ליצור יש מאין, זהו המוטו של מעצב הפנים אדי שטיינברג, אשר כמעט ולא עוזב את החלל בו הוא חי. הסטודיו שלו, היא גם דירת המגורים, שם הוא סופג השראה יומיומית. המיזם החדש שלו הוא סטארט-אפ בעולם העיצוב: הכל תחת קורת גג אחת, מה שיחסוך לכם זמן יקר וכסף

 בקופסת המוח של מעצב הפנים אדי שטיינברג אין חללים פנויים. לא נשאר שם מקום פנוי לרפואה למיקריות. הוא לא נח לרגע. הוא כל הזמן יוצר, ממציא, מחדש. הוא מעיד על עצמו "אם אני לא אחשוב מחוץ לקופסא, מי כן?". ואם בחללים עסקינן, הגעתי לביתו שמשמש גם כסטודיו, כדי להתרשם ולהבין את הפרויקט העכשווי שלו. שטיינברג קורא לו מיזם, או סטארט אפ ואף מכנה אותו בשם המחייב "סקסי".

שטיינברג מתגורר בדירת לופט מעוצבת, בבית אבן ישן באחד הרחובות הכי נחשבים בכרמל, כשנוף המפרץ מתפרש מתחת. הדירה היוותה פריצת דרך בתחום עיצוב הפנים בדירות פרטיות. האקלקטיות, החדשנות, הניצול האופטימלי של המרחב, השימוש בחומרים מתקדמים ובצבעוניות מתפרצת, כל אלה זכו לפרסום בעבר בתוכניות טלוויזיה ובכתבות במדיות השונות. החדשנות היא דווקא בתפיסה.

"בעצם הבאנו את הסטארט אפ ל-Low Tech", הוא מסביר מה מייחד את הפרויקט, " אם בעבר, אנחנו המעצבים, המתכננים והאדריכלים התעסקנו בתוכנה, אחרי שקיבלנו את כל האינפוטים מהלקוח ואז הצגנו כתבי כמויות ומשם התחלנו לרוץ לספקים, לקבלנים, לאנשי מקצוע, לחנויות רהיטים, חנויות בדים וכו' אז כאן לראשונה אנחנו ב-One Stop, עצירה אחת. החברה שלי היא גם החברה הקבלנית, גם החברה המבצעת המספקת את הרהיטים, השטיחים, הוילונות, אריחים וחיפויים ורצפות פורצלן באיכויות הכי גבוהות שיש, ניפוח זכוכית, ליין מנורות ועוד. קורת גג אחת של יצירתיות מהנשמה, אשר נותן מענה יצירתי, עדכני ומרתק לאומנות שבעיצוב הפנים, החל משלב התכנון ועד לביצוע".

Estaynberg Interior חתומה על הסכמים עם חברות בינלאומיות על ייצוגן בצפון. זה אומר שהמחירים הם זהים בכל העולם, כך שאין מה לרוץ רחוק כשזה פה כל כך קרוב. חברות כמו "איטלה" הפינית, "קאסה מוד" האיטלקית, "דנה בן דב" וחברות סקנדינביות נחשבות בעולם העיצוב הן מעמודי התווך של החברה.

אדי שטיינברג כמעט ואינו יוצא מהחלל בו הוא חי, נושם ויוצר. זה אותו חלל אשר היווה אתגר עיצובי לא פשוט והוא מצא פיתרון יצירתי.

זאת הסיבה שמדלת הכניסה נכנסים ישר אל תוך חדר השינה?

"מבחינת חלוקות, זה חלל די בעייתי. כי לנו המתכננים, הכי קל לתכנן חלל ריבועי או מלבני. פה יש חלל שהוא מבוכי. התכנון כאן היה לא פשוט. חדר השינה הוא החלק המוצלל והשקט בחלל והייתי צריך להתמודד גם עם עמוד קונסטרוקציה, אשר החלטתי להשתמש בו כחלק דקורטיבי וגם כחלק שמגדיר מהלך".

גם המטבח הוא שונה ומיוחד.

"זה המטבח התלת מימדי הראשון שמשתמש בחזיתות למטרות אחסון. זה נולד מצורך אישי ומצוקת מקום. לא רק יפה גם פרקטי. אתה מנצל כל יחידה בהתאם לפונקציות שאתה צריך".

תספר על מערכת הישיבה והשטיח.

"זהו הטטריס הסלוני הראשון שמבוסס על המשחק משנות ה-80. הרעיון נולד גם מתוך מצוקות של מקום, כאשר אנחנו משלימים מערכות ישיבה רב כיווניות, כמו במשחק. זה מותאם לכל גודל וגובה של כל אדם לפי הצורך, בכל בד וצבע. עשוי מהחומרים הכי טובים שיש. השטיח הגיאומטרי הראשון הוא קניין שלנו. מגיע עפ"י תכנון שלנו, בכל גודל אפשרי. שטיח שמגיע בהתאמה אישית עם חתימה אישית ועם אפשרות לבחור מתוך פאנטון הצבעים את הקומבינציה המתאימה. אנחנו שותלים את הגוונים בתוך הצורות הגיאומטריות, שולחים את זה לחברה בחו"ל והשטיח מגיע בתוך כ-8 שבועות לפה כשהוא גמור. זו אחת החברות הגדולות בעולם לייצור שטיחים".

אקלקטי, הרמוניה, דיאלוג

אדי שטיינברג, 40, עלה לארץ מרומניה כילד והמשפחה התמקמה בקריות. לאחר הצבא הוא מצא את עצמו בדרום אמריקה, שם שהה 11 שנים, והיו בבעלותו מסעדות ובארים. כשחזר לארץ, לפני כעשור, הוא השתקע בחיפה, קרוב למשפחה והחל לעסוק בעיצוב. "אני מעצב בהשכלתי, אך גם אוטודידקט. בעולם שלנו ראיתי בוגרי טכניון שאין להם מושג מה הם עושים. כי זה מולד. או שאתה מבין וחי את זה, או לא", הוא אומר.

כשאדי נשאל מה הקו העיצובי המייחד אותו הוא עונה בלי להסס: "הקו העיצובי שלי הוא אקלקטי. אני מאוד אוהב לשלב סגנונות. ישן עם חדש, צעקני עם מאופק, רעשני ומינימליסטי אך מעל הכל חשוב לי שהתוצאה הסופית תשמור על הרמוניה, שכל הפרטים ידברו את אותה השפה וייווצר דיאלוג. אני משווה זאת לאנשים מתרבויות ואמונות שונות החיים בשלום באותו איזור דמוגרפי".

כמעצב, האם יש לך העדפה ליצור חללים קטנים, או שאתה הולך בגדול?

"אני אוהב לעשות פרויקט שהוא דווקא אינו עתיר תקציב. כך הוא יותר מאתגר, איך ליצור יש מאין. אמנם אין לך צ'ק פתוח, אבל היכולת לעשות את זה אחר, שונה ומושך את העין, הרבה יותר מפתה בעיני. אם אין חיבור בין אישי, אז לא משנה אם יש או אין תקציב. אם יש חיבור טוב, ביני ללקוח, זה אומר שהוא סומך עלי שאוציא את המקסימום בתנאים והיכולות. אנחנו חוסכים ללקוח זמן וכסף מבלי לנסוע למאות חנויות בבני ברק, אלא נתנו לו אפשרויות מגוונות, מיוחדות, איכותיות והכל תחת קורת גג אחת".

 

3 COMMENTS

LEAVE A REPLY