נשמה הולכת עם מכונה? ב"נתיב בטוח" היא נוסעת – ובגדול!

יריב שבתאי הוא מנכ"ל "נתיב בטוח – ניהול ואחזקת ציי רכב" # בראיון איתו הוא מגלה מה סוד ההצלחה של החברה אותה הוא מנהל. ספוילר: מקצועיות לצד הגדלת ראש ונתינת כל הנשמה

לפעמים הסטיגמות לא עובדות. גם אתם מכירים את הסטיגמה שכל מי שעובד עם מכונות הוא אדם חסר נשמה? כנראה שמי שהמציא את ה'יציאה' הזו לא הכיר את חברת "נתיב בטוח – ניהול ואחזקת ציי רכב". לא את אותה חברה ולא את אנשיה. אנחנו שנחשפנו לעשייה שלהם, למדנו כמה נשמה יש בהם. בצבא קוראים לזה "מגדילים ראש" ו-"מורעלים". באזרחות מכנים זאת: "נותנים את הנשמה". אתם יודעים מה? ב"נתיב בטוח" כל ההגדרות האלה תקפות ונכונות. 

אז בואו, תצטרפו אלינו לנסיעת היכרות באותו נתיב. מבטיחים לכם שלא תצאו מאוכזבים. 

מנכ"ל "נתיב בטוח" הוא יריב שבתאי (45) נשוי לאסנת – שעובדת איתו ואחראית על מוקד הפניות של החברה – ולהם שישה ילדים.  "יש לי פז"ם של שנים רבות בתחומי הרכב", הוא אומר. "עוד בצבא הייתי בוחן רכב ומכונאי. גם לאשתי, אסנת, שהיכרתי בשירות יש ניסיון בתחום. היא הייתה מכונאית טנקים ובהמשך עשתה הכשרה של קצינת תעבורה ובטיחות. כך שהיכולת שלה לתת מענה במוקד לפניות, היא מעל ומעבר למה שמקובל במוקדים של חברות אחרות בתחום הזה". 

מה השירות שאתם נותנים? 

שבתאי: "תקנה מספר 585 של משרד התחבורה מחייבת כל חברה שיש לה צי מעל 40 רכבים להעסיק קצין בטיחות ותעבורה. במקום שאותה חברה תיקח שכיר ותשלם לו, אנחנו נותנים להם את אותו שירות (ומעבר לזה, כמו שמיד נראה) בעלות זולה יותר וגם לא בחוזה של עובד-מעביד". 

בתכלס, מה זה אומר מבחינת העבודה? 

"קצין הבטיחות והתעבורה דואג לנהל את ציי הרכבים בשני מישורים: הרכבים והנהגים. מבחינת הרכבים זה אומר לטפל בכל הרישיונות, הטסטים והביטוחים. מעקב טיפולים. להיות עירני ולראות שהחברה לא מפסידה בגלל שרכב מסוים חורג מהמכסה, ואם זה עומד לקרות לבצע רוטציה בין נהגים". 

שמעתי על רוטציה בין ראשי ממשלה. מה זה רוטציה בין נהגים? 

"תראה, בהסכמים עם חברות ליסינג יש מגבלה של מספר ק"מ בו מותר לך לנסוע לשנה. אם אתה חורג מאותה מגבלה, אתה משלם קנס. במקרה שיש לחברה מסוימת רכב שמתקרב לגבול הזה ורכב אחר שנמצא הרבה מאחור מבחינת המגבלה, תפקיד קצין התעבורה לדאוג לכך שהעובד שנוסע יותר יעבור בשלב מסוים לרכב אחר. אתה חייב בתפקיד הזה להיות ראש גדול, אם אתה רוצה לעשות עבודה טובה למען הלקוח שלך". 

שאלה שמסקרנת אותי שנים רבות: בחלק האחורי של רכבי חברות מסחריות יש מדבקה שמעודדת את הנוסעים בכבישים להתקשר ולהתלונן על רכבים שמבצעים עבירות תנועה. גם זה קשור לעבודה של קצין תעבורה? 

"ברור, איזו שאלה. אמנם התלונה מגיע למוקד שלא קשור אלינו, אבל אותו מוקד מעביר את כל הפרטים לקצין התעבורה והבטיחות של אותה חברה ומחובתו לחקור את התלונה הזו וגם לסגור אותה, על כל המשתמע מזה, וגם לדווח למשרד התחבורה את תוצאות הבדיקה". 

מה שאומר שלא תמיד הוא האיש הפופולארי בקרב העובדים של החברה…

"נכון, אבל זה-מה-יש. זה חלק מהאחריות והרצינות בעבודה שלנו עם כל החברות והארגונים שאנחנו עובדים איתם".

וכששבתאי אומר "כל החברות והארגונים שאנחנו עובדים איתם" זה כולל רשימה ארוכה מאוד. ביניהם: תנובה, עיריית לוד, מועצה מקומית כרכור-פרדס חנה ועוד ועוד.  

"ועכשיו", משתף שבתאי, "אנחנו עומדים לפני מכרז גדול של משרד הביטחון לטיפול בצי הרכב של נכי צה"ל קשים. לשם כך אנחנו נשבץ בראש המיזם הזה עובד שלי בשם חנן דהן, שהוא בעצמו נכה צה"ל. כי חשוב שמי שעוסק בתחום כזה לא יהיה רק מקצוען ומסור כמו חנן, אלא גם יבין הבנה רגשית את מה שעובד על נכי צה"ל". 

אגב מסירות, אני שומע משבתאי עד כמה חנן דהן (54) מסור לעבודתו: "זה בן-אדם שלא מסתכל על השעון. כל זמן שצריכים אותו בעבודה הוא נשאר. תראה, כל העובדים שלי הם מסורים ומגדילים ראש, אבל חנן עולה על כולם. הוא תופעה יוצאת דופן באמת. ארגון שיזכה שהוא יעבוד למענו ירוויח בענק". 

שורה תחתונה: מחפשים נתיב בטוח כדי לקבל "מכונה" משומנת עם שירות מכל הנשמה? יש רק אחד כזה: "נתיב בטוח – ניהול ואחזקת ציי רכב". 

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY