הגמלאים על הבית של כחלון

האוצר שומר על הטייקונים. שמולי והמפגינים
האוצר שומר על הטייקונים. שמולי והמפגינים

 

טוענים כי המתווה החליפי שגיבש האוצר פוגע בהם קשות. חבר הכנסת שמולי הגיע לעמוד לצידם. חבר הכנסת נחמן שי: "צריך להפעיל לחץ פרלמנטרי על כחלון לא לחתום על מתווה סלינגר"

הסתדרות הגמלאים קיימה אמש (שישי) הפגנה מול ביתו בחיפה של שר האוצר, משה כחלון. זאת בתביעה להאריך את הסדר הביטוח הסיעודי הקולקטיבי הקיים ולא לאשר את המתווה החליפי שגיבש האוצר והועבר לחתימתו של כחלון. כך הודיע יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, בישיבת סיעת "המחנה הציוני" בכנסת שדנה בנושא על פי בקשתו.

מזרחי טען כי המתווה שגיבשה הממונה על הבטוח באוצר, דורית סלינגר מעלה את הפרמיה, מפחית את שנות הביטוח ומאריך את תקופת המבחן לקבלת הסיעוד. "האוצר שומר על הטייקונים, על חשבון הגמלאים מייסדי המדינה ובוניה". מזרחי הודה ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסקורן, ולחברי הכנסת נחמן שי ואיציק שמולי על מאמציהם להאריך את ההסדר הקיים. הוא קרא לח"כים לפעול אצל השר כחלון, לא לאשר את המתווה המוצע ולהאריך בשנה את ההסדר הקיים לצורך מו"מ בין האוצר, ההסתדרות וחברות הביטוח.

להפגנה מול ביתו של כחלון, הגיעו כמה עשרות וגם חבר הכנסת שמולי. ההפגנה עברה ללא אירועים מיוחדים.

חבר הכנסת שי, העומד בראש שדולת הגמלאים יחד עם שמולי, אמר כי צריך להפעיל לחץ פרלמנטרי על כחלון, שלא מונע מסלינגר לקדם את הצעתה. "פניתי לסלינגר מספר פעמים והיא מתעקשת על המתווה שלה, המהווה פגיעה כלכלית קשה במבוטחים הקשישים".

בסיום ההפגנה שמו שמולי ויושב ראש הסתדרות הגמלאים בחיפה, יעקב סייג, מכתב בתיבת הדואר של שר האוצר, מאחר ולטענתם "לא אפשרו לנו להגיש המכתב לבני ביתו".

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY