כאילו שאין מספיק מרכזים מסחריים באזור, ודווקא בקרבת הקריון המצליח, הועדה המחוזית לתכנון ולבניה חיפה אישרה את הפקדת התוכנית להקמת מרכז עסקים ראשי בקריית ביאליק . בנוסף לבית מלון מפתיע הוא ויכלול מבנים שמיועדים לבניוי ציבורי, מגורים מסחר ותעסוקה. אולי מכאן תתחיל תנועת התיירות בקריות

המתחם  יוקם על שטח של 60 דונם, מצפון לכביש 79, ממערב לרחוב' האצ"ל, מדרום לרח' התל וממזרח לרח' חוגלה המתחם העירוני החדש "לב העיר". בעירייה מגדירים את זה כחלק מ"הליך  ההתחדשות העירונית שעוברת הקריה"  ומקווים שבגלל הקרבה לכביש 22 המתחם החדש יהווה את  המרכז החדש של העיר ולמעשה מרכז מטרופולני עבור כל הקריות.

מדובר בשטח של כ- 60 דונם, מתוכם כ-  8 דונם מיועדים לאזור בינוי ציבורי וכ- 27 דונם למגורים, מסחר ותעסוקה. מרכז העסקים הראשי החדש יכלול מוסדות ציבור, בהם היכל העירייה, רחבת התכנסות עירונית בשילוב שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים. המתחם יהווה את שער הכניסה החדש של קריית ביאליק מכיוון מזרח, כאשר התוכנית, שהוכנה ע״י האדריכל עדן בר, מציעה תכנון מחודש של מתחם גן החיות הישן, באופן שישתלב היטב עם שטחי הציבור, המסחר והשטחים הפתוחים  בסביבה.

המתחם יכלול 450 יח"ד, מתוכן 20% יח"ד קטנות, 85,000 מ"ר למסחר ותעסוקה ו- 18,500 מ"ר למבני ציבור. בין מבני הציבור שיוקמו במתחם ייבנה היכל העירייה החדש, מרכז כנסים ומופעים עירוני, מרכז מסחרי, רחבת התכנסויות למופעים עירוניים פתוחים (יום העצמאות, המימונה וכיוב') ומתחמי מגורים. בחלק הצפוני יוקמו 4 מבנים של 25 עד 33 קומות מגורים מעל קומות מסחר. במרכז המתחם יוקמו 3 מבנים של 31-23  קומות עבור משרדים ומסחר. בנוסף, בחלק הצפוני והמרכזי של המתחם יוקמו מבנים עבור פונקציות מסחריות, שביניהן יהיה מרחב פתוח.

בחלק הדרומי יוקם אזור המיועד לפונקציות ציבוריות, שיכלול את היכל העירייה, בגובה 9 קומות, היכל תרבות, אמפי מרכזי ומדרחוב. במרכז המתחם, בין מבני המגורים והמשרדים, תהיה ריאה ירוקה, שתהווה חוליה נוספת ברצף השטחים הפתוחים שממערב למזרח העיר.

ממזרח למתחם יוקם אגם נופש פעיל, שישתרע גם על 60 דונם, ויהווה אטרקציה תיירותית. המתחם החדש יחובר לרחובות הסמוכים בגשרי ירידה: האחד לפארק "הבנים" והשני לכיוון האגם. בכוונת העיריה להקים בית מלון בעל 80-120 חדרים בסמוך לאגם בכדי לקדם את התיירות בעיר. האגם יהפוך למרכז נופש פעיל עבור ספורט מים אתגרי.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, ציין כי בכוונת העירייה להוציא לפועל את התוכנית במהירות לאחר השלמת תהליכי התכנון הסטטורי בועדה המחוזית: "עיר הצומחת בצעדי ענק כמו קרית ביאליק, זקוקה למרכז מודרני, חדשני ומזמין שיהווה מוקד בילוי ועסקים של האזור כולו".

לשאלה מדוע צריך עוד מתחם קניות חדש בעיר והאם יש כאן תיירות בכלל ענתה דוברת העירייה כי: "העיר הולכת להכפיל את גודלה בשנים בקרובות עם הסכם הגג ופיתוח השכונות החדשות. האנשים צריכים לעבוד , לא רק לבוא לישון בעיר. לכן אנו מפתחים את המע״ר החדש שיכלול משרדים ושטחי מסחר. אנשים רוצים שהכל יהיה זמין בשכונתם מבלי לעזוב את גבולותיה ולהתניע את הרכב. זה שירות לתושב שאנו מתכוונים לתת. אך במקביל יהיה אגם נופש ושטחים ירוקים. רק בשנתיים הקרובים העיריה עומדת להשקיע 22 מיליון בפארקים".

 

 

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY