נפלו דווקא בהגנה

התבוסה המשפילה למכבי תל אביב, חשפה צד של מכבי חיפה שלא הכרנו. הצד המתפרק בהגנה. מכונת ההגנה אותה יצר רמי הדר, נקלעה למשחק זוועתי וחשפה מה קורה כאשר החלק הזה לא עובד

נפלו בחלק הכי טוב. רנדל עובר את בלייזר. צילום: מנהלת הליגה
נפלו בחלק הכי טוב. רנדל עובר את בלייזר. צילום: מנהלת הליגה

 

בעידן הנוכחי של הכדורסל הישראלי, מעט מדי קבוצות מצליחות לשמר את הסגל שלהם שנה אחר שנה. כך יוצא שמאמנים (בהנחה שהם בעצמם מצליחים להישאר בתפקיד), נאלצים לחפש כל עונה מחדש את הדרך לשחק כדורסל קבוצתי. היתרון הגדול של רמי הדר הוא שהוא מאמן הגנה נהדר. זו כבר העונה השנייה שהוא מאפיין את מכבי קודם כל ביציבות בחלק האחורי של המגרש. בהתקפה אתה אמנם יכול לתפוס יום טוב או רע, אבל בהגנה אתה צריך בסך הכל קשיחות ואופי, ואת זה הדר יודע להחדיר מצוין בשחקניו. אלא שבמשחק מול מכבי תל אביב, הכל התפרק כמו מגדל קלפים. האזורית כשיטה כשלה, כשהצהובים מוצאים את הדרך לפרוץ אותה פעם אחר פעם. כשניסו לצאת לחסימה כפולה, מכבי נענשה בזריקה נוחה מחוץ לקשת.

בדרך כלל, סטטיסטיקה טבעה להתיישר. לכן, למרות מבול השלשות בצהוב, היה אפשר לצפות שהקצב הגבוה יפסיק והמשחק יתאזן. אלא שגם הצבע היה חדיר להחריד. כדי להבין עד כמה הוא היה כזה, מספיק להסתכל ברבע הראשון, כשהתוצאה 20:15 למכבי תל אביב: דרגאן בנדר נכנס לצבע, ומשם מסר אסיסט לאייק אופייבו, כשחמישה ירוקים (!) עושים הגנה בכאילו. ככה קשה לנצח כל קבוצה, בטח כזו שעדיין נחשבת לאחת מאריות אירופה, ובטח שהיא תחת אפקט חילופי המאמנים המוכר והישן.

במשחק הבא תתארח ברוממה נס ציונה, שנמצאת במצב רע משל עצמה. על פניו, נראה כמו משחק תחתית לא מעניין. בליגה כמו שלנו, זה גם קרב על מקום בפלייאוף.

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY