הוא תוכנן לפני 20 שנה, ספג לא מעט קשיים בדרך אבל השבוע נחנך בעתלית קניון 'דרך הים'. "עברנו תלאות אבל זה רק לטובה", אמרו בחברת נופי מצודה בעלת הקניון, שנראה יותר כמו טירה קסומה מאשר קניון ישראלי
חברת נופי המצודה קיימה בשני אירוע חגיגי לחניכת הקניון במעמד כרמל סלע ראש המועצה האזורית חוף הכרמל והאדמור רבי פנחס אבוחצירא שליט"א, שהגיע במיוחד מבאר שבע.

"אתם לא מקבלים משהו מסחרי אלא משהו מעבר. עברנו תלאות אבל אני חושב שרק לטובה, כל פעם שהלך לי קשה הלך טוב מאוד אחר כך", אמר חנוך קס, מבעלי חברת נופי המצודה. הקניון מתפרש על פני שטח של כ-4,000 מ"ר והוקם בהשקעה של כ-60 מיליון שקל, הוא ממוקם בצומת עתלית ועתיד לשרת את תושבי טירת חוף הכרמל, עתלית וכביש החוף.

י "היום אנחנו עושים היסטוריה. פתיחתו של קניון ראשון בעתלית אחרי 113 שנה הוא אירוע מיוחד", אמר כרמל סלע ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, "הוא תוכנן לפני 20 שנה ורק עכשיו הוא יוצא . זה מקום שיכול לתת פוש לקהילה. הקניון הוא השער של עתלית וזה מרגש אותי כי הרבה מאוד שנים לא חווינו בעתלית מקום כזה.

מעבר לחיצוניות שלו, שמזכירה מעין טירה או ארמון מספר אגדות – וממש לא קניון מנוכר ואפור, יש בקניון דרך הים כמה אטרקציות, כך למשל בהשקעה של כמיליון שקל הוקמה בקניון בריכת דגים ייחודית הכוללת כ- 200 דגי קיו ובאירוע הפתיחה כבר נראו ילדים ובני נוער מאכילים אותם ישירות מבקבוקים כמו היו תינוקות.
כמו כן ייפתח בקניון מתחם חווית מציאות מדומה ב – 360 מעלות מהמתקדמות בעולם המשלבת סימולטור תנועה ואפקטים של מציאות מדומה מדגם: SIMNOA – VR. הצופים בסימולטור ייקחו חלק במסע שמתרחש בפארק דינוזאורים בסרט – DINO SAFARI, ברכבת הרים בסרט COLOSSUS, או במירוץ אופנועים במדבר בסרט MOTOR RIDE.
עד כה כ- 75% משטחי המסחר בקניון הושכרו זה מכבר במחיר ממוצע של 150 שקל למ"ר. חוזי השכירות הינם לפרק זמן של כ- 3-5 שנים עם אופציה לעוד 3-5 שנים כשבממוצע בכל שנה ישלמו השוכרים עוד 10 שקלים למ"ר.

בין החנויות שייפתחו בקניון בימים הקרובים ניתן יהיה למצוא את "לי ים" חנות למוצרי גלישה, מאפיית סמטת האופים, גלידריה, חנות בגדי בוטיק, סטודיו לפעילות גופנית, רן סל – חנות סלולר, פיצוציה, בית קפה- מסעדה, סופר סטוק, חנות נוחות, רשת השניצליה, מכון קוסמטיקה, חנות בגדי ילדים, סניף של קופת חולים כללית, פיצרייה ומספרה. בימים אלו מתנהל מו"מ להשכרת השטח המרכזי בקניון בו ככל הנראה ייפתח סניף של בית קפה מרשת ידועה או מסעדה של רשת ידועה.

קס הוסיף כי "אחת לחודש חודשיים נפתח בארץ קניון, אך ההבדל בין קניון דרך הים לקניונים אחרים בארץ הוא השינוי הגדול שקניון הולך להביא לאזור בו הוא ממוקם. הקניון הולך לשנות את עתלית, את כל אזור חוף כרמל ואת כל האזור. יפתח עוד מקומות תעסוקה לתושבים וזה עוד מקום בילוי. הרשתות הגדולות יכולות להבין שהן הגיעו למיצוי צמיחה מלא במרכז הארץ, וכעת ניתן להגיע לאזורים המרוחקים יותר ". כמו כן קס הוסיף כי הם צופים שיגיעו לקניון למעלה מ- 300 אלף מבקרים מידי שנה.
גם אולם אירועים חדש צפוי להיפתח בקניון. אולם ciel שכר שטח של 500 מ"ר ועוד מרפסת גג בשטח של 350 מ"ר המשקיפה אל חופי עתלית. משך תקופת השכירות היא ל- 10 שנים עם אופציה ל- 10 שנים נוספות. דמי השכירות עומדים על 135 שקל למ"ר בתוספת 25 שקל למ"ר בגין דמי ניהול. האולם צפוי להיפתח בינואר 2017.

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY