למרות הנתונים הארציים המראים על צניחה בהגעת תיירים לישראל, מסתבר שבמלונות בחיפה, במחצית 2016 חלה עלייה דרמטית של 22% בלינות ישראלים במלונות בחיפה

 אם יצא לכם לראות יותר פרצופים חדשים באזור הבאהיים והמושבה הגרמנית או ששמתם לב לספינת פאר חדשה העוגנת בנמל , כנראה שזה לא מקרי. מנתוני התאחדות המלונות בישראל שפורסמו עולה כי הפעילות התיירותית בעיר, שבאה לביטוי במדד מרכזי של תפוסת חדרים בבתי המלון מצביעה על גידול.

מנתוני לינות ותפוסה בחודשים ינואר- יוני 2016 בהשוואה לחודשים המקבילים ב- 2015, אשר התקבלו מהתאחדות המלונות בישראל, נמצא כי ברמה הארצית נרשמה עלייה של 1% בלינות ישראלים, בזמן  שבחיפה נרשמה עלייה דרמטית בשיעור של 22%.

בחישוב משוקלל של נתוני לינות התיירים מחו"ל עם לינות הישראלים, נמצא כי ברמה הארצית נרשמה עליה של 1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, זאת בזמן שנתוני הלינות בחיפה מצביעים על עלייה בשיעור של 11%.

הגידול נרשם לא רק בתפוסת בתי המלון ובמספר אניות הנוסעים המגיעות לנמל חיפה אלא גם במספר המבקרים במוקדי התיירות בעיר. גורמי תיירות בחיפה מביעים אופטימיות רבה לנוכח נתוני מחצית 2016 שפורסמו על ידי התאחדות בתי המלון בישראל , זאת משום שכבר במהלך שנת 2016 יצטרפו מאות חדרים חדשים למאגר התשתיות התיירותיות של חיפה, בתקווה שהם יעזרו  להעלות את  מעמדה של חיפה  במפת התיירות ואולי גם להפוך אותה לבירת התיירות הצפונית.

לדברי סגנית ראש העיר יוליה שטראיים, המכהנת כיו"ר עמותת התיירות חיפה, "מגמת השיפור התאפשרה רבות בזכות פעילות העמותה לתיירות ומחלקות השיווק בבתי המלון. במהלך השנה עשינו מאמצים רבים בכדי לקדם תיירות פנים וחוץ לעיר ונמשיך לעשות כך גם בעתיד.

מאמצים אלו כוללים בין השאר קמפיין 48 שעות של קיץ חיפאי המעניק כרטיס פינוקים לכל אורח המקנה כניסה חינם למגוון רחב של אטרקציות וסיורים ברחבי העיר, שרות שאטלים לחופי הים ומרכזי הקניות, מדיניות תמריצים חדשה לאוניות הקרוז, לרבות עריכת ערבי פולקלור לנוסעי האוניות העוגנות ללילה, הרחבת מגוון הסיורים בעיר ועוד".

 

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY