תראו, אני לא אשקר לכם, זו הפעם השלישית שאני נוסעת לצפון מאז הקיץ האחרון. מה לעשות? התאהבתי! אבל הפעם הזו הייתה באמת מיוחדת, כמו שאומרים- "פעם שלישית-גלידה", ולמה? כי הפעם חגגתי 33 חורפים באחד המלונות המפנקים שיש לישראל להציע.

אני חייבת לפתוח בטיפ: בכל יום הולדת שלכם פנקו את עצמכם! אחרי הכל, אתם האדם הכי חשוב עלי אדמות, לא ככה? כך היה גם הפעם, כשהזדמנתי לנסוע למלון "גליליון" בגליל העליון. 10 דקות מקרית- שמונה שוכן לו אחד המלונות המפנקים, היפים והקסומים שיש. קודם כל, המלון שוכן ב"אגמון החולה"- שמורת טבע מהיפות, הירוקות והמרהיבות שראינו אני ובן זוגי. חיבור לטבע בהתגלמותו. דבר שני, ב"גליליון" חשבו על כל אורח ואורחת ויצרו עבורם את החופשה המושלמת: מפנקת? יש! רומנטית? אין ספק! אתגרית? בהחלט ובהחלט- רק תבחרו. בין אם במתחם המלון – חדר יין לסדנאות וטעימות, חדר הכושר, חדרי היוגה והפילאטיס, הספא או הלובי, או מחוצה לו – בין שמורות הטבע המהממות המקיפות אותו, בילוי בשוק הקולינרי הסמוך, טיול בין היקבים הגליליים או מסלולי המים הרבים סביבו- כל חוויה מהווה הנאה ששווה כל אגורה.

נתחיל מהאנשים- כי אין ספק שעבורנו האנשים ב"גליליון" יצרו עבורנו את החוויה המושלמת. בהתחלה חשבתי שאני זוכה לאיזה יחס VIP ייחודי, אבל כשראיתי כמה אדיב צוות המלון הבנתי שאני מיוחדת רק בגלל שאני לקוחה של המלון. פשוט ככה. מהרגע שנכנסנו בדלת המלון הוצב שולחן ענק עם עוגיות, פירות, משקאות קלים ואלכוהול למבוגרים- שחס ושלום לא תרגישו שאינכם בחופשה. מיד לאחר מכן, מציע שירותיו נהג "טוק-טוק" שמעוניין לקחת אתכם לחדרכם עם התיקים (אתם בחופשה, אז למה שתלכו 30 מטרים לבד?). עם הכניסה לחדר, מחכים לכם על המיטה שני חלוקים מפנקים, שטיח אמבט – שלא יהיה לכם קר, ונוף משגע להרים והשדות המשגעים מסביב. זהו. עכשיו אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בחופשה.

ואיך אפשר חופשה בלי לסגור איזה טיפול זוגי בספא? ובכן, זה מה שעשינו. בספא המלון סגרו לי ולבן זוגי את חדר הטיפולים הרומנטי ביותר, המיועד לזוגות, עם ג'קוזי עמוס בקצף, בקבוק שמפניה ומגש פירות טרי ועשיר. שוב, לא כי אנחנו VIP, פשוט כי אנחנו אורחי המלון. שני המטפלים היו מקצועיים וקשובים לכל בקשה שלנו והציבו רף מאד גבוה בטיפולי ספא בארץ ובעולם. במתחם הספא ישנו חמאם טורקי מפואר וסאונה יבשה, מגוון הנחות לחבילות ספא באמצע השבוע ובסופו והוא מארח גם קהל שאינו לן במלון.

גם הארוחות במלון הן חוויה בפני עצמה. ארוחות שף מידי הקסם של השף אבי כהן. כל ארוחת ערב הייתה נטולת קלישאות והרגישה כאילו את בבית של אמא- קבבים, סטייקים, עופות, בשר איכותי, אורז פרסי עם פינוקים בתוכו, מרקים, מגוון סלטים עשיר (כל הירקות טריים) ועוד. הכל מיוצר מחומרי הגלם הטובים ביותר. מנה ייחודית שזכורה לי הייתה כתף טלה שהוגשה על קרם בטטה מושלם. המנה נימוחה בפה והותירה אותי עם טעם של עוד.

ארוחות הבוקר אפילו מתעלות על הערב- ארוחת בוקר גלילית עשירה במגוון הגבינות הקשות והרכות הטובות ביותר, סלטי בריאות, שקשוקה בצלוחית אישית, קישים איכותיים, עמדת אומלטים ולחמים מובחרים ולירושלמים שבינינו: חלבה אמיתית מ"ממלכת החלבה" הירושלמית. כמו בבית כבר אמרנו?

כשפוגשים את כהן פנים מול פנים מבינים שמאחורי ידי הקסם מסתתר גם איש מאד מיוחד. כשהוא לוחץ לך את היד, את מרגישה את החום והאדיבות. הוא נתן יחס אישי לכל אורח ששאל שאלה, התעניין או היה צריך הכוונה בשל צרכים ייחודיים במזון. אף אחד לא נתקל בשלילה- לכולם יחס חם ומלטף. בדיוק כמו האוכל שלו.

והקינוחים? כל קינוח בצבע- עבודות יד מרשימות, צבעוניות וכמובן- מבחר אדיר, הכל מעשי ידה של הקונדיטורית אושרת סולימני, המחזיקה בקונדיטוריית "WONDERLAND" ב"אגמון מרקט"- שוק קולינרי ססגוני במיוחד ממש בצמוד ל"גליליון".

בהמשך זכינו לסדנת שף של כהן יחד עם השף הירושלמי, אביב משה, ב"אגמון-מרקט".  משה פתח במקום את "בסטה ירושלמית" עם כריכי פרנה מרוקאיים ביתיים (כאלה שאתה מכין עם הקציצות של אמא בשישי בצהריים), טעימים להפליא. הסדנה של השניים נסבה סביב בישול בבירה, לכבוד "פסטיבל הבירה" שהתקיים ביומיים הראשונים לשהייתנו במלון.

בזכות הפסטיבל זכינו בסוף שבוע שמח במיוחד, עם סוגי בירה ישראליים שונים, אוכל מצויין ומופעים שעושים טוב לנשמה, כמו המופע המשותף של רונית שחר וקורין אלאל– שלא ברור איך לא התאחדו עד עכשיו, הן יוצרות הרמוניה מושלמת יחד ומחזירות לחיים את שנות ה-90 הקסומות.

"אגמון-מרקט" נפתח באוגוסט האחרון ומספק חוויה קולינרית ופעילויות לכל המשפחה. השוק פתוח בכל יום כולל סופי שבוע. המבקרים בו נהנים ממגוון של דוכני מזון, בית קפה ומסעדות עם תמהיל המשלב בין דוכני שף,מסעדות וחנויות המציעות תוצרת גלילית מקומית לצד אירועים קולינריים וכמובן- גולת הכותרת- כדור פורח אדיר שלוקח אתכם ל-120 מטרים מעל האדמה לחזות בנוף הירוק המרהיב סביב למלון.

אחת המסעדות הזכורות שלנו במתחם הייתה של ירושלמי כמונו, השף גיא בן-שמחון, מסעדה איטלקית בשם "גליאנו". "גליאנו" היא פינה עשירה ביותר במתחם הקולינרי, שיוצרת תחושה של בית גאנגסטרים איטלקיים מהאלפיון העליון שכל רצונם הוא להנות מאוכל ושתייה טובים, וזאת בשל עיצובה הייחודי, הכל בידי השף המוכשר.

המסעדה מכילה תפריט עשיר ביותר שהריחות המעולים של המטבח האיטלקי עולים רק מהתבוננות בו. כירושלמים, בחרנו בחציל בטחינה גולמית ובסילאן כמנת פתיחה, איך לא? בן-שמחון שם את הבישול מהבית במנה והעניק לה נופך איטלקי ייחודי. באזור הפסטות החלטנו ללכת על ניוקי עבודת בית עם ערמונים ושמן כמהין- ללקק את הצלחת. מנה עשירה מאד בריחות וטעמים ונעימה למאכל, שכן הניוקי רכים מאד ונמסים בפה (לא סתם הם נקראים "ענני ניוקי"). למנה עיקרית בחרנו בדג לברק ברוטב פסטו על מצע של מה שקרוי על ידי השף "סוכריות פולנטה"- רביולי מיוחדים עבודת יד. מנה טעימה ביותר ששווה כל אגורה. לקינוח (איך אפשר שלא?) לקחנו "אוריאו" – חטיף קרמי בטעם העוגייה המוכרת והאהובה- הכל מעשי ידו של בן-שמחון.

בימים אלה נפתח ב"אגמון-מרקט"(בקומה העליונה) מקום חדש בשם "אגמוניה"- מתחם בילוי המספק חוויה מוסיקלית וקולינרית לבליינים, והכל בכרטיס משולב אחד, כך שמי שמגיע יוכל להנות מכל העולמות ולשכוח מהחיים האמיתיים לכמה שעות טובות. ניכר כי כמו במלון, גם ב"אגמון-מרקט" חושבים על החוויה השלמה של הבליין, מהרגע שהוא נכנס למתחם ועד סופו.

בשורה התחתונה- הנסיעה, שארכה כ-3 שעות (בנוף מושלם), התגלתה כמשתלמת ומענגת במיוחד. שלושה ימים של פינוקים מא' עד ת' עשו את שלהם, כך שגם אני וגם בן זוגי הרגשנו שחזרנו מחופשה בחו"ל. האדיבות והשירות הבלתי מתפשרים, הקולינריה המפנקת וההטבות שבנוף ירוק של אחרי הגשם (עם קריצה לחרמון הלבנבן והיפיפה) העניקו לנו השראה להתחיל את השנה שלפנינו בחיוך. אין ספק שמדובר בדרך מאד ייחודית ומהנה לחגוג יום הולדת. מומלץ בחום.

לאתר מלון "גליליון": http://www.galilion.co.il/ לאתר "אגמון מרקט": https://agamonmarket.co.il/

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY