תושב הקריות שמלגזה עלתה על כף רגלו במהלך עבודתו יפוצה בלמעלה מרבע מיליון שקל

תושב קריית ים הגיע במהלך שנת 2018 למקום עבודתו בצפיה לשגרת יום עבודה רגיל, אולם, עת צעד לכיוון מחסן חומרי הגלם במפעל בו הוא עובד, בשגגה, עלתה מלגזה על כף רגלו. ממקום התאונה פנה העובד לקופ"ח, שם עבר סדרת צילומים ובדיקות ואובחן כמי שסובל משברים מורכבים במסרקים 2-3 של רגל שמאל ולפיכך, גובסה רגלו.

העובד פנה לעו"ד לידור פוגל-אורן לשם מימוש זכויותיו ובאמצעותה הגיש תביעה הן נגד המוסד לביטוח לאומי והן נגד ביטוח החובה של המלגזה אשר פגע בו. במסגרת תביעתו נגד המוסד לביטוח לאומי נאלץ הנפגע לעבור סאגה מפרכת של ועדות רפואיות ולבסוף נקבעה נכותו בשיעור של 10% לצמיתות.

לאחר סאגה ארוכה של וועדות רפואיות וניהול ההליך המשפטי הנ"ל קיבל תושב הקריות הנ"ל פיצוי בסך של 91,023 ש"ח מהמוסד לביטוח לאומי ופיצוי נוסף בסך של 160,000 ש"ח מהמבטחת בביטוח חובה של הרכב.

עו"ד לידור פוגל-אורן: "תאונת דרכים שאירעה תוך כדי העבודה, לרבות אם התרחשה בדרך לעבודה וממנה תוכר כתאונת עבודה לפי החוק. במקרים אלו, זכאי הנפגע לפיצוי מהמבטחת בביטוח החובה של הרכב המנועי ובנוסף הוא זכאי לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי.עפ"י חוק כאשר מדובר בתאונת דרכים שהינה גם תאונת עבודה, הנכות שתיקבע ע"י המוסד לביטוח לאומי מחייבת גם בהליך כנגד המבטחת בביטוח חובה".

עוד הוסיפה עו"ד פוגל-אורן כי "חשוב לזכור שאין מדובר בכפל פיצוי אלא שכל סכום שמתקבל במסגרת תביעת המוסד לביטוח לאומי בגין התאונה יקוזז מסכום הפיצוי לו זכאי הנפגע המבטחת בביטוח חובה. לכן ישנם מקרים שהנפגע ימצא עצמו בהיעדר פיצוי מצד מבטחת החובה, היות שנזקיו "נבלעו" בפיצוי שיקבל מביטוח הלאומי. אם בדרכו של הנפגע אל העבודה או ממנה היתה לו הפסקה של ממש הרי שמדובר בתאונה שאינה תאונת עבודה ואז הנפגע זכאי לפיצוי רק ממבטחת החובה. יש לציין כי התאונה עדיין תיחשב כתאונת עבודה אם סטה המבוטח מדרכו לעבודה כדי להתפלל או לצורך ליווי ילדיו לגן ילדים. היות וההגדרות בחוק מורכבות חשוב לפנות ליעוץ משפטי סמוך ככל הניתן לתאונה כדי למנוע פגיע בהליך מיצוי הזכויות. לעניין פוליסות תאונות אישיות ופוליסות פנסיוניות וכו' בפוליסת אילו לרוב ישנם רכיבים אשר מקנים פיצוי נוסף בגין נכות תאונתית ו\או אובדן כושר עבודה. במקרה זה התובע דאג לבטח עצמו בפוליסת ביטוח תאונות אישיות אשר מכוח פוליסה זו הוא זכאי לפיצוי נוסף".

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY