פעילות גופנית היא אחד הדברים החשובים ביותר שאנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את הבריאות הכללית שלנו. בין שאר היתרונות – לפעילות גופנית יש השפעה חיובית על מערכת החיסון – היא מגבירה את הפעילות של תאי חיסון הנקראים “תאי T”, מה שהופך את תגובת מערכת החיסון לנגיפים חזקה יותר.

זה רלוונטי במיוחד כעת, כאשר אנו חווים התפרצות של נגיף חדש שיכול להוביל למחלה הגור    מת לתסמיני נשימה הדומים לשפעת העונתית אך יכולה להתקדם למצבים חמורים יותר כמו דלקת ריאות. ככל שהווירוס מתפשט, יותר ויותר זיהומים, אשפוזים ומוות נספרים בכל יום בארץ ובעולם ולכן עלינו לנקוט בצעדים כדי להגן על עצמנו מפני זיהום ולעשות כל שביכולתנו כדי להפחית את הסיכון למחלות קשות.

במשרד הבריאות ושירותי האדם בארצות הברית ממליצים לבצע לפחות 150 עד 300 דקות בשבוע של פעילות אירובית בעצימות בינונית. דוגמה לכך היא הליכה מהירה ו/או ריצה קלה.

בצעו תרגילי כוח דוגמאות כוללות שכיבות סמיכה, סקווטים או הרמת משקולות לפחות 2-3 פעמים בשבוע.

לזוז יותר, ולשבת פחות. זכרו – חיים פסיביים עלולים להוביל לסיכוי גבוה יותר למחלות לב, לחץ דם גבוה ותמותה מכל הסיבות.

יש הרבה עדויות במחקרים לכך שחלק מהיתרונות הבריאותיים של פעילות גופנית הם מיידיים. לדוגמא, פעילות גופנית יכולה לעזור במצבי חרדה, לשפר את איכות השינה, להוריד את לחץ הדם ולשפר את הרגישות לאינסולין. אז אם אתם חווים לחץ, שימו נעלי ספורט וצאו להליכה.

ישנם אינספור יתרונות לפעילות גופנית לטווח הארוך. זה יכול לשפר את בריאות העצם, את הכושר הגופני, את בריאות הלב וכלי הדם ואת תפקוד המוח. זה יכול גם להוריד את הסיכון לדיכאון. עבור מבוגרים, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לסוגי סרטן רבים, כולל שלפוחית השתן, השד, המעי הגס, הוושט, הריאות, הכליות, הקיבה והרחם.

מעבר לכך, הקפידו לישון בין 7–9 שעות בתקופת זו. שינה היא אחד ההיבטים החשובים ביותר בשגרת החיים שלנו. למעשה, חסך שינה תואר כרוצח דומם של החברה המודרנית הן מבחינה בריאותית והן מבחינת היכולת שלנו להתמודד עם אתגרים בצורה ראויה יותר.

בכל הקשור לתזונה ומערכת החיסון – חשוב להתחיל את הבוקר בתזונה בריאה שתיתן לנו כוח ואנרגיות עד ארוחת הצהריים. הקפידו על צריכה מספקת של  ויטמין C, אבץ, וויטמין D. חומרים מזינים תזונתיים אלו נמצאו במחקרים רבים כמגנים מפני נגיף הצטננות, שפעת ומצבי נשימה אחרים. הם תומכים ישירות בתפקוד מערכת החיסון.

הרבו גם בשתייה מים בצורה מספקת במהלך היום לשיפור בריאות המוח ורמות האנרגיה הכוללות.

הכותב הינו איהאב איוב, מנהל המחלקה להכשרת מדריכים בספורט ותנועה בביה”ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY