אחרי שלוש שנים כגננת ומורה הבינה גלדיס נג'אר שהיא מעדיפה להקיף עצמה  בבגדי מעצבים מאשר להכין מערכי שיעורים עד 01:00 בלילה. השבוע היא השיקה במושבה הגרמנית בחיפה את בית האופנה  GLADIS וחשוב לה להבהיר :"רוב תושבי השכונה הם מהמגזר אבל אני פונה לכולם. אנחנו חיים פה בכיף ואהבה"

אחרי ביקור בבוטיק שעל שמה אפשר קצת להבין את גלדיס נג'אר שהחליטה להחליף את קירות בתי הספר הצפונים בהם לימדה ואת המחברות והספרים בבית אבן יפהפה במושבה הגרמנית, שם ממוקם הבוטיק ובבגדי מעצבים ואקססוריז מעוצבים.

נג'אר (44) אשה יפה ומרשימה היא  ילידת חיפה, נשואה +4.  למדה תואר ראשון בחינוך וסוציולוגיה ואחר כך השלימה לתעודת הוראה לגיל הרך . היא עבדה כמורה וגננת במשך שלוש שנים, אולם כשהחלה להרגיש שהתחום כלל לא מושך אותה, עצרה לחשב מסלול מחדש."לא אהבתי להיות מורה, זה מאוד קשה. אני מאמינה שאם את רוצה לעסוק במשהו את צריכה לאהוב אותו כדי שתוכלי לתת מכל הלב, לא רציתי להגיד סתם שאני מורה ולא לעשות את העבודה כמו שצריך".

– נשים רבות בוחרות במקצוע כי הוא כביכול נוח

"כך אומרים אבל לא הייתי הולכת לישון לפני השעה 01:00 או 02:00 בלילה כי הייתי מכינה מערכי שיעור, דפי עבודה, מחפשת מידע מועיל לילדים באינטרנט. הדבר היחיד שאולי מגרה בחיים האלה הוא החודשיים חופש בקיץ אבל שאר השנה מתישה ושוחקת, כוללת הרבה הכנות וכל הזמן צריך להכין דברים חדשים. גילאי 5,6 הם מאוד קשים, כגננת את צריכה ללמד את כל המקצועות, גם מתמטיקה וגם שפה, הרבה נושאים שמשרד החינוך מבקש ללמד את הילדים הקטנים. זה עייף אותי".

אחרי שעזבה את התחום היא לקחה פסק זמן וחשבה מה הלאה, הכיוון היה די ברור. "כל השנים אהבתי אופנה ואהבתי להתלבש, התחום תמיד עניין אותי וכששיתפתי את בעלי מה דעתו שאקים עסק הוא תמך ואמר כן. הבוטיק נפתח לפני כשלושה חודשים, רציתי שיהיו בו דברים מיוחדים, יש הרבה חנויות בגדים באזור והרשתות הגדולות משתלטות על השוק, אבל החסרון של הרשתות הוא שכל שני מטרים את רואה את אותם הבגדים ואני רציתי להביא משהו אחר שיהיה מיוחד. אני אוהבת את הסטייל האלגנטי והנשי, מחפשת דברים מיוחדים".

הבגדים והאקססוריז בבוטיק הם של מעצבים מחו"ל למשל נג'אר מיבאת את הבגדים של המעצב חוויר סמורה  (havier simorra ) מצרפת, החברה הצרפתית FAUST, של המעצבים ג'וזף ריבקוף מקנדה ורינה שמינטו האיטלקי. "כולם עובדים עם איכות ויש להם דברים מאוד יפים, בדים איכותיים, עיצוב עם קלאסה, מיוחד, יש כאן דברים שלא רואים בכל חנות. הכנסתי גם תיקים ותכשיטים ובקרוב אכניס גם נעליים".

הזכרת קודם את הרשתות. הן בכל זאת זולות יותר אולי מול הדברים שלך . את לא חושבת שאנשים מפחדים מדברים יקרים?

"כן אבל אני מאמינה שכל אחת שרוצה להיות בעלת הופעה מרשימה ולהרגיש יחודית אז היא לא תלך לרשתות האלו, מה גם שאצלי יש בגדים ליום יום במחירים סבירים בהחלט וגם בגדים לאירועים ובגדי ערב. המחירים אצלי לא בשמיים, אלא סבירים לבגדים מיובאים והם נעים בין 300- 2,000 שקלים, תלוי כמובן בבגד ולאיזה אירוע הוא מיועד. אני פונה לכל הנשים שאוהבות להתלבש יפה ואלגנטי , זה בוטיק וכל מי שנכנסת זוכה ליחס אישי ומקבלת את כל תשומת הלב. זו לא חנות רגילה".

נג'אר בחרה למקם את הבוטיק שלה לא בקניון מנוכר אלא  בבית אבן עתיק ויפהפה, מקום קסום במושבה הגרמנית שכונת המושבה הגרמנית המכילה בעיקר את תושבי המגזר, אבל זה לא משנה מבחינתה את ייעוד הבוטיק. "נכון שרוב האנשים בשכונה הם בני המגזר וכמובן יש גם תיירים אבל כל חיפה מגיעה לכאן. זו שכונה שקטה ויפה וכולם ביחסים טובים. אני רוצה שכולם יגיעו לחנות, אנחנו חיים פה בכיף ובאהבה".

המגיעים לאירוע ההשקה שהתקיים בחמשי האחרון בבוטיק בהפקתם של כרמל שבתאי ואימאן בסטוני,  בהחלט יכלו להתרשם מאופיה הנעים של בעלת הבית, מהמיקום המוצלח של הבוטיק הקרוב לשדרות בן גוריון (הוא עצמו נמצא ברחוב מאיר רוטנברג) ובעיקר מהבגדים הבאמת מיוחדים שנראו שם. למקום נהרו כ100 אורחים , ביניהן ידועניות, נשות חברה ועסקים , עורכות דין, תעשייניות ונציגי תקשורת בכירים מהעיתונות הארצית והמקומית. האורחים נהנו ממיטב הגסטרונומיה האותנטית של המטבח הערבי העשיר ומשמפניה משובחת. כשתאוות השופינג באה על סיפוקה התפנו הבנות למינגלינג ואינספור פלאשים . בין הפאשניסטיות והסלבס ראינו שם את : ליאורה בירנהק, עדי קאופמן, רונית קיטאי, סמדר גוטמן, מורן נוה, עו'ד לימור מגן, אתי רוזנטל, זאזא כהן, עו'ד שרין סולן, ענת בן גלים, מיכל שמש, עו'ד חגית קרני, עליזה הופמן, לימור כרסנטי, עו'ד טליה שקולניק סיון בראונר, חני לביא אביטל מגן, נאווה זלצמן, אורלי אדלשטיין, עו'ד סאמר בסטוני, מיכל עמית, גל שטרק, חנה אייל, רונית שרון ואחרות.

IMG_3669

1 COMMENT

LEAVE A REPLY