סגן ראש עיריית נשר לשעבר הורשע בקבלת שוחד

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את פרדי מליק, שכיהן כסגן ראש עיריית נשר עד 2013, בביצוע עבירות של שוחד, שידול למתן שוחד, מרמה והפרת אמונים.  העבירות בוצעו בין השנים 1998-2010, בין השאר הואשם כי קיבל שוחד מקבלן ניקיון שעבד עם עיריית נשר

מליק שימש כסגן ראש עיריית נשר במשך 15 שנים כשמי שחשף את הפרשה הוא סגן ראש העיר הנוכחי יחיאל אדרי. כתב האישום המתפרש על פני 172 עמודים, כולל שני פרטי אישום וחלק כללי, הכולל הסבר על הרקע לביצוע העבירות הנטענות, לרבות מעשים שהתיישנו.

בפרק הכללי צוין כי בתאריכים הרלוונטיים לכתב האישום ושנים הרבה קודם לכן, היה מליק עובד ציבור, היות ושימש סגנו של ראש עיריית נשר  דאז דוד עמר וממלא מקומו . מליק נחשב ליד ימינו של עמר והיה אחראי בין השאר לטיפול בנושא ניקיון, מים ורווחה בעירייה.

כפי שנכתב, עובר לשנת 98', ניצל הנאשם את מעמדו וסייע לידידו עמאד פלאח  אשר ניהל חברות שונות שסיפקו שירותי כח אדם לעיריית נשר, בעיקר בתחום הניקיון כדי שהוא יוכל להיבחר כספק של שירותי כח אדם  לעיריה, ובהמשך סייע לו ולחברות בשליטתו לזכות במכרזים לאספקת שירותי כ"א, ובקידום עניינו מול העיריה.

החל משנת 98' ביקש הנאשם מפלאח לשלם לו כספים, על מנת להמשיך בסיוע הנ"ל, ובין השנים 98' – 00', שילם פלאח לו וליוחאי וינשטיין – מזכיר העיריה משנת 96'-04' ועובד ציבור, ואשר היה גם מזכיר ועדת המכרזים של העיריה והאחראי מטעמה על תפקודן של החברות המספקות כ"א זמני לעירייה  סכומי כסף שונים בעד פעולות הקשורות בתפקידם.

השופטת דיאנה סלע אמרה כי התשתית הראייתית שהונחה בפני בית המשפט מספקת להוכחת אשמתו של הנאשם בעבירות שיוחסו לו, וכי היא התרשמה כי התיעוד החזותי לא הקשה עליו להתמודד עם חומר הראיות העומד נגדו או להוכיח את גרסתו.

"אני רואה לדחות את טענותיה הנחרצות של ההגנה, לפיהן מדובר בחקירה מגמתית וממוקדת בחיפוש ראיות נגד הנאשם.  הוכח כי אנשי המודיעין בדקו גם כיווני חקירה אחרים, ובחנו גם מידעים שנאספו נגד בכירים אחרים של העיריה. גם לאחר שוינשטיין קשר עצמו לעבירות שוחד, בחרו החוקרים להמנע ממתן הטבות של עד מדינה לפלאח לצורך איסוף ראיות נגד הנאשם דווקא, והמשיכו בחקירה עניינית, אף אם נעשתה טעות זו או אחרת. המאשימה הרימה את הנטל להוכיח את מרבית העובדות המפורטות בכתב האישום, ואין בטענותיו הנחרצות של הנאשם כי לקעקע את הבסיס להן", כך לדברי השופטת סלע.

בסוף פסק הדין הוסיפה ציטוט של השופט לוי במשפט של שלמה בניזרי נגד מ"י. "עניינו של הנאשם נכנס לגדר האנשים עליהם נאמר: "לא רק שאין הם כובשים את יצרם, אלא רואים בתפקידם קרדום לחפור בו למען רווחתם האישית וקידום עניינים שבינם לבין תפקידם הציבורי אין ולא כלום".

מעיריית נשר נמסר כי אין הם מגיבים לנושא.

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY