המורה רויטל אפרתי ממוצקין, מחנכת כיתות א-ב בבי"ס קדימה שבקרית ביאליק  נכנסה לרשימת  50 המועמדים הסופיים בתחרות המורה של המדינה. מעבר להיותה מורה, היא מספיקה למלא  4 תפקידים שונים ולדבריה לא ממש הופתעה להכנס לרשימה. למה לתחושתה היא ראויה לתואר, מה כבר לא עושים היום במערכת החינוך בהשוואה לתקופה שהיא הייתה תלמידה ואילו תכונות לדעתה צריך מורה טוב?

"אני מאוד מתרגשת שהגעתי למעמד הזה, זכיתי לפרגון עצום מכל הורה או ילד שנגעתי בו במהלך 18 שנותיי בהוראה. התחושה כבר עכשיו אדירה, אם אזכה אני בטוחה שאתרגש אבל כבר הגעתי למעמד שבו אני מרוצה ומרגישה עטופה מכל הכיוונים", כך אומרת המורה רויטל אפרתי, מחנכת כיתות א-ב בבי"ס קדימה שבקרית ביאליק  נבחרה להימנות עם הרשימה היוקרתית של  50 המועמדים הסופיים בתחרות "המורה של המדינה".

אפרתי, תושבת קרית מוצקין אשר מעבר להגדרת תפקידה כמחנכת ממלאת עוד תפקידים רבים נכנסה לתחרות בעקבות המלצות החמות שהעניקו לה הורי התלמידים בעבר ובהווה. היא המורה היחידה מכל הקריות שנכנסה לרשימה הסופית.

תחרות "המורה של המדינה" המשותפת לעיתון ידיעות אחרונות, מפעל הפיס והסתדרות המורים הינה פרויקט חברתי שנועד לתת זרקור ובמה לעבודתם של אנשי החינוך המצטיינים בארץ.

בחירת הזוכים נעשית על-ידי חבר השופטים החברים בוועדת הפרס, הכוללת אישים בכירים בתחום החינוך, החברה, התעשייה והכלכלה בישראל.

אפרתי מספרת שכבר שבועות הסתובבה עם תחושה שתכנס לתחרות שתתקיים בתחילת יוני ובה יבחרו ששת המורים של המדינה. "שנים רבות שאלו אותי איך זה שאני לא משתתפת בה שהרי אני זוכה למשובים חיוביים כל הזמן מהורים וילדים במשך כל שנות הוראתי. הפעם ההורים המליצו עליו ועברתי כמה שלבים בדרך, את שלב מכתבי ההורים הממליצים, הראיון של המארגנים עם מנהל בית ספרי יוסף חלאווני. כשהזמינו אותי למפגש וראיון עם הוועדה המקצועית של בית הסתדרות המורים הבנתי שאני בין ה-50 המתמודדים האחרונים בתחרות"  

אפרתי (44) תושבת קרית מוצקין, נשואה פלוס שלושה ילדים, סיימה תואר ראשון במכללת אורנים בהוראה עם התמחות במתמטיקה ותואר שני במכללת גורדון במסלול הדרכה הוראה ולמידה. בבית הספר קדימה שבקרית ביאליק היא מלמדת כבר 17 שנים.

מאחורי  הטייטל 'מורה' היא ממלאת כמה תפקידים חשובים: בית הספר מחולק לשני 'בתים', והיא מנהלת את בית 1 שכולל את שכבות א' ב' ו-ג'. בנוסף היא רכזת פדגוגית של בית ספר, אשת הקשר בין בית הספר לסטודנטיות ממכללת אורנים שמגיעות לפעילויות הוראה שונות בבית הספר ואחראית על הקשר בין הגנים לבית בית ספר. כששואלים אותה מה דעתה על מערכת החינוך היא אומרת בעדינות שהיא מעדיפה לא לענות על שאלות כאלו אך שלדעתה "המורות עושות עבודת קודש  מאוד קשה הנמשכת ימים ולילות והן ראויות לכל הפרגון"

את עושה המון דברים. זה שווה את השכר שמורה מקבל?

"הכל בסדר אנחנו עובדים באהבה ובכיף ".

אילו תכונות צריך מורה טוב לדעתך?

"מורה טוב צריך לאהוב את הילדים שהוא מלמד, כמו היו הילדים שלו. להכיל, לדבר בגובה העיניים, לשים גבולות במרחב של אהבה. הוא צריך לראות את הילדים באמת, ולזכור שההורים שולחים את האוצר שלהם. כשאני באה לכיתה אני לא רואה מספר של ילדים אלא מסתכלת על ילד כעל עולם ומלואו, כשלילד טוב הוא גם ילמד טוב יותר.

"אני עובדת מהלב ומהנשמה, מאוד מכילה את הילדים ומקבלת אותם, מלמדת אותם לאהוב את בית הספר ודואגת שיהיה להם טוב בכל הכיתה. אני נוטעת בהם בעצם את הזרעים הראשונים של התמודדות בבית הספר כשהמטרה שלי שיהיה להם טוב, שיאהבו ללמוד . אני מאמינה שאני עוטפת אותם לצד הלמידה ועוזרת להם להאמין בעצמם ולהצליח".

היא מבחינה היטב בהבדלים שבין מערכת החינוך כיום לתקופה שהיא הייתה ילדה. "ודאי שיש הבדלים גם בתחום הפדגוגי וגם המשמעתי, דברים שפעם היו מותרים כיום אסור לעשותם, כמו למשל מבחנים מסוימים או להוציא ילדים מהכיתות".

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY