70 עובדי מפעל גדות כימיה ותומכים הפגינו היום, רביעי, במחאה על כוונת הנהלת החברה לפטר 52 עובדים ולסגור את מתקן הפרוקטוז של החברה. "אנחנו מרגישים מושפלים, לפחות שיציעו תנאי פרישה הוגנים", אומר יו"ר וועד העובדים ואילו מקור המקושר להנהלה טוען כי מדובר במפעל שמפסיד מיליונים ושאין אלטרנטיבה אחרת

במפעל הוותיק הממוקם במפרץ חיפה, ליד בתי הזיקוק והנמצא בבעלות קבוצת דלק של יצחק תשובה מועסקים כיום 110 עובדים. זהו סבב הפיטורים השני תוך שנה וחצי כשבמרץ 2015 30 עובדים פוטרו תוך כדי קבלת תנאי פרישה לא הוגנים לטענתם.
ההפגנה היום החלה בשעה 10:00 בבוקר ואל העובדים הצטרפו תומכים כמו חברי הסתדרות וועדי עובדים של מפעלים אחרים באזור.
לדברי יו"ר ועד עובדי גדות ביוכימיה אילן ברנשטיין , לפני כשלושה שבועות נערכה ישיבה במפעל בה הודיעה מנכ"לית החברה אסתר אלדן על הכוונה לפטר 52 עובדים, מתוך 110 הקיימים, לסגור את קו / מתקן ייצור הפרוקטוז ולהעביר את מתקו הייצור או להביא חומר גלם מטורקיה. לטענתו היא גם הודיעה שאין בכוונתה לקיים הסכמים שהושגו עם ועד עובדי החברה. באותה ישיבה נכחו גם יו"ר הסתדרות מרחב צפון רפי מסט, יו"ר האיגוד המקצועי אבי ניסנקורן.

– אילן, איך התחושה שלכם עכשיו?

"אנחנו מרגישים מושפלים, שאף אחד לא מקשיב לנו. לא מן הנמנע שבעוד שנה או שנתיים ייסגר גם המתקן השלישי והאחרון בחברה שהוא מתקן המלחים. הצלחנו לגייס את ההסתדרות והתקשורת ואני מקווה שהזעקה שלנו תגיע למר תשובה שהוא הבעלים כי אם הוא לא יתעורר המפעל ייסגר יותר מהר ממה שחשבו".

– אולי זה מה שההנהלה רוצה?
"יכול להיות שזה מה שהם רוצים, ואם כן אז שיוציאו אנשים לפרישה מכובדת. המנכ"לית מרוויחה בחודש 150 אלף שקל ברוטו ובנוסף מינו אותה עכשיו להיות דירקטוריון דלק, והיא רוצה לקצץ אנשים שמרווחים לא רחוק משכר מינימום?
"האנשים פה שעובדים 20 ו-30 שנים מרוויחים בין 6,000-7,000 שקלים לחודש, במקרה הטוב 8,000 וזה עם עבודה בשבתות, חגים או לילות. העובדים הם בסביבות גיל 50-60, רובנו לא נמצא עבודה אחרת, לאן ילכו בגיל הזה ?"
מקור המקושר למפעל מסר לאתר חיפה טיימס כי מדובר במפעל פרטי שמפסיד כסף , כמיליוני שקלים כל שנה וכי ההנהלה רוצה לשבת עם העובדים ולפתוח איתם במשא ומתן על תנאיהם, אבל הם לא מסכימים לכך.
לדבריו אלדן לא הגיעה לראות אותם בהפגנה, הסמנכ"ל רוני כהן שהה במשרדים בעת ההפגנה אבל לא יצא לקראת העובדים. ברנשטיין הוסיף כי "אין לנו בעיה עם הטענה שלא משתלם להם לייצר את החומר הזה אבל יש לנו בעלים שיש לו כסף אז שיגיע להסדר עם העובדים בצורה מכובדת ויוצא אנשים לפרישה מרצון בתנאים טובים. אנחנו נסכים לפרישה מרצון כמו שעושים בהרבה מפעלים אחרים, אבל לא בתנאים שאסתר רוצה, רק אצלה צריך להיזרק כמו כלבים לרחוב".

אסתר אלדן מנכ"לית גדות: "אנו דוחים את הטענות שהועלו. מפעל גדות עובר בשנתיים האחרונות תהליכי התייעלות מתמשכים ומקיפים שמטרתם לאפשר את המשך פעילותו הסדירה של המפעל. בכוונתנו להמשיך ולנהל דיאלוג רציף עם העובדים, בשיתוף נציגי ההסתדרות, כפי שגם נעשה על ידינו בעבר, על מנת להגיע להסכמה על אופן המיטבי ליישום תוכנית ההתייעלות בנסיבות"

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY