ברוכים הבאים ל"עין הלל"

צילום:יעקב סבן

מה אתם הייתם עושים אם צינור עלום היה זורם בחזית הבניין שלכם מספר חודשים ללא מענה? תושבי רחוב הלל בהדר הפכו את הטרגדיה לקומדיה והציבו במקום שלט "עין הלל".

סגולות למרפא ואריכות ימים. צילום:יעקב סבן
סגולות למרפא ואריכות ימים. צילום:יעקב סבן

האם רשות הטבע והגנים הפכה באופן רשמי את הבניין ברחוב הלל 37 לשמורת טבע? דיירי המקום כבר לא יודעים אם לצחוק או לבכות. דליפת מים מסתורית מטרידה את שלוותם של תושבי רחוב הלל 37 והבניינים הסמוכים כבר כמה חודשים. פניות חוזרות ונשנות של הדיירים למוקד העירוני ובאופן ממוקד יותר ל"מי כרמל", תאגיד המים והביוב העירוני, לא מועילות. לאחרונה הייאוש התפרץ באופן יצירתי ובעקבות דיון בקבוצת הפייסבוק השכונתית "נא לתקן – הדר הכרמל" הציב במקום אחד התושבים שלט עם הלוגו של רשות הטבע והגנים והכיתוב "עין הלל".

"הזרימה הזו קיימת עוד מלפני שהתחילו את השיפוץ ברחוב", מספר יעקב המתגורר באזור "מדובר בסאגה שלמה. פניות למוקד העלו תוצאות שונות, קודם כל שהם מכירים את הנושא ושהבעיה היא מצינור פרטי. אחר כך אמרו שזה מבניין אחר בכלל ומישהו פרטי שהתחבר למערכת הביוב. בינתיים הצטרף מקור נביעה נוסף והוא כבר לא כל כך צלול אלא בריח של ביוב". את התושבים כבר פחות מעניין מה מקור הבעיה ורוצים מענה לה, בינתיים המעיין ממשיך לזרום והתושבים החליטו שאם אי אפשר לנצח הם יצטרפו לחגיגה. עלתה הצעה לשווק את המעיין כבעל סגולות מרפא מיוחדות  ולפרסם אותו ברשתות החברתיות, יעקוב בעצמו הציע למכור את הזכויות לאחת מחברות המיים ושההכנסות ילכו לטובת השכונה, הצעה נוספת הייתה לנתב את המים לאדניות הצמחייה המקומיות. ירון, תושב הרחוב שכבר איבד את חוש ההומור מלין: "אפשר לתקן, גם אם זה ממקור פרטי, כבר עשו את זה בעבר וקנסו את הדייר. זה גם הזנחה וגם בזבוז משווע. אבל זה הדר ולא דניה אז אפשר".

שמורת טבע עירונית. צילום: יעקב סבן
שמורת טבע עירונית. צילום: יעקב סבן

מתאגיד המים "מי כרמל" נמסר בתגובה: "אכן מדובר במפגע פרטי ושאינו בתחום אחריותה ופעילותה של מי כרמל. לצערינו הדיירים לא טיפלו במפגע כפי הנדרש בחוק. מאחר והמפגע בשל אדישותם הפך לציבורי הוא מטופל  על חשבון מי כרמל למרות שאין זה בתחום אחריותו ולהערכת הגורמים המטפלים יתוקן תוך שעה. בעניין הדיירים שהחליטו שלא לטפל במפגע הפרטי , שהפך בשל זאת לציבורי , יטפל הפיקוח העירוני בכל האמצעים העומדים לרשותו."

 

1 COMMENT

LEAVE A REPLY