מי יתקין לכם מערכות כיבוי אש?

התקנה ותחזוקה של מערכות כיבוי אש מעוגנת בחוק בין אם מדובר בבתי עסק, במוסדות ציבור, בבנייני מגורים או במפעלים. תפקידן של המערכות הן לגלות, להתריע ולכבות את האש, או לכל הפחות למנוע את התפשטותה עד להגעת מכבי האש ובכך למנוע פגיעות בגוף ובנפש. כיצד בוחרים חברה להתקנת ותחזוקת המערכות החשובות האלו? לחברת ר.צ.כיבוי אש יש את התשובות

עמידה בתקנים הנדרשים

התקנה וטיפול במערכות כיבוי אש אינם עניין של מה בכך ומחייבים עמידה בסטנדרטים גבוהים ביותר של בטיחות ושל התנהלות מקצועית. לכן, בראש ובראש יש ליצור קשר עם חברה העובדת ופועלת לפי אישור מטעם מכון התקנים, המכונה ת"י 1928 למערכות כיבוי אש. יש לציין כי מכון התקנים בוחן וסוקר את החברות העוסקות בתחום, ולכן עליכם לפנות לחברה שעמדה בבדיקות ונמצאה מתאימה לדרישות תקן מקומיות ובינלאומית. מעבר לכך, כדאי לתת עדיפות לחברה הפועלת לפי הסטנדרטים המחמירים של התקן האמריקני – NFPA, ובעלת תו תקן מטעם מכון התקנים עבור שירותי התקנה ותחזוקה של מערכות כיבוי ועבודות אינסטלציה.

מערכות מתקדמות לכיבוי אש

בחברת ר.צ. כיבוי אש בע"מ העוסקת בתחום מערכות ספרינקלרים, תברואה וכיבוי אש יודעים לספר כי כיום יש בשוק מגוון רחב של ציוד ומערכות לכיבוי אש. כדאי לתת עדיפות לחברה השמה דגש על החידושים הטכנולוגיים העדכניים ביותר בתחומים אלו, ויכולה להציע פתרונות מדויקים לצרכיכם. כך לדוגמא, מערכת פריאקשן לספרינקלרים מיועדת למקומות שבהם קיים ציוד רגיש למים, כמו למשל שרתי מחשבים. זאת בזכות אבטחה המבוססת על שתי אינדיקציות (עשן שקולט הגלאי + ירידה של לחץ אוויר במערכת), המונעת פעולה בלתי הכרחית של הספרינקלר ונזק העלול להיגרם לציוד הרגיש. דוגמא נוספת היא מערכת הצפה המבוססת על מתזים פתוחים שמחוברים לצנרת ללא מים, ובעת קבלת ההתרעה מגלאי מוזרמים המים ויוצאים בו זמנית מכל המתזים. כך מתקבלת "הצפה" גדולה ואחידה המיועדת לחללים גדולים או המכילים חומרים דליקים, כמו למשל טקסטיל או גז.

התמחות במערכות רלוונטיות

חברות המתמחות בשירותי תכנון, התקנת ותחזוקת מערכות כיבוי אש נבדלות זו מזו במגוון השירותים שהן מציעות. לכן, כאשר פונים אל נציגי החברה יש לוודא שהיא מספקת את השירות הנחוץ לכם כגון התקנה ותחזוקה של מערכות כיבוי אש אוטומאטיות, ביוב, ניקוז, מי צריכה או אוויר דחוס, וכן התקנת משאבות כיבוי אש, ביוב וניקוז או משאבות הגברת לחץ. שירותים נוספים בתחום הם התקנות ובדיקות למז"חים ולמערכות כיבוי אש בקצף, מכירת מטפים וציוד כיבוי אש מטלטל, וכדומה.

שירות לטווח הארוך

חשוב לדעת כי התקנת מערכות כיבוי אש אינה מסיימת את חובתכם, כי לפי החוק בישראל יש לתחזק ולבדוק אותן בצורה שוטפת לפחות פעם בשנה. שימו לב שהחברה שאליהם אתם פונים מספקת שירות זה ומפיקה דו"ח אישור תקינות שנתי, לרבות ייעוץ לתיקון ליקויים במידת הצורך. אם כבר יש לכם מערכת פעילה תוכלו לפנות למי שמספק את הדו"ח והצעות מחיר לפתרונות גם עבור ציוד שהותקן על ידי חברות אחרות. בכל מקרה, חשוב לוודא כי החברה מספקת שירות בפריסה ארצית רחבה ופועלת באזורכם, וניתן בה דגש על תודעת שירות מצוינת וכמובן על בטיחות בעבודה.
הכתבה נכתבה בחסות האתר :ר.צ מערכות כיבוי אש

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY