התמיכה תופסק, ההוסטל היחיד לאסירים ערבים ייסגר

בית החסד צילומים: Eneemann@gmail.com. מתוך: פיקיוויקי.
בית החסד
צילומים: [email protected]. מתוך פיקיוויקי.

 

חודשיים אחרי ש"בית החסד" זכה במגן שר הרווחה להתנדבות, הוא צפוי להיסגר בגלל קשיים כלכליים. זאת לאחר שהתקצוב אליו הופסק. מדובר במקום שיקומי היחיד בארץ המיועד לאסירים ערבים. הרשות לשיקום האסיר: נתקבלה החלטה בדבר הפסקת ההתקשרות

היום (שלישי, 18:00) ייערך כנס לתמיכה ב"בית החסד" בחיפה, ההוסטל השיקומי היחיד לאסירים ערבים בישראל, שעומד בפני סגירה. הסיבה לסגירה היא הפסקת המימון של המקום על ידיד הרשות לשיקום האסיר. באופן תמוה, הגיעה ההחלטה להפסיק את המימון מספר שבועות אחרי שקיבל המוסד את מגן שר הרווחה להתנדבות. שר הרווחה, חיים כץ, נאם בטקס חלוקת המגינים ואמר: "מדינת ישראל רוויה באתגרים חברתיים. לתרומתם של המתנדבים, אשר עושים לילות כימים למען האוכלוסיות המוחלשות, יש השלכה ישירה על חוסן החברה הישראלית. אני מודה להם ומברך על כך שבחרו בנתינה כדרך חיים".

ג'מאל שחאדה, שמנהל את ההוסטל בפועל, אמר ל"חיפה טיימס" , כי הם מתכוונים לעשות הכל כדי למנוע את סגירת המקום שמאפשר שיקום לאסירים. "לא מדובר רק בשיקום אסירים", ציין שחאדה, "ההוסטל תומך במשפחות נזקקות מכל המגזרים ובנוער בסיכון. אם המקום ייסגר, כולם יפסידו והמחיר על כך יהיה הרבה יותר יקר".

מיד לאחר שקיבלו את המגן, עלו לאתר משרד הרווחה מילים חמות על המקום, בהן נכתב: "הארגון נוסד בשנת 1982 בחיפה, על ידי כמיל ואגנס שחאדה, אשר פתחו את ביתם ולבם לנזקקים. עם הזמן הפך ביתם למוסד המהווה ארגון מרכזי לתושבי חיפה, מכל המגזרים והדתות בתחומים רבים ומגוונים. בית החסד הינו 'מפעל משפחתי', המנוהל על ידי בני משפחת שחאדה, בניצוחו של הבן ג'מאל, גם לאחר מות האב כמיל בשנת 2000. פעילות העמותה נעשית בסיוע מתנדבים רבים בגילאים שונים מכל המגזרים והדתות, לרווחת הקהילה כולה. מעבר לתרומתה העצומה, העמותה היא סמל ומופת לדו קיום וערכי סבלנות וסובלנות".P1190226_-_הגג_של_בית_החסד_על_רקע_בית_צים

מהרשות לשיקום האסיר (רש"א) נמסר בתגובה: "מעת לעת ומשיקולים מקצועיים ותקציביים, רוכשת רש"א שירותים מקצועיים ממקורות חוץ כדוגמת ההתקשרות עם 'בית החסד'. כלי השיקום העומדים לרשותנו, נבחנים לפי אמות מידה מקצועיות ואף תקציביות. במקרה הנדון, לאחר דיון מקצועי וישיבה מסכמת, בה הוצגו קשייה התקציביים של רש"א, נתקבלה החלטה בדבר הפסקת ההתקשרות עם 'בית החסד'. נפעל לשילובם של כלל מטופלי ההוסטל במסגרות חוץ קהילתיות/ביתיות. חשוב לציין, כי נושא שיקום אסירי החברה הערבית עמד וממשיך לעמוד לנגד עיניו של  מנכ"ל הרשות. הוא אף הנחיל רפורמה יסודית לשיפור מצב האסירים בני החברה הערבית. הרשות אמנם רואה בהוסטלים כלי טיפולי יעיל ומוכח, אך לשם תפעולם נדרש תקציב רב. נשמח לחידוש הקשר המקצועי עם בית החסד, במידה ותתוקצב בהתאם ולא בהקצאה חד פעמית".

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY