הועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה את תוכנית ההרחבה של אזור התעשייה ב-245 דונם. הפיכתו של האזור לפארק תעשיה ומסחר צפויה להוסיף מקומות עבודה לתושבים. אבל יהיה צורך בשינוי יעוד הקרקע מאזור חקלאי לקרקע המיועדת להקמת מבני תעשייה. דוקורסקי: “גדלה שם בעיקר צמחיית פרא והכל בתיאום עם פקיד היערות"

בעירייה מאמינים כי קריית ביאליק צפויה להכפיל את אוכלוסייתה בשנים הקרובות ו"פרנסי העיר הבינו מבעוד מועד שהתושבים החדשים יזדקקו למקומות תעסוקה רבים, לכן דאגו לקדם את התוכנית לפיתוח אזה"ת והפיכתו לפארק תעשייה ומסחר אזורי".

לשאלתי  האם עצים יעקרו לצורך התוכנית ענה ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי כי "כמעט כלום. תוסר צמחיית פרא סבוכה ויתווספו אלפי מקומות עבודה לתושבי העיר והאזור וכי הכל ביאום עם פקיד היערות. תגובה רשמית מדוברות העירייה טרם התקבלה.

דוקורסקי, אנחנו באמת צריכים כאן עוד מרכזי מסחר ותעשיה?

"בודאי".

התוכנית קובעת  את הרחבת אזה"ת מזרחה עד לתוואי כביש  22, כביש עוקף קריות. לצורך כך ייבנו מחלפים חדשים: מחלף ח"ן בדרום ומחלף כרי נעמן בצפון. אזה"ת הישן המתאפיין ברובו בתעשייה מסורתית מתפרש על שטח של כ-600 דונם,  מתוכם 290 מ"ר בנויים שפועלים בו למעלה מ-1000 בתי עסק בהם מועסקים מעל 5000 עובדים. כאמור, לאחר אישור התוכנית יורחב אזה"ת בכ- 245 דונם נוספים ויציע שטחי מסחר ותעשייה, כאשר תכסית השטח המיועד לבינוי יהווה כ-50%.

דוברת העיריה אללונה אייזנברג: "לאורך פארק התעשייה מתוכננים אלפי מקומות חניה לנוחות העובדים והמבקרים. בנוסף, מתוכנן להיבנות ציר תנועה אורכי ראשי אשר יחובר למחלף ח"ן מדרום ומחלף כרי נעמן מצפון.

בכדי לקדם את הקמת אזה"ת יהיה צורך בשינוי ייעוד הקרקע מאזור חקלאי לקרקע המיועדת להקמת מבני תעשייה, תעסוקה, שירותים ומסחר, בנייני ציבור וחניונים.

באזה"ת החדש יושם דגש על נושא איכות הסביבה, כך שלא יותרו שימושים בעלי סיכון לזיהום או מטרד סביבתי גבוה. כל מערכת התשתיות כולל חשמל, מים וביוב, טלפון, גז, טלוויזיה וכבלים תהיינה תת קרקעיות.

באזה"ת החדש תינתן תשומת לב גם לגגות המבנים אשר יעוצבו כחזית נוספת על מנת להסתיר את המתקנים הטכניים הממוקמים על גבם. בנוסף לדאגה לחזית המבנים, תינתן התניה למתן היתר בניה למשרדים שידרשו לעמוד בתקן בניה ירוקה 5281 בדרגת כוכב אחד לפחות”.

עוד אמר  דוקורסקי כי : " קריית ביאליק הולכת להיות הדבר החם הבא בתחום הנדל"ן. אטרקטיביות העיר בולטת כבר עכשיו לאור בקושי הדיור הגוברים. לצד בניית אלפי יחידות דיור חדשות יש צורך ביצירת מקומות תעסוקה שיהוו את העורף הכלכלי של העיר".

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY