סיפורים מהחיים: "כוחו של פיתוי גדול מכוחה של התבונה":

סוף שנת העסקים, הטלפון במשרד מצלצל, מנכ"ל חברה מוכרת מבקש לקבוע עמי פגישה דחופה. אני מתפנה מעיסוקיי ונפגשת עמו כבר למחרת.

אדם בעל סבר פנים רציני וענייני מסביר לי כי החברה שלו משפחתית מאד וחמה והעובדים ותיקים, אולם באחד מסניפיו התגלה, לאחר ספירת מלאי, פחת בשיעור 3%. בסניף 7 עובדים ותיקים ונאמנים, והוא אינו יכול להצביע על מי מהם כמועד לפורענות. על פי דבריו, ברור לי כי מנכ"ל זה מכיר את עובדיו באופן אישי.

לשאלתי אם יש מישהו בתוך הסניף שהוא בוטח בו במאת האחוזים, אמר כי הסגן בסניף הוא האיש, מכיוון שהוא בן של חברו הטוב וגדל על ברכיו.

"תשמעי" הוא אומר בנימה רצינית, "קיבלתי המלצות חמות עליכם ואני מקווה שתמצאו את מקור הבעיה", ונאנח.כך התחלנו לעבוד.

בנינו תוכנית עבודה על סמך נתונים שאספנו. במידע שנאסף ע"י אנשינו בשטח נראה תמיד הסגן בחנות כשהוא אוסף את פחי האשפה וזורק אותם לפח הגדול של המתחם. שום דבר חריג, התנהלות ע"פ נוהלי הרשת, מלבד זה שתמיד האשפה נזרקת לפח הקיצוני ולא לשני הפחים האחרים הנמצאים קרוב יותר לדלת המחסן.

המנכ"ל היה היחידי שידע על פעילותינו. מצב זה אפשר לנו התנהלות טבעית וחופשית. כחלק מפעילותינו הוצבה תצפית שלנו על פחי האשפה הנמצאים בחלקו האחורי של המתחם.

כשעה לאחר זריקת האשפה ע"י הסגן, נצפים שני בחורים המגיעים עם טנדר מסחרי. הם נגשים לפח הקיצוני, שולים מתוכו את שקיות האשפה, ממעמיסים לרכבם ונוסעים.

בשלב זה קב"ט נשאר להמשך תצפית, כשהצוות שני מתחיל במעקב אשר מוביל אותם לשכונה בצפון העיר.

עשינו שתי פעולות במקביל, בשיתוף עם המשטרה. ברשותם של הבחורים נמצא מלאי אדיר של סחורה מהחנות, ואותו סגן הודה לאחר מכן בהוצאת הסחורה.

איני יכולה לתאר באוזנכם את הצער והאכזבה של לקוחנו מאותו בחור.

לסיכום: בכל עסק, גם אם הוא עסק קטן ומשפחתי, נחוץ גורם מקצועי וניטרלי שיבקר ויפקח על התנהלות החברה.

מערך למניעת אובדן

פיתוח מערך מניעת אובדן מתחיל יחד עם בניית עסק.

ישנן נקודות אותן אנו מבצעים על פי הרגל ובדרך הטבע, כגון: נעילת דלתות ופתחים, מערכת אזעקה, כספות ועוד. אולם נקודות אחרות שהינן קריטיות בתוך הארגון נשארות חשופות ופגיעות.

אחלק את דרכי ההתמודדות למספר ראשי פרקים:

כוח אדם – קליטה והתנהלות.

שימוש בפוטנציאל הקיים בארגון והשבחת האמצעים הקיימים.

פיקוח ובקרה שוטפים על פי אופי הארגון.

הדרכות בתחום מניעת אובדן.

מתוך הספר "סוד התוצאה".

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY