זה נשמע כמו סצינה מ'קיל ביל' אך יש אנשים שמוכנים להיקבר באדמה "כדי להיוולד מחדש". תכירו את קרינה רוזנבאום ומירב לימן שעוסקות 'באקו תרפיה' ומנחות טקסי קבורה של אנשים שמשלמים להן כדי להיקבר. כך פגשתי זוג צעיר שהחליט להעניק לעצמו במתנה 'טקס קבורה': "זה עוזר לי להיפתר מהחלקים הילדותיים שלי" סיפר הגבר. "זוהי מסורת שמאנית קדומה שעוזרת לנו להתחבר לאמא אדמה ולהשתחרר מהפחד למות". סיפרה מנחת הטקס 

המוות מלווה אותנו למן רגע הלידה ועד לסיום החיים אך בתרבות הוא 'האחר המודחק הגדול'. המוות שבתרבויות קדמוניות נחשב לחלק בלתי נפרד ממעגל הלידה והכיליון נדחק לשולי התודעה.

שעת ערב בחוף הקשתות בקיסריה. זוג מצטלם לקראת יום החתונה, נופשים מגיעים לטבול במים וכמה דייגים נצפים מרחוק ובין כל אלו זוג צעיר בשנות השלושים לחייו הולך בין הדיונות עם סדין ושתיקה מוזרה "בן הזוג שלי החליט שהוא רוצה ליום הולדתו 'טקס קבורה" מספרת בת הזוג "אני חושב שזה יעזור לי להיפתר מכמה חלקים ילדותיים" מסביר הבחור עם רעמת השיער. 

"טקס קבורה" מסבירה מנחת הטקס 'האקו תרפיסטית' מירב לימן "שואב השראה מהדתות השמאניות" ומוזגת למשתתפים קקאו מרוכז שאמור לעורר את המשתתפים "קקאו שימש בעבר בטקסים שמאניים". סיפרה. 

לצידה של לימן מנחה את הטקס קרינה רוזנבאום שבעבר ניהלה חברת טיולים : "אני סובלת מאלרגיה קשה שמכניסה אותי כל לילה למצב של קשיי נשימה קשים בהם התחושה היא שאני קרובה למוות. אני מחזיקה את עצמי בקושי ומשתמשת במשאפים כדי לעבור את הלילה. מתוך בקשה עמוקה לא לפחד להרפות ולא לפחד לשחרר אחיזה הגעתי לטקס קבורה כמקום ריפוי. מקום בו אני יכולה להרשות לעצמי מנוחה מלאה, מבלי להיות שם בתפקיד של אמא, בת זוג או בעלת עסק. פשוט להיות מי שאני ועדיין להיות ראויה לאהבה. את הטקס הכרתי לראשונה במסגרת לימודי אקותרפיה במכללת כרכור"

אילו אנשים מגיעים לטקס קבורה 

"האנשים שמגיעים להתנסות  הם בד"כ אנשים שעושים עבודה התפתחותית מסוג כלשהו. אנשים שיש להם אומץ לראות צדדים שונים בעצמם ולקחת עליהם אחריות. לא אנשים שבורחים אלא כאלה שמוכנים להתמודד. כמו כן אנשים שרגילים לקבל אהבה בזכות העשייה שלהם בעולם ושקשה להם לנוח ולא להיות בעשייה. שרוצים ללמוד לעצור. גם אנשים שמרגישים לבד בעולם ומוצאים את החיבור עם הטבע כמשהו מנחם ומחזק וגם אנשים שרוצים להתיידד עם מושג המוות".

לפני טקס הקבורה המנחות לוקחות קטורת ונרות ונותנים למשתתפים. לאחר מכן הנקבר חופר לעצמו את הקבר. לאחר מכן עוטפים את הנקבר בסדין והוא נכנס לתוך הקבר ומכסים אותו באדמה וחול עד שמותירים עבורו פתח קטן לנשימה "יש כאלו שגם מעדיפים לכסות עוד יותר ולנשום בעזרת קשית". 

אילו תגובות אתם מקבלים מאנשים שמשתתפים בטקס הקבורה ?

"יש כאלה שאומרים שמרגישים כאילו עשו אהבה. הרבה מדברים דווקא על המקום של התמיכה לבן זוג שבפנים, כמה זה מיוחד שבן הזוג במקום פגיע ונזקק וכמה מיוחד היה להיות שם עבורו

משתתפת שסיפרה שהיה לה חזק מאד לסמוך על בת הזוג שלה בזמן הטקס וכמה המקום של אמון ולסמוך פגוע אצלה ושהעיזה שוב לסמוך, שזה לא ברור מאליו. ישנם כאלה משתתפים שמספרים על מרחב עצום של תמיכה שמזין אותם

משתתף שמספר שראה את ההספד שלו בלוויה ושמתוך כך שהוא כבר מת ושהעולם ממשיך להתנהל כרגיל, הוא הבין שהכל בסדר, שהוא יכול להרשות לעצמו לשחרר ולהנות יותר בחייו".

מה מטרת הטקס ? 

"מטרות הטקס לדעתי הן החוויה שאנו ראויים לאהבה מעצם קיומנו, תחושת אחדות שהיא מאד מרפאה וממגנטת ומובילה לשקט פנימי ושלווה וקבלת המוות כתזכורת לכך שכל רגע בחיינו הוא חד פעמי ומיוחד ולכן לא שווה לכעוס או להתבעס, אפשר תמיד להכיר תודה על כך שאני בחיים, שיש לי אהבה, בית, בן זוג, יציבות ועוד"

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY