תוך כדי הטיפול הרפואי הבינה הצעירה את הסיבה האמיתית לבעיה

בעיות רפואיות רבות קשורות ברצפת האגן אולם רבים לא יודעים לקשר זאת ורבים אחרים כלל מתביישים לדבר על זה, שני ארבל פיזיותרפיסטית (28) במכבי שירותי בריאות, מטפלת במרכז המכונים בגרנד קניון חיפה מספרת: "מגיעים אלינו מטופלים מכל האזור עם מגוון בעיות בריאותיות שונות הקשורות לרצפת האגן, יש חוסר מודעות לטיפול שניתן לעשות על מנת לשפר פלאים את איכות החיים, כי לרצפת האגן יש השפעות משמעותיות על התפקוד החברתי, המיני, הדימוי האישי ועוד".

רק לאחרונה הגיעה אל ארבל מטופלת צעירה (25) , תושבת חיפה, הנמצאת בזוגיות ארוכה: "היא הגיעה אלי וסיפרה כי היא סובלת מכאבים בזמן יחסי המין, היא הלכה קודם כל אל רופא נשים שהמליץ לה להגיע לטיפול פיזיותרפיה. רק כשהיא הגיעה אלינו התבררה התמונה המלאה. תוך כדי הטיפול היא חשפה בפני שהיא חוותה פגיעה מינית בילדותה. הטיפול הציף אצלה את הזיכרונות וההבנה שייתכן ויש קשר בין המקרה לבין הבעיה, והיא אכן צודקת פעמים רבות יש קשר אבל זו כמובן לא הסיבה היחידה ויש סיבות רבות".

ארבל עצרה את הטיפול והסבירה לצעירה: "הסברתי לה שהיא סובלת מבעיה שנקראת וגיניזמוס המתאפיינת הכאבים בפתח הנרתיק הבאים לידי ביטוי בין היתר ביחסי מין, זה קורה הרבה פעמים על רקע כיווץ שרירי, שזה לרוב תוצר נלווה לבעיה אחרת כמו כאב על רקע יובש,מצב רגשי,ועוד.. בטיפול אני מלמדת את הנשים שסובלות מן הבעיה איך להשתמש בשרירים שלהם, איך ומתי עליהן לכווץ ומתי להרפות. לרוב זה לא משהו שבן אדם יכול לראות או להרגיש ופעמים רבות יש צורך בהדרכה של פיזיותרפיסט.
הטיפול בבעיה זו איננו קצר, אך את השיפור ניתן להרגיש כבר לאחר מספר טיפולים: "אותה מטופלת מאד השתפרה, וזה שינה את החיים שלה.

מגיעים אלינו לא מעט אנשים שסבלו שנים ארוכות מכל מיני בעיות, רק לאחרונה הגיעה אישה כבת 62 אלי כשהיא סובלת מבריחת שתן שנים, וסיפרה שכלל לא ידעה שיש אפשרות לטפל ולשפר את הבעיה, זה מנע ממנה להיפגש עם חברים או משפחה, ולהתרחק מהבית. הרבה מקרים של בריחת שתן קשורים לחולשה של רצפת האגן וחיזוק של שרירים אלה יכול לשפר משמעותית את הבעיה.

אנו פעמים רבות נתקלים במטופלים שמגיעים שנים אחרי שהתחילה להם הבעיה בגלל בושה או חוסר מודעות לטיפול הקיים וחבל,
המודעות לטיפול הולכת ויורדת אפילו יותר כשמדובר בגברים שגם אותם בעיות ברצפת האגן פוגשות כמו- דליפת שתן אחרי ניתוחים לכריתת ערמונית, שלפוחית רגיזה,כאבים באגן ועוד.. חשוב להבין שרוב האנשים יסבלו מבעיות כאלה או אחרות ברצפת האגן במהלך חייהם וחשוב שידעו שאין ממה להתבייש ויש איך לעזור להם.
לאחרונה התחלנו לעבוד בפיזיותרפיה במכבי בגישה ישירה כך שאפילו אין צורך בהפניית רופא. אפשר פשוט להתקשר ולקבוע תור.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY