברות, כך שהלקוח יכול לבחון און ליין הצעות שונות. כהן הנהרייני, גם חבר פעיל בהנהלה הארצית של לשכת סוכני הביטוח.

הוא מגדיר את עצמו 'איש של אנשים'. הגיע לענף הביטוח כשהיה כבר בן 30, ללא שום ניסיון  בתחום או הכרה מוקדמת שלו ("אלא רק כקליינט"), לפני כן עסק בשיווק.

 מה משך אותך בלהיות סוכן ביטוח?

"המכירות, הקשר עם האנשים והאפשרות שראיתי להצליח בזה.

בהתחלה היתה פקידה אחת. המשרד היום
בהתחלה היתה פקידה אחת. המשרד היום

מיד נרשמתי למכללה לביטוח והפכתי למורשה בענפי ביטוחי החיים והאלמנטרי. התחלתי עם פקידה אחת במשרד והיום אנחנו מעסיקים עשרה עובדים. בימים הראשונים היו לי אפס לקוחות, אבל האמנתי בעצמי, והיום המשרד מטפל ביותר מ-5,500 לקוחות, מכפר ראג'ה על גבול לבנון ועד אילת. הכוח שלי הוא בקסם האישי, במסירות וביכולת להתחבר ללקוח, אני רק צריך להגיע לפגישה וכבר יש לי 70 אחוז סיכוי למכירה. ברור שיש הרבה סוכנויות ביטוח באזור, אבל המתחרה היחיד שלי הוא הקדוש ברוך הוא. המוטו שמלווה אותי כל השנים הוא שהלקוח תמיד צודק ויקבל את השירות הטוב ביותר".

והנה מסר ביטוחי חשוב מאוד מאחד שמבין: "תבטחו את הדירה שלכם! אין מודעות לזה בכלל, מעט אנשים מבטחים את דירתם וזהו ביטוח ממש חשוב", אומר כהן, "אנחנו מדברים על כל עולמם של בני הזוג או המשפחה. לא מדובר בביטוח יקר והוא יכול להחזיר לבן אדם את החיים, אחרי אירועים כמו שריפה, גניבה, סופה או סערה".

על מנת להמחיש את החשיבות נספר שבעקבות הסופה שהייתה בחורף שעבר, באחד הבניינים באזור עפו קולטים של דודי שמש מהגג אל פני הקרקע, הקולטים צנחו היישר על גגו של רכב ב.מ.וו חדש, ששוויו 800 אלף שקלים וגרמו נזק של 220 אלף שקל. הקולטים משויכים לכל דיירי הבניין, כך שתשלום הנזק התחלק בין שמונת הדיירים שכל אחד מהם נאלץ לשלם סכום לא מבוטל בגובה 27.5 אלף שקלים. כולם נאלצו לשלם מכיסם, חוץ מדיירת אחת שהיה ברשותה ביטוח דירה, אשר כיסה את חלקה היחסי בנזק שנגרם לרכב ולמעשה פטר אותה מכל תשלום.

במקרה של היתקלות תוקפנית משהו עם כלב, כדאי לדעת שגם נשיכות של כלבים מכוסות על פי פוליסה של דירה. "בפוליסת דירה ניתן להרחיב כיסוי לצד ג' במקרה של נשיכת כלב, היו לנו כבר כמה מקרים ששילמנו תביעות שאנשים הגישו לאחר שננשכו על ידי כלבים", הוסיף כהן.

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY