דו קיום- האומנם?

אין לה ארץ אחרת. אימאן בסטוני
אין לה ארץ אחרת. אימאן בסטוני

אימאן בסטוני היא דמות מוכרת מאוד בחיפה, היא סטייליסטית, אשת חברה, שוחה היטב ב"ביצה המקומית". תראו אותה בכל האירועים המתוקשרים, כל ההשקות וערבי הבכורה, עם חיוך תמידי על הפנים וכוס יין ביד. טור הבכורה שלה היה אמור לעסוק בתחומי ההתמקצעות שלה – אופנה, לייף סטייל וכל מה ששיק. אבל הימים האלו הוציאו ממנה קול אחר והיא הייתה חייבת לפתוח עם האמת שלה.

חיפה נחשבת לסמל הדו קיום בישראל-האמנם?
חיפה הינה עיר מעורבת אשר, לכאורה, חיים בה בהרמוניה שני עמים,שתי תרבויות ושתי ישויות, שהשלווה ביניהם אינה שוררת כבר למעלה ממאה שנים.
האם מדובר באילוץ והשלמה?
סביר להניח שכן.
אם נחשוב לרגע באופן פשטני לגמרי הרי הבסיס להימצאות שני העמים כאן והמקור לסכסוך רב השנים הזה הוא : שליט ונשלט, כובש ונכבש, עם אחד שהיה כאן ועם שני שנחת במפתיע.
ומה לעשות, ההוא שנחת ניצח בכל המלחמות.
אני בעצמי אתאיסטית, לא מאמינה בדתות כלל אבל לטובת הדיון הייתי רוצה לשים על השולחן (כי אי אפשר בלי) את הסיבה הרוחנית יותר להמצאותו של אותו ה"חזק": ברית הין הבתרים.
אותה הברית בין אלוהים לאברהם אבינו,ולמי ששכח, הוא גם אבינו שלנו, הערבים.
אותה הברית בה הובטחה לאברהם הארץ,ככתוב: "לך ולזרעך נתתי את הארץ".
לא משנה כמה יהיו כאלו שינסו להדחיק, לאברהם שני בנים – יצחק וישמעאל.
כך שהטיעון הזה תופס רק במחציתו.
ונחזור למציאות, מדינת ישראל כיום, בגלל נסיבות , התנהלות ממשלה ובעיקר בגלל מנהיגות לא חכמה וראויה בשני הצדדים, הינה מדינה דו לאומית כאשר ללאום אחד שלה יש את כל הסמלים, המנון, דגל וזהות, ואילו הלאום השני שלה נטול את כל אלו.
זהו מצב בלתי נסבל ומסוכן ולפני שאתם חושבים להשתמש בקלישאות כמו: יש לכם 22 מדינות,אתם חיים כמו מלכים וכדומה, אז באמת תודה אבל תזכרו תמיד שבהסטוריה העולמית מעולם לא היה עם שהסכים לאורך זמן לחיות ללא זהות לאומית.
אז ממשלת ישראל, בבקשה, תתעוררו ואם אפשר, בזמן, תנו לנו זהות, תנו לנו סמלים, שתפו אותנו במדינה הזאת שהיא של שנינו,אפשרו לנו להשתייך אליה.
אנחנו, ערביי ישראל אזרחים נאמנים, שוחרי שלום ושלווה, מעורבים בכל תחומי החיים במדינה ותורמים רבות לפיתוחה ושגשוגה, ואם יורשה לי להוסיף, לפעמים יותר ממגזרים אחרים אצלכם, והכי חשוב, רוצים להיות חלק הומוגני ובלתי  נפרד ממנה.
ולסיום: אין לנו ארץ אחרת

וגם לכם לא…

 

1 COMMENT

LEAVE A REPLY