בשישי הקרוב יתקיים בחיפה אירוע ריצה שכולו תרומה לניצולי שואה במוצקין יחולקו -1,500 נרות נשמה עליהם שמות נספים  לתושבי העיר שגרים ברחובות בעלי זיקה לשואה כמו רחובמורדי הגטאות . עמותת יד עזר לחבר תערוך את הטקס המרכזי של חיפה  ברחוב קסל בשכונת הדר. אלו האירועים המרכזיים ביום החשוב הזה

אם ריצה הפכה להיות טרנד כל כך סוחף, למה לא לרוץ גם למען מטרה חשובה ? המרכז לניצולי שואה, אשר מפעילה עמותת שילה, עמותה לפיתוח שירותים לאזרח הוותיק בחיפה בשיתוף עירית חיפה, נבחר להיות בין שלושת הפרויקטים החברתיים, להם ניתן לתרום קילומטרים במסגרת הפנינג הריצה החברתי והחשוב, "צאו לרוץ". באירוע אתם מוזמנים ״לרוץ-כפי-יכולתכם״ ולצבור 20 שקלים עבור כל קילומטר שיתרם לפרוייקט נבחר, בחסות הקרן לידידות. האירוע של רשות הספורט של עיריית חיפה והקרן לידידות, יתקיים זו השנה הרביעית ביום שישי 21.4.17, בין השעות 07:00-12:00 במרכז הכרמל. ההרשמה חינם ופתוחה לכולם דרך אתר  (larutz.co.il).

"צאו לרוץ הוא פרוייקט ספורטיבי-חברתי מקסים המשלב ספורט, קידום בריאות וקידום מטרות חברתיות חשובות בו זמנית", מציינת מנכ"לית עמותת שילה, דניאלה אלרון. "אנחנו מתרגשים להיות השנה חלק מהפרוייקט, עם המרכז לניצולי שואה שאנחנו מפעילים בשיתוף העיריה.

חשוב להדגיש – בחיפה חיים אלפי ניצולי שואה. לרשותנו עומד חלון זמנים צר מאד כדי לסייע להם לאיכות חיים בשנים שנותרו. המרכז משמש  מוקד למיצוי ומימוש זכויות, לצד מסגרת חברתית המציעה פעילות פנאי ותרבות.

הולכים ותורמים 1

לקראת ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה ב-23.4.17, קריית מוצקין תאפשר חלוקה של נרות נשמה ברחובות בעלי זיקה לשואה. העיר נרתמה לקידום מסורת לאומית חדשה בשיתוף מרכז משמעו"ת ועמותת "שם ונר" להנצחת השואה, שלפיה בכל בית בישראל יודלק נר נשמה אישי בערב יום השואה. 

בעמדות החלוקה יעמדו תלמידי בתי ספר העיר, אשר עברו הדרכה במרכז משמעו"ת על חשיבות ההנצחה. בד בבד, יוכלו תושבי קריית מוצקין למלא בטופס אלקטרוני באתר האינטרנט של  העירייה פרטים של נספים קרובי משפחתם, כך שבשנה הבאה תוכל העירייה לחלק נרות נשמה עם שמותיהם.

כמו כן, יחולקו נרות נשמה לפני תחילתו של טקס יום השואה בגן גולדה, תוך דברי הסבר של תלמידים נציגי התוכנית "נוער למען זיכרון השואה" מטעם מנהל חברה ונוער במשרד החינוך ומרכז משמעו"ת .

החלוקה בערים מרכזיות ברחבי הארץ (ובהן גם תל אביב, חיפה וירושלים) תאפשר לכלל האזרחים להצטרף למסורת על ידי לקיחת נר אישי הביתה, שאותו ידליקו בערב יום השואה עם המשפחהבקריית מוצקין יחולקו הנרות ברחובות חנה סנש, יאנוש קורצ'אק, מרדכי אנילביץ' ומורדי הגטאות.

למי שלא יוכל להגיע לרחובות לפני ערב יום השואה, ישנה אפשרות להיכנס לאתר האינטרנט של "שם ונר" ולהדפיס תווית שנושאת את שמו ופרטיו של קורבן מתוך מאגר השמות  הקיים באתר העמותה או ליצור תווית  באופן עצמאי עם פרטי קרוב משפחה או אדם בעל משמעות אישית.

ראש העיר חיים צורי ואלישה יעקבי, מייסדת עמותת "שם ונר", מסרו: "חלוקת הנרות נועדה לשתף את תושבי העיר והעוברים ושבים ברחובות ובפארקים באופן אקטיבי במסורת לאומית מתהווה של הדלקת נר נשמה להנצחה אישית של אדם שנספה בשואה. ההתמקדות בפרט ובחייו מאפשרת חיבור אישי לנושא מאד מורכב וקשה להבנה, ובדרך זו להנחיל את הזיכרון גם לדור הצעיר ולדורות הבאים. כך שביום שלא יהיו עוד ניצולים לספר את סיפורם, תהיה מסורת של הדלקת נר שתבטיח את זיכרון השואה".

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY