מה גורם לרופא שיניים בן 50 +, לקום יום אחד ולהוציא ספרי פנטזיה? ד"ר אריאל קרפ החיפאי שהוציא כעת את ספרו הראשון 'ממלכת הלל'  מתוך סדרת ספרים המדברים על תככים, תשוקה, מתח, אהבה והרפתקאות, ניגוד מסוים לעבודתו השגרתית והמעט אפורה. 'החלטתי שאם אני כותב, אז כבר אברא עולם חדש בו אוכל לפתח כיוונים חדשים לגמרי".

הוא נחשב לרופא שיניים ותיק ומסור לא מי שדווקא היינו מצפים שיכתוב על עולם רווי בשנאה, פנטזיות והרפתקאות בממלכה דמיונית, ואולי זה דווקא האיזון המעניין אצל ד"ר קרפ, שהבין שלעולם לא מאוחר מידי ומוציא כעת את ספרו הראשון. הוא בן 53, נולד בחיפה ב-1963 ומתגורר בה עד היום. הוא נשוי לאיריס,  אב לארבעה ילדים: ענבר, שני, ספיר ויובל וסב לשוהם וסב לאחת. את לימודי רפואת השיניים סיים באוניברסיטת תל אביב והוא משמש במקצועו כבר 24 שנים.

רק בגיל 50 החל לכתוב, אם כי תמיד נמשך לעולם הזה.  "ממלכת הלל'  הוא הספר הראשון שרואה אור בסדרת מחול החרבות, סדרת ספרי דמיון מסתורים המכילה תככים, תשוקה, מתח, שינאה יוקדת, אהבה והרפתקאות, בעולם המשתרע מערבות ג'אן והימה האפורה ועד לחופי הים הגדול ונמל גמלא.

הספר מדבר על ממלכה גדולה בעולם עתיק מסוכסך שמרכיבים אותה שמונה שבטים, איש ושמו עברון יורש בניגוד לרצונו את הממלכה הזו אלא שהיא גובה ממנו וממשפחתו מחיר כבד ביותר הספר מעמת בין עברון לבין ארסוס, נער חסר כל המקים אימפריה בכח זרועו וכובש שטחים נרחבים המשיקים לממלכת הלל. השניים לא זוכים להנות מפירות הצלחתם, אלא  מאבדים בני משפחה, אהובים וחברים. ניתן להשיג את הספר בכל רשתות הספרים.

"הגיבורים במחול החברות אינם גיבורים טובים או מאושרים. להפך", אומר ד"ר קרפ, "זהו מחול רווי יצרים ומוות של מלכים, נסיכים, מתנקשים, מגידות עתידות ולוחמים. הגיבורים במחול החרבות אינם גיבורים טובים או מאושרים. להפך. זהו מחול רווי יצרים ומוות של מלכים, נסיכים, מתנקשים, מגידות עתידות ולוחמים".

כשהוא נשאל מה משך אותו לכתוב ספרים והאם זהו פיצוי על העיסוק האולי אפור, הוא מודה שעבודתו לא זוהרת אבל מספקת אותו. "העבודה ברפואת שיניים לא עבודה זוהרת אבל היא נותנת הרבה סיפוק כיוון שהרופא עוזר לאנשים בלי הפסקה. בהחלט יכול להיות שכתיבת סידרת ספרי פנטזיה נועדה לפצות על עבודה לא קלה.

איך היו התגובות לספר ? אנשים הופתעו לראות את הצד האחר שלך?

"התגובות לספר היו והינם מצוינות ואנשים התלהבו מאוד. אמרו לי דברים כמו "זה ספר ראשון שקראתי מזה עשרים שנה ולא יכולתי להניח אותו מהיד", "אני לא מאמין שכתבת את זה", שהספר מצוין מותח ומפתיע, מישהו אמר שהוא הפך להיות מעריץ שלי ומחכה להמשך ואחר סיפר שזה גרם לו לשבת ולכתוב

אז אתה הולך לפצוח בקריירה של סופר?

"בכוונתי להוציא סידרה שלמה של מחול החרבות. כבר סיימתי לכתוב את הספר השני והתחלתי לכתוב את השלישי. אם הספר גם יצא בחו"ל ויצליח אני מקווה שיהפך לסידרת טלוויזיה מצליחה. מעבר לכך, אני מקווה שמשחק המחשבה שהמצאתי בספר השני   יהפוך למשחק שהרבה אנשים יהנו ממנו בעולם.

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY