היא מרוויחה לפעמים 4,000 שקל להופעה רק מהטיפים, ממש לא מתחשבת במה שיגידו עליה בחברה הערבית אליה היא שייכת ומאוהבת חזק בחבר היהודי שלה ("גם אבא אמר שבחיים לא אסתדר עם גבר ערבי"). קבלו את רקדנית הבטן נור נדף מנצרת

אם חשבתם בהשראת הסרטים הערבים המיתולוגים של שישי בערב, שהחברה הערבית מקדשת את תרבות ריקודי ורקדניות הבטן, דבריה של נור נדאף יכולים להפתיע אתכם. "היהודים מסתכלים על ריקודי הבטן כעל משהו יפה, מעניין ואותנטי אבל אצל הערבים זה נחשב למשהו שמשדר סקסיות, הם אוהבים ריקודי בטן אבל לא כל כך מכבדים את זה"

עד כדי שהריקודים יכולים להפריע למציאת חתן?

"אם לבחור יש אופי חזק אז פחות אכפת לו. בכל מקרה, אני תמיד עשיתי הפוך ממה שמצפים ממני, מה שהם (בבית) לא אוהבים זה מה שאני עושה. יש לי אישיות לא כל כך מתחשבת, לא אכפת לי מה החברה מדברת עלי, מה שאני רואה כנכון- אני הולכת על זה".

נראה גם שנדף (29 ), ערביה נוצריה  במקור מנצרת שכיום גרה בחיפה, לא ממש מחפשת חתן "מהשכונה", שכן היא מעדיפה לצאת עם יהודים. עכשיו היא מאוהבת לחלוטין בחבר היהודי שלה אותו הכירה בחפלה משותפת ליהודים וערבים. "רקדתי שם והוא הסתכל עלי במבט כזה והתחלנו קשר. אני מאוהבת משהו לא נורמלי, יש בינינו כימיה וטלפתיה שלא הרגשתי בעבר עם אף אחד. זה כיף אדיר וגם מאפשר לחוות מנטליות שונה עבורי ממה שאני מכירה מהבית. החבר שלי עוזר לי בבית, דואג, מסדר, אני אוהבת את זה מאוד אצל הבחורים היהודים כי אצל הערבים זה נדיר שתמצאי מישהו שאכפת לו מהאשה".

איך המשפחה מקבלת את זה?

"דווקא אבא שלי מאוד מעודד את הקשר עם בן הזוג היהודי, לאבא יש ראש מאוד פתוח והוא מכיר אותי, אמר לי "בחיים את לא תסתדרי עם ערבי", אמר שאפילו עדיף שאהיה עם בחור אירופאי ולא אתחתן עם ערבי כי הוא מכיר את החברה שלנו…".

לעומת זאת, את העיסוק של נדף בתחום שנראה כל כך פופולארי בתרבות הערבית – למשפחה היה קשה יותר לקבל. "בהתחלה אמרו מה פתאום את רוקדת בלילות, במועדוני לילה, אמרתי לה שירגעו, שאני כבר לא ילדה קטנה אלא מחליטה על עצמי והודעתי להם שיעזבו אותי בשקט. אם אני אראה להם שאני חלשה הם ישתלטו עלי אבל הראיתי להם שזו מי שאני וזה מה שיש".

נדף, המיוצגת בסוכנות הדוגמנות של רונן אפרת, מתגוררת בחיפה כדי להיות קרובה למקומות שבהם היא מלמדת ומעבירה חוגים בינהם מתנס"ים ומכוני כושר. היא החלה לרקוד בלהקות של מחול מזרחי בגיל 13, הקפידה גם תמיד להתאמן בספורט ולהיות בכושר ואחרי שסיימה תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך הבינה שיותר כיף לה לרקוד וגם הכסף בתחום לא רע.

מדביקים לך שטרות כסף על הבטן, כמו שרואים בסרטים?

"גם זה, כן. כשאני מופיעה בהופעות אני מקבלת תשלום מבעל האולם ויש גם טיפים , זה יכול להגיע ל-4,000 שקל לערב, אם את רקדנית חכמה שיודעת לשחק אותה,ריקוד בטן זה אומנות שמצריכה כישורים, מבט עיניים, לדעת למשוך את האנשים, לזוז בתנועות הנכונות אני לא אתנגד להופיע פעם בפני שייח סעודי שיבוא לכאן כי אז אני בכלל אתעשר".

לדעתה, כל אחת יכולה להיות רקדנית בטן אם היא אוהבת את זה אבל בשביל להיות מקצוענית כדאי ללמוד כמה שיותר. הרקדניות תמיד נראות קלילות וכאילו זה בא להן בקלות אבל הריקוד בהחלט דורש כוח פיזי ושרירים חזקים ובאותה ההזדמנות, כדאי שגם תפתחי סגנון ותנועות ריקוד משלך

האם ריקודי בטן מצריכים מבנה גוף מסוים? כדאי שתהיי "לא שמנה ולא רזה יותר מידי, שתהיה מלאה, קצת בטן זה מוסיף,  רוב הרקדניות במצרים שמנות אבל זה יותר מידי. צריך לשמור על המשקל, אני שומרת לא להשמין אבל גם לא להיות רזה מידי".

היא רוקדת גם במסיבות פרטיות, אולמי חתונות, בודקת קודם כל אם "האוכלוסיה מתאימה", בסילבסטר האחרון למשל הציעו לה להופיע בבית לחם עם עלה אקר מעכו שהוא זמר ידוע במגזר הערבי . נור סירבה, אומרת שלהופיע בשטחים הפחיד אותה וזה גם לא שחסרה עבודה בארץ.

חוץ מזה היא גם מנסה מזלה באודישנים של תכניות ריאליטי כמו האח הגדול או הישרדות בשביל הכיף כמו גם הפרסום. מגדירה עצמה כמי שתמיד הייתה בעד דו קיום. "הדת לא צריכה להיות במרכז, חלאס, כולנו בני אדם . אנשים צריכים להתעורר ושלא תהיה קיצוניות משום צד שהוא".

IMG-20160807-WA0021

 

1 COMMENT

LEAVE A REPLY