מאבק משפטי בתוך המשפחה: מה לעשות ומה לא

הגורם המשותף לכל סכסוך משפטי במשפחה, ובוודאי בגירושין, הוא הרגישות והמורכבות של מחלוקות בין קרובים. לפני שאתם פונים לערכאות משפטיות משרד עוה"ד מיטל כסיף מגיש עבורכם טיפים חשובים שיסייעו לכם להתנהל נכון.

טיפ ראשון: לא לעשות כלום בלי ייעוץ

פעולה מה”בטן” איננה נכונה במקרים רבים ובוודאי שלא בסכסוכי משפטיים. זכרו שלכל צעד שתבצעו יהיו השלכות משמעותיות על המשך הדרך, שאת חלקן אינם מבונים בשלב הזה ואין באפשרותכם לצפות. לכן, בראש ובראשונה יש לפנות לעורך דין ולהבין בעזרתו מה מעוניינים להשיג וכיצד לעשות זאת, כאשר הכתובת הנכונה ביותר היא לעורך דין שתחום התמחותו בדיני משפחה כך שהבנתו בתחום הנה נרחבת.

טיפ שני: לא להסתמך על ייעוץ של חברים

סכסוכים ובעיות בתא המשפחתי מלווים לרוב ברגשות עזים ולכן טבעי הדבר שתרצו לקבל עזרה מהקרובים לכם. יחד עם זאת, השתדלו להפריד בין התמיכה הרגשית ובין “חוות דעת מקצועיות” של חברים שממליצים לפעול כך או אחרת בערכאות משפטיות. הם בוודאי רוצים לעזור אך עלולים להטעות ולגרום ללחץ מיותר. בתחום דיני המשפחה קיימות מורכבויות רבות וקשת רחבה של שיקולים, לכן את הייעוץ המקצועי השאירו למי שבאמת מבין, כלומר לעורך דין העוסק בתחום זה.

טיפ שלישי: לבחור נכון את הליווי המשפטי

לעורך הדין שתבחרו תהיה השפעה גדולה על ההשתלשלות מכאן והלאה, והוא גם יהווה משענת בתקופה הקרובה שעלולה להיות סוערת ורוויה ברגשות מעורבים. לכן, יש לתת תשומת לב ראויה לבחירת עורך הדין על פי מספר קריטריונים:

  • כימיה – זכרו כי אתם עומדים לחשוף בפני עורך הדין פרטים רגישים מחייכם וזקוקים ליחס אוהד, תומך, קשוב ומבין בתקופה הבאה. לכן, שימו לב להרגשה שמתעוררת בכם בעת פגישה עימו או בשיחות הטלפון: האם הוא מעורר בכם נינוחות וביטחון? האם הוא סבלני ומסוגל להתייחס אליכם במקרה אישי ולא כ- “עוד לקוח”? האם תזכו לשירות אישי ולליווי בהתאם לצרכים ולמקרה המיוחד שלכם?
  • זמינות – בעת סכסוכים במשפחה מתעוררות דינאמיקות שמשנות את הדעות והעמדות, או קוראות לפעולה מיידית. לכן, אין די בתקשורת טובה עם עורך הדין ועליכם לוודא שהוא גם יהיה זמין עבורכם בעת הצורך ולמתן ייעוץ שוטף.
  • אמינות – אם קיבלתם מעורך הדין הבטחות לתוצאות בטוחות צריכה להידלק אצלכם נורה אדומה. כמו בתחומים משפטיים אחרים גם בדיני משפחה לא ניתן להבטיח תוצאה סופית. עורך הדין אותו בחרתם צריך לפעול במסירות ובנאמנות ולהכווין אתכם אל הסיכויים האפשריים בהתאם לניסיונו ולמקרה הספציפי. אם מדובר באדם מקצועי ומנוסה הוא ישתדל להימנע מהבטחות גדולות ומהצגת תמונה אופטימית מעל המצופה, אלא יהיה ער לאפשרויות והתוצאות האפשריות במסגרת כל מקרה ומקרה.

 טיפ רביעי: נסו קודם גישור

במקרים רבים, ובוודאי בהליכי גירושין, קיימת עדיפות לשיתוף פעולה ולהגעה להסדר הוגן וראוי מחוץ לכותלי בית המשפט. הליכי גישור המבוצעים בליווי עורך דין עשויים לחסוך לא מעט כסף, טרדות ודאגות, וכן פגיעה בנפשות הפועלות ובראשן בילדים.

משרד עורכי דין לדוגמא

משרד עוה”ד מיטל כסיף ליוותה סכסוכים בתיקים רבים בתחום דיני משפחה. עורכת דין כסיף עוסקת בתחום מזה כ- 13 שנים וותיקה בתחום דיני המשפחה הדוגלת במתן טיפול אישי בהתאם לסיפור חייו וצרכיו של כל לקוח ולקוח, תוך עמידה על תכנון אסטרטגיה וחשיבה לטווח הארוך. לאור היכרות מעמיקה עם מורכבות ההליכים מעניק משרדה שירות אישי המבוסס על הקשבה, זמינות וליווי לכל אורך הדרך, בשאיפה לסיום המחלוקת במהירות האפשרית ובדרך מכובדת מחוץ לכותלי בית המשפט.

הכתבה נכתבה בחסות : www.law-mishpacha.co.il

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY