מאז שנפתחו מנהרות הכרמל בנובמבר 2010, מחיר הנסיעה בהן עלה ב-53 אחוז. חברי קבוצת הפייסבוק 'מחאת מנהרות הכרמל' , שמספרם גדל מיום ליום וכבר עומד על כ-30 אלף אזרחים, יפגינו ביום שלישי הקרוב, את מחאתם על ה'חוזה השערוריתי' עם המדינה שמאפשר זאת וחששם מעליית מחירים נוספת
הקונפליקט הזה מלווה עשרות ואולי מאות אזרחים מדי יום: מצד אחד, הנסיעה במנהרות הכרמל נוחה וזריזה ואפילו מלוות בקסם מסוים. מנגד, רבים אם לא רוב הנוסעים שבה, שמקום עבודתם אינו מממן עבורם את הנסיעה נרתעים מהמחיר הגבוה לתחושתם שכרוך בנסיעה בהן.
קבוצת הפייסבוק 'מחאת מנהרות הכרמל', שהוקמה במחאה על מחירי הנסיעה שבה אשר ממשיכים לעלות מדי תקופה, מסרבים לשבת בשקט, בעיקר נוכח חששם שברבעון הקרוב שיחל בחודש אפריל, שוב יעלו המחירים. ביום שלישי הקרוב, ה-15 למרץ, הוא יום המעשים הטובים הם מתכוונים להתאחד ולהמשיך את המסורת בה החלו בשנה שעברה, כשמטרתם היא שבאותו היום לפחות, אנשים ימנעו מנסיעה במנהרות, בגלל המחירים הגבוהים.
לדברי מנהלת המחאה רותי בנין, הבחירה ביום הזה דווקא היא בגלל ההקשר לשרי אריסון, שגם יזמה את יום המעשים הטובים וגם היא הבעלים של 50 אחוז ממנהרות הכרמל.
יצוין כי כשהמנהרות נפתחו בנובמבר 2010 מחיר מקטע אחד (מתוך שניים אפשריים) עבור רכב פרטי היה 5.70 שקלים, כיום מחירו 8.62 שקלים ומחיר שני מקטעים הוא 17.24 שקלים.
"עד היום המחירים עלו כבר שש פעמים! כשהתחילה המחאה עובדת של המנהרות הודתה בפניי שהיעד שלהם הוא להגיע לסכום של 10 שקלים עבור מקטע לרכב פרטי ו-20 שקלים לשני מקטעים", אומרת בנין, "לפי חישוב שעשינו, בחודש מרץ הנוכחי יש 23 ימי עבודה. עלות הנסיעה לרכב פרטי בחודש הזה ליום אחד היא 34.48 שקלים והעלות החודשית היא 793 שקלים, לרכב ציבורי הנסיעה עבור יום אחד תהיה 103.44 שקליםוה עלות חודשית 1189 שקלים ולמשאית עלות יום תהיה 172.40 שקלים והעלות החודשית 1982 שקלים".
המחאה החלה ב- 1.1.20016, לאחר הפעם השישית שהועלו המחירים. בנין פתחה את דף הפייסבוק והמונים הצטרפו אליו, בתחושת כעס גדול. כשהם פנו לקבוצת כרמלטון שיזמה והקימה את הפרויקט, זו מסרה להם כי מותר לה להעלות מחירים, שכן יש לה הסכם עם המדינה. "תהינו מה זה אומר והתברר שאכן יש הסכם המוסתר מן הציבור", אומרת בנין "גילינו אותו אחרי כמה חודשי מחאה וכשפנינו למבקר המדינה ולתנועה לחופש המידע וראינו את שחור עינינו, הבנו שמותר להם הכל.
"נחתם הסכם בין המדינה לחברה ל-35 שנים, המאפשר להם להעלות את המחירים, לקנוס כאלו שנכנסים לנתיב המנויים גם אם הם אין להם מנוי. פניתי לכל חברי הכנסת ונשלחו שאילתות, שרק על חלקם קיבלנו תשובות. שאלנו למה אין הנחות לנכים, למה הגענו לכזו רמה של מחירים ועדיין לא קיבלנו תשובה ממבקר המדינה".
חה"כ עליזה לביא (יש עתיד) כתבה לשרי התחבורה והאוצר בנושא ואמר כי ההסכם "סובל ממכשולים רבים ומאפשר לחברת כרמלטון להעלות מחירים לעיתים קרובות. ז ספסרות באזרחי ישראל ומכירה שלהם לכל המרבה במחיר".
בנין מוסיפה כי הוגשו כבר שתי תביעות ייצוגיות בנושאי הקנסות על ידי אזרחים, התביעות אוחדו לאחת וב-28 לפברואר הנושא נידון בבית המשפט . "אמנם היום רבים נוסעים דרך המנהרות אבל רבים גם הפסיקו לנסוע. זה בלתי נסבל כשמדובר ב-700-800 שקלים לרכב פרטי".
נכון לכתיבת שורות אלו טרם התקבלה תגובה מדוברות מנהרות הכרמל