12 פעילי זכויות בעלי חיים נעצרו בשבת האחרונה, בבית מטבחיים בחיפה בגין הסגת גבול תקיפה וגרימת נזק למקום. פעיל החזית לשחרור בעלי חיים רועי שפרניק  אומר כי הם הגיעו לבית המלקחיים,  בגלל עדויות על בעלי חיים המוחזקים שם בתנאי רעב והתעללות.  "זה בית הרצח, איך זה יכול להיות שמקום  כזה נשאר חוקי בשביל שאנשים ייהנו מכמה רגעים של סבבה?"

הפגנה והסתערות של עשרים פעילי בעלי חיים בבית מטבחיים בחיפה הסתיימה במעצר של 12 מהם בגין הסגת גבול, תקיפה, וגרמית נזק. המקרה התרחש במוצאי שבת האחרונה כשהפעילים נכנסו לתוך שטח המקום, התבצרו שם וכלאו את עצמם בשלשלאות, חלק מהם הפגינו בחוץ למקום כשהם נושאים שלטים בידיהם. כוחות מתוגברים של משטרת ישראל תחנת חיפה ויסמ"ם הגיעו  למקום השליטו סדר ופינו הפעילים שחלקם הועברו לחקירה בתחנת חיפה.

לדברי פעיל החזית רועי שטרן, במקום נכחו כ-100 אנשי העמותה שפעלו ב-2 מוקדים שונים. הוא אומר שהם עדים כל הזמן "לתעשייה הנוראית של שחיטת הבשר" כהגדרתו אבל מה שעוד יותר דרבן אותם לפעול כעת הם תחקיר שהתפרסם במוסף "7 ימים" בסוף שבוע והעובדה שביום ראשון השבוע מתקיים דיון בכנסת בנושא.

13652987_1039231506196740_1440770222946958771_o

"פורסמה כתבה גדולה על התנהלות המשלוחים, התחקיר חשף לציבור שכדי לשחוט ולייצר סטייקים מייבאים עגלים וכבשים באוניות מאירופה ואוסטרליה, כשהחיות חוות התעללות מטורפת – וטרינרים שוברים להם את הזנב, זורקים עגלים לים ומעבירים את החיות בשוקים חשמליים. כל התעשייה הזו נוראית אבל יש קצוות שזה סדיזם מובנה בחוק . לא יכול להיות שנהיה מדינה מתוקנת ונקיים פה כזו דיקטטורה ליצורים . יש היום (ראשון) דיון בכנסת על זה ואנחנו יצאנו לפעולה שתחשוף את בית המלקחיים בחיפה שכמובן מבוצר  עם מצלמות אבטחה וחומות כדי שאף אחד לא יוכל לראות מה קורה שם באמת" .

  • למה נבחר דווקא המקום הזה?

"קיבלנו עדויות על כך שהחיות היו שם בכל סוף השבוע בתנאים מחפירים ללא אוכל או טיפול רפואי. קיבלנו גם צילומים על בעלי חיים שנמצאים במקום עם קרניים שבורות . רצינו להראות לציבור את בית הרצח, איך זה יכול להיות שדבר כזה חוקי בשביל שאנשים יהנו מכמה רגעים של סבבה.

"אנחנו נאבקים בתעשייה הזו ורוצים שהיא תצא מחוץ לחוק, לא יכול להיות שהרצח הזה יהיה חוקי, אנחנו רוצים לחשוף לציבור את המראות שכל הזמן מצנזרים אותם. לא מדובר כאן על אנימציה יפה של בעלי חיים חמודים ושמחים.  אנחנו רוצים שילדים נערים וכולם יחשפו לסיפור הזה. מבחינת בעל המקום זה עסק פרטי ואף אחד לאי רצה לראות אז הוא סוגר את השערים  והכי קל לעשות אנימציה ולראות אנשים וחיות מאושרים בכפר וכמובן שהמציאות היא אחרת לחלוטין"

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY