כיצד הוראה רפואית שגויה עלולה לגרום לנכות – בכך עוסקת תביעת רשלנות רפואית אותה הגישו לאחרונה עוה"ד רן שפירא ורותם ציוני ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא – נגד קופת חולים 'מכבי'.

על פי כתב התביעה, תושב חיפה (49) שנהג להתאמן בחדר כושר בקביעות, החל לחוש כאב בברך שמאל, וקושי בהליכה לאחר האימון. בדיקת MRI אותה ביצע בהוראת רופאיו, העלתה כי הוא סובל משבר בברך שמאל ובצקת.

האורתופד שטיפל בו מטעם קופת חולים 'מכבי' המליץ לו על מנוחה מלאה והימנעות מהעמסת משקל על ברך שמאל. כמו כן ציין האורתופד כי ברגע שיחוש הקלה משמעותית בכאבים מהם סבל, ניתן יהיה לשקול האם לאפשר לו לשאת משקל מלא על הברך.

אלא שהכאבים ברגלו לא חלפו, וכחודש וחצי לאחר הפסקת הפעילות, ביצע התובע בדיקת אולטרסאונד, שהעלתה שהוא סובל מפקקת ורידים עמוקה ברגל שמאל.

הלה מיהר אל האורתופד שטיפל בו, אשר קבע כי הפקקת נגרמה עקב אי הפעלת הרגל – הוראה שהוא עצמו נתן למטופל.

לדברי עוה"ד שפירא, בעקבות הפקקת העמוקה שממנה הוא סובל, מתהלך התובע, מאז ועד היום, כשגרב לחץ אלסטי כרוך סביב שוק רגלו השמאלית. כתוצאה מהפגיעה ברגל שמאל סובל התובע מדלדול שרירים, הכאבים ברגלו לא פסקו, הוא מתקשה בעמידה ממושכת, וחש כאב בישיבה כשהברך מכופפת מעבר ל-10 דקות.

בנוסף, סובל התובע מנפיחות בשוק, נאלץ לקבל טיפול תרופתי מונע מעתה ועד סוף ימיו, וכתוצאה מהאירוע, הוא נאלץ להפחית באופן משמעותית את שעות עבודתו.

מומחה לאורתופדיה שחוות דעתו צורפה לתביעה העריך את נכותו הצמיתה של התובע בשיעור של 20%, וקבע כי רופאי 'מכבי' התרשלו בתפקידם באופן שגרם ישירות לנזקיו, משלא הזהירו אותו מסיכון לפיתוח פקקת ורידים, נזק צפוי במקרה זה, עקב אי הזזת הגפה.

מומחה לכירורגיית כלי דם שחוות דעתו צורפה אף היא לתביעה, העריך כי נכותו הצמיתה של התובע עומדת על 20%, וקבע כי נזקיו נגרמו עקב התרשלות קופת החולים ורופאיה.

התביעה הוגשה לאחרונה נגד מכבי שירותי בריאות, ובה מתבקש בית המשפט לחייב את 'מכבי' בפיצויים בסכום המקסימלי שבסמכותו (2.5 מיליון שקלים). התביעה נדונה בבית משפט השלום בתל אביב.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY