האלופה הצעירה מהקריה

רק בת 10 וכבר מנצחת בגדול: טל זוסמן מקרית ביאליק, שבה באחרונה מאולימפיאדת נוער בינלאומית, שהתקיימה בעיר סוצ׳י ברוסיה עם תואר מכובד מאוד: היא זכתה שם במקום השני וגברה על ילדים ונוער מ-46 מדינות. "אין לי כישורים מיוחדים, אני פשוט אוהבת את זה", היא אומרת

טל זוסמן תלמידת כיתה ה׳ בבית הספר ״הבונים״ בקרית ביאליק הביאה כבוד לא רק לעצמה ולמשפחה אלא גם לקריה עצמה, כפי שאמר ראש העיר איל דוקורסקי שאירח אותה בלשכתה. הילדה המקסימה והצנועה הזו השתתפה בתחרות שהיא מעין אולימפיאדה לשחמט השתתפו ילדים ונוער מ-46 מדינות ובהם משלחת מישראל, שכללה גם את טל ושני ילדים נוספים.

היא מספרת שניצחה ב'חמש וחצי' מתוך 9 המשחקים שהתקיימו שם במשך שבוע. החצי הוא משחק שבו הגיעה לתוצאה של תיקו. התחרות התקיימה בשבוע האחרון של פסח וטל בגילה הצעיר כבר הצליחה להכיל זאת. "התכוננתי הרבה, התרגשתי מאוד. התחרות נמשכה שבוע כשביום הראשון לא שיחקנו, בכל יום אחר היו לנו שני משחקים" , היא אומרת, "כשבסוף ספרו את הקולות הבנו שאנחנו במקום השני מתוך 46 מדינות.

"ההרגשה כיפית, הייתי גאה בעצמי ומאוד שמחה, הרגשתי שאני מייצגת את המדינה. מה יש בי שהצלחתי כך? כלום, פשוט שיחקתי ואהבתי את זה. שחמט זה משחק שמפעיל מחשבה ואסטרטגיה לא צריך כישור מיוחד פשוט לאהוב את זה".

במהלך התחרות הוקרנה מצגת על ישראל שזכתה לדברי טל לתגובות מעולות וגם התקשורת עם השחקנים הצעירי האחרים הייתה נעימה וכללה לחיצות ידיים, ממש כמו ספורטאים בוגרים. "התחברנו עם הילדים האחרים, כשאנחנו ניצחנו מחאו לנו כפיים וכך גם אנחנו כלפיהם".

ומה החלומות שלה לעתיד? "פשוט להמשיך לשחק שחמט , לנסוע לתחרויות גם כנערה".

טל נמנית עם קבוצת השחמט הפועל גמביט בקריית ביאליק  והחלה להתאמן שם כבר בגיל 6. אימה, אלה מרוצה מאוד גם מהמאמן שלה אנטולי גרינפילד. "הוא מאוד משקיע בחלק התיאורטי של שחמט וגם בחלק המקצועי, במקום מתקיימים ליגות ומשחקים עם מועדונים אחרים וזה מאוד חשוב לדעתי כי אחרת אין 'זרימת דם חדש'", אמרה זוסמן.

וכן, ודעי שהיא גאה בבת שלה. "מאוד גאה, אני אגב לא צריכה לעודד אותה , היא וגם אחותה שצעירה ממנה בשנה וחצי כבר מתאמנות חמש שנים במועדון. טל פשוט מתה על זה, על הרוח הספורטיבי, המשחקים ולהכיר ילדים שמתארחים שם.

ראש העיר , אלי דוקורסקי, אירח בלשכתו את טל דוקורסקי בירך את טל זוסמן המוכשרת והנבונה על הישגה האישי והכבוד שהביאה לקריית ביאליק והעניק לה שי צנוע מהעירייה לכבוד זכייתה בתחרות הבינלאומית

3 COMMENTS

LEAVE A REPLY