בטקס מרגש העניקה ראשת העיר חיפה ד"ר עינת קליש רותם את עיטור "יקיר חיפה" למשה מנו, מייסד, יו"ר והבעלים של קבוצת "מנו ספנות" כהוקרה על פעילותו ותרומתו לעיר בתחומי כלכלה וספנות, ופעילותו הציונית למען העלאת יהודי ברית המועצות לשעבר לישראל. 

בדברי ברכתו אמר משה מנו  "כיליד העיר, שמשפחתו עלתה לכאן מסלוניקי, כמי שלמד, התחתן והקים משפחה בעיר הזאת, שמנהל מפה את עסקיו חובקי עולם, אני מרגיש כי זה הבית שלי בכל המובנים.

בחיפה נמצא "הלב הפועם" של חברת "מנו ספנות" שהפכה לכוח מניע משמעותי בכלכלה בעיר והחובקת עולם בתחומי הובלה ימית, אוניות הקרוז, ענף הנדל"ן, מבני מסחר ומשרדים, מלונות ועוד". 

 משה מנו מראשוני ענף התיירות והנופש של אוניות קרוז ישראליות, ממייסדי הרדיו המקומי בחיפה יזם ופעל בשיתוף ארגון בינלאומי להביא לישראל למעלה מ-120,000 עולים מברית המועצות לשעבר לנמל חיפה וחלק ניכר מהם קבע את מגוריו בעיר. 

משה נשוי לאיריס, בתו של איש החינוך מרדכי אור שניהל בתי ספר בעיר. איריס היא מוזיקאית, ניגנה בחליל צד בין היתר בתזמורת חיפה ובתזמורת הסימפונית הצעירה; וכיום מנהלת את תחום התיירות בקבוצת "מנו הולדינגס". בנו מורן, השתלב בעסקי הספנות של הקבוצה ומשמש כסמנכ"ל כללי ופיתוח עסקי, בנו  לירן השתלב בעסקי הנדל"ן והיזמות של הקבוצה וסיון עוסקת בחינוך.

מצורף צילום של משה מנו. יש אישור לפרסום ללא זכויות יוצרים קרדיט: צילום בוריס ליפקין

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY