הסיטי סנטר יעוצב מחדש כפרוייקט גמר של מכללת תילתן

שיתוף פעולה בין קניון סיטי סנטר Outlet ותלמידי שנה ג' של מחלקת עיצוב פנים במכללת תילתן נרקם בימים אלו. הסטודנטים יעצבו את החלל הפנימי, את הרחבה החיצונית ואת החניונים במסגרת פרוייקט הגמר שלהם בליווי המרצים לחלל מסחרי סמדר עזריה ומאיר ליאונדוס. העיצוב לא יישאר כתוכנית על הנייר, אלא ייושם במלואו ע"י הסטודנטים שיעזרו בעבודת השיפוץ עצמה

בעוד חודשים ספורים ישנה קניון הסיטי סנטר את פניו, זאת לאחר שתלמידי שנה ג' של מחלקת עיצוב פנים במכללת תילתן יעצבו מחדש את החלל הפנימי של המרכז המסחרי, את רחבת הכניסה ואת החניונים. שיתוף הפעולה בין המכללה, ששוכנת אף היא בעיר התחתית בדיוק כמו המרכז המסחרי, הוא תולדה של רעיון שעלה במוחו של המנכ"ל החדש רני בנדר.

את הפרוייקט מובילים שני מרצים לחלל מסחרי, סמדר עזריה ומאיר ליאונדוס, אשר הגיעו עם שמונת הסטודנטים שמסיימים השנה את התואר למקום, הנחו אותם מבחינה עיצובית, מציאת קונספט, שמירה על אופי המקום והחיבור לתושבי השכונה ולדו קיום המתקיים בה.

הסטודנטים החלו בתהליך והם בשלב של הכנת סקיצות לחלל הפנימי של הקניון ולרחבה החיצונית תוך כדי שמירה על הקו המנחה של עיצוב הבניין עפ"י חוק שימור מבנים. המטרה: לשמור על אופי המקום והעיצוב הארכיטקטוני היפה של הבניין. הלבשת העיצוב תהיה אקלקטית, שילוב של מזרחיות ומודרניות ויצירת שפה אחידה בין החוץ לפנים. שיתוף הפעולה בין המכללה לקניון יהפכו את המקום לעכשווי עם אלמנטים עיצוביים צעירים, גם מבחינת השפה הגרפית ולא רק האדריכלית.

"שמנו לנו כמטרה הסמסטר הזה", אומרת סמדר עזריה מנחת הפרוייקט, "לרענן, לחדש ולשפר את הנראות של הסיטי סנטר במטרה למשוך קהל חדש ורחב יותר, תוך שמירה על אופי המקום. בקניון קיימת רחבה חיצונית שאינה מטופלת חזותית והסטודנטים יחשבו על אלמנטים פיסוליים שיזמינו להיכנס לחלל הפנימי, תוך כדי שימת דגש לחיבור עם אוכלוסיית העיר בכלל והמושבה הגרמנית בפרט שהיא בעלת אוכלוסייה מעורבת, שבה חיים במשותף בני כל הדתות ולקדם את נושא הדו קיום והסובלנות".

לכשיסתיים שלב העיצוב ומנכ"ל הקניון ייתן אור ירוק להמשיך בתהליך, ישנסו כל הסטודנטים במחלקה מותניים ויקחו חלק בשיפוץ באופן פיזי. העבודה על הפרויקט הינה חלק מתוכנית הלימודים ותיכלל בציון הסופי של התלמידים.

רני בנדר, מנכ"ל סיטי סנטר Outlet: "אחד הדברים הראשונים ששמתי עליהם דגש כשנכנסתי לתפקיד הוא הצורך לחדש ולשפץ את הקניון. אין ספק שמבחינה עיצובית זהו קניון יפהפה וכדי לשמר את יופיו, הוא זקוק לשיפוץ ולא רק קוסמטי. מכאן נולד שיתוף הפעולה עם מכללת תילתן אשר הציעו דרך מעניינת וייחודית לעיצוב החלל באמצעים גרפיים דו ותלת מידיים. בימים אלו ממש אנחנו משפצים את השירותים לרווחת הלקוחות וזה הזמן לבקש סליחה על אי הנוחות הזמנית. אנחנו נמשיך לעשות את המירב לטובת ציבור הלקוחות שלנו ותמיד נשאף לשפר, לחדש ולפנק".

 

סיטי סנטר, שד' בן גוריון 6, חיפה. טל: 04-8530111. שעות פתיחה: ימים א'-ה' 09:30-21:00, שישי 09:30-15:00, שבת 11:00-21:00.

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY