השוטר אמיר ח'ורי נרצח כשהגן על תושבים בבני ברק בתקופה בה גל טרור מכה גלים בכל המדינה. ביום חמישי התקיימה ההלוויה של ח'ורי בנצרת כאשר מאות אנשים הגיעו לטקס האשכבה שהתקיים בכנסיית הבשורה היוונית אורתודוכסית בכיכר המעיין בלב נצרת. בדרך אני פוגש נהג אוטובוס שמספר לי על התחושות שלו בימים אלו, "אני שייח של מסגד בעיר" הוא אומר "ואני רוצה לומר לך שאנחנו כולנו מתנגדים למה שקורה כאן. אני רק מנסה להתפרנס בכבוד" נהג האוטובוס שלוקח אותי לעיר מסביר לי כי גם הוא חושש בימים אלו "הבת שלי שלומדת באוני' בתל אביב לא הלכה היום ללימודים כי היא חוששת ממה שיקרה". 

לפני תחילת ההלוויה אני קופץ לתקן את המשקפיים שלי בחנות האופטיקה הידועה ביותר בעיר ששייכת למשפחת ג'רייסי "אנחנו חלק מהעדה הנוצרית בעיר" מספר לי לואי ג'רייסי (33) שירש את ניהול החנות מאביו, מאזן שהיה הראשון שהביא למגזר את ההתמקצעות בנושא האופטיקה לפני יותר מארבעים שנה מאז הוא פתח עוד חנות גדולה בחיפה, "אנחנו רוצים בסך הכל לחיות בשקט ובשיתוף פעולה כדי שכולנו נוכל לחיות ברמת חיים גבוהה" מספר לי לואי. 

בכניסה לאולם התפילה בכנסייה רגע לפני תחילת טקס האשכבה מספר לי מוניר חכים שמתאם בין העדות הנוצריות לגופי הבטחון כי "לעולם לא נכנס ארון עם דגל ישראל לכנסייה". חכים שעובד עם משרד הבטחון מעודד כבר למעלה מעשור צעירים מהעדה לשרת בצבא או במשטרה. 

שיירת המשטרה הגיעה עם ארון הקבורה ועליו דגל ישראל ולידו צלב פרחוני. ארון הקבורה נכנס לכנסייה לאולם מקבלי הפנים. אך כשעבר לחלל הטקסי בתוככי כנסיית הבשורה היוונית אורתודוקסית הסירו מהארון את הדגל ושם נערך טקס האשכבה הנוצרי עם כהני הדת. 

לאחר מכן שוב הולבש הארון בדגל ישראל ועליו הניחו צלב פרחים גדול יותר שכיסה את מגן הדוד. משם נסעה השיירה לבית העלמין הצבאי בנוף הגליל ושם נערך לאמיר ז"ל טקס הלוויה ממלכתי בטחוני כאשר הוא נקבר צמוד לחיילים יהודים אחרים אך בשורה בה הוא נקבר היו קבורים צעירים נוצרים שנפלו במסגרת שירותם הביטחוני.

 יש לי תחושה שהאירוע הזה יהווה נקודת תפנית ביחסים בין העדות נוצריות ליהודים "זה אירוע שמחבר בין העמים השונים" סיפר לי הכהן נג'יב עטיה, רועה של כנסיית עמנואל האוונגלית בחיפה ומנהל בית החייל המשיחי.  שציין כי כיום משרתים בצבא כארבע מאות נוצרים ואילו במשטרה כחמש מאות איש מהעדה.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY