שי חי בסרט רע

שיחי
שיחי

ההשתלחות לכאורה של שי חי בטרנסג'נדריות, הוציאה את דנה נחמני מכליה. לתת במת פריים טיים לאחד שכאג'נדה לא יעסיק טרנס, עושה עוול לא רק לטרנסיות שהצליחו ועשו קריירה, אלא גם ובעיקר לילדות והילדים שנמצאים בתחילת הדרך

שומע? אח גדול? ראיתי שנתת במה בפריים טיים לאותו בחור שהחליט לומר קבל עם ועדה, שהוא לא יעסיק טרנסג'נדרית במקום עבודה, או אם להשתמש במילים שלו "גבר עם פאה".

אני תוהה אם מישהו בערוץ השני, חשב לעומק עד כמה נושא הטרנסג'נדרים מוכר על כל היבטיו. אלו המוצלחים ואלו המאתגרים.

אז בוא אחדש לך משהו מר שי חי. ישנן לא מעט טרנסיות, שעובדות במקומות עבודה נורמטיביים, מקודמות לתפקידים בכירים ועושות חיל בתפקידם המקצועי. רגע חכה, יש לי משהו שיפיל אותך מהרגליים: יש בינינו גם סטודנטיות לרפואה ועריכת דין, יש אומניות בתחומי אמנות שונים. יתרה מכך, בקרוב תיערך לראשונה גם תחרות מלכת היופי הטרנסג'נדרית בישראל.

מכהנת בתפקיד בכיר. נחמני
מכהנת בתפקיד בכיר. נחמני

אבל זו לא כל התמונה. כי לצד ההצלחות, ישנן לא מעט ילדות שנמצאות בתחילת דרכן, שגם ללא אמרתך העלובה, קשה להן מאוד. אותן ילדות, שביטחונן העצמי וזהותן המגדרית טרם גובשו במלואם, חלקן נזרקו מבתיהן, חלק מגיעות מכפרים ערבים ומסתתרות בתל אביב כפליטות של ממש, רק כדי לחיות את חייהן בחופשיות ולהגשים את הווייתן.

מה קורה כשאותן ילדות צופות בתוכנית "האח הגדול" ורואות אמרה קשה שכזו? איזו תקווה לחיים טובים ומלאים הן יכולות לשאוב ממה שמשודר באופן בוטה כל כך בפריים טיים של הערוץ השני? אז תשמע טוב מר שי חי. אני מכהנת בתפקיד בכיר במקום עבודתי, בנוסף אני עוסקת בהתנדבות בפעילות ציבורית לטובת כלל האוכלוסייה בעירי (קריית ביאליק) ופועלת ללא לאות בנושא מעמד האישה. אה, ושכחתי לציין. תהיה מוכן, הנה זה בא: אני גם "טרנסג'נדרית".  אבל לפני הכל אני דנה. בת אדם שרגישה לזולת ואוהבת אנשים.

תגיד לי שיחי, מתי בפעם האחרונה את עשית משהו בשביל מישהו?

1 COMMENT

LEAVE A REPLY