מחאת הטסטים: עוברים ליוטיוב

המחאה ביוטיוב
המחאה ביוטיוב

 

בעיית מבחני הנהיגה המעשיים טרם נפתרה, והבוחנים והמורים העלו סירטון בו מופנית אצבע מאשימה למשרד התחבורה. יו"ר מועצת התלמידים הארצי פנה במכתב לשר האוצר

המורים ובוחני הנהיגה מחריפים את צעדיהם. אחרי מאבק ארוך, שכלל בין היתר פניות רבות למשרד התחבורה, כדי להוסיף בוחני נהיגה וכן פניה לשר האוצר משה כחלון, הם מעבירים להילוך גבוה ומעלים סרטון ליוטיוב, המיועד לתלמידים שלומדים נהיגה.

נזכיר כי לפני כחודש השתתפו בוחני נהיגה באספת הסברה שהתקיימה בירושלים, בנושא החלטת הנהלת המשרד להפריט את מבחני הנהיגה המעשיים. המשמעות מבחינתם הינה פיטורי הבוחנים וגדיעת מקור פרנסתם. בסיום האספה הוחלט על דעת רוב ככלל, הבוחנים להתחיל בצעדים ארגוניים. הועד הודיע להנהלה על ההחלטה וביקש להקפיא את ההליכים להכנת מכרז להפרטה, כדי שיקפיאו את הצעדים הארגוניים המתוכננים. אך הדבר לא קרה.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצי, אליאב בטיטו, פנה במכתב לשר האוצר משה כחלון ובו הוא מבקש את התערבותו בנוגע למצוקת מבחני הנהיגה (טסטים).

"בחודשים האחרונים", כתב בטיטו, "קיבלנו פניות רבות ממאות בני נוער ברחבי הארץ הממתינים לטסט. מבדיקה שערכה מועצת התלמידים, עולה כי אלפי תלמידים הלומדים שיעורי נהיגה ממתינים למעלה משלושה חודשים לטסט. כתוצאה ישירה מזמן ההמתנה הממושך, תלמידים רבים נאלצים להוציא סכומי כסף גדולים על מנת לשמר את רמת הנהיגה שלהם בעזרת שיעורים נוספים".

בטיטו הוסיף וציין במכתבו כי הבעיה נקובה במספר קטן של בוחני מבחני הנהיגה, בהשוואה לתקן ובהשוואה למספר התלמידים הממתינים לטסט. עוד ציין כי המעצור והמחסום העיקרי באיוש תקני הבוחנים נובע מהקשיים שמשרד האוצר מערים.

5 COMMENTS

LEAVE A REPLY