בית העסק של גבאי מאיר הוא לא עוד חנות רהיטים אלא מתחם מרשים הנותן פתרונות מושלמים לייצור שיווק תכנון ועיצוב אדריכלי.  הלקוחות זוכים לתכנית אדריכלות מקצועית לעיצוב חלל העבודה בזמן קצר וללא תוספת מחיר, מה שמאפשר רכישה של ריהוט איכותי ועיצוב חדרים וחללים תוך חסכון של עשרות אלפי שקלים.

תכנון והעמדה  נכונים של חלל העבודה ובחירת רהיטים מתאימים הם גורמים שמשפיעים מאוד על האווירה במשרד, על יכולת הריכוז והתפוקה של העובד. כולנו יודעים איך זה מרגיש למשל לשבת במשך שעות על כיסא לא מותאם ולסבול מחוסר נוחות וכאבי גב, או כשאין התאמת גובה בין הכיסא לשולחן. מיקומם וגודלם של הרהיטים בחדר העבודה ועיצובו הם הכרחיים, ומשום כך חשוב לעשות זאת נכון ובזמן .

אולם התצוגה של "גבאי מאיר ריהוט משרדי " ממוקם באזור הסואן של הצ'ק פוסט אך כשנכנסים אליו מתנתקים מיד מההמולה שמסביב. מדובר באולם תצוגה גדול עם אווירה נעימה וממקדת, מלא  במגוון רחב  של פריטי ריהוט נאים שמתחשק לקחת למשרד הפרטי, או לחדר העבודה בבית,  כאלו שבהחלט עושים חשק לעבוד וליצור.

במקום אפשר למצוא כסאות, שולחנות, ארונות משרדיים וכונניות, דלתות הרמוניקה, מחיצות, ודלפקים.  הריהוט מיוצר בשיטת 'קאסט מייד' על פי דרישת הלקוח ומגובה על גבי תכניות הדמיה מקצועיות . החברה גם משווקת מורשת של וילונות ומוצרי הצללה מתוצרת "אורגון".

גבאי, מעצב פנים בוגר הטכניון,  מכין עבור  הלקוח תכנית אדריכלית לחדרים ולחללים פתוחים הכוללת שרטוטים, הדמיות ותכנון כולל של המרחב הספציפי שאליו מיועד הריהוט. הלקוח מגדיר בפניו את הצרכים שלו והוא מתכנן בקפדנות היכן למקם כל עמדה או פריט, בין אם מדובר בכיסא, שולחן או דלפק , כך שהמשרד נעשה בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח, עד לשלב הבינוי והריצוף.

בניגוד לאדריכלים או מעצבים שגובים אלפי שקלים על תכנית אדריכלית לעיצוב חלל העבודה, אצל גבאי הלקוח הקונה ממנו את הרהיטים מקבל את התכנית כשירות חינם ומקצועי ביותר, מבלי להוסיף תשלום נוסף ובפרק זמן קצר.

מאיר, במה מתבטאת הייחודיות של השירות שלך?

"ל-90 אחוז מהלקוחות  יש בעיה של ראיית המרחב, הם לא מצליחים לראות בדמיונם איך השולחן ימוקם או הכיסא מתחבר לשאר הרהיטים שבחדר ולכן הם פונים לעזרה של אנשי מקצוע כגון מעצבים או אדריכלים. לקוחות שלא עשו זאת וכאלה שרוצים לחסוך כסף מגיעים אלינו, אנחנו חוסכים להם אלפי שקלים כשאנחנו מעמידים להם תכנית הדמיה מתוכננת ומדויקת שמראה להם ברמת המילימטר איך הם צריכים לשבץ את הרהיטים, איזו צורה ארגונומית הכי נכונה למבנה של החלל, מה הכי מתאים לחדר מסוים".

agora

 – תן דוגמא לפרויקט שעיצבת

"היה לי לקוח שהוא בעלים של חברה למערכות כיבוי אש. לאחר שעיצבתי עבורו את הקומה התחתונה של בניין החברה הוא ביקש שאעצב גם את הקומה השנייה לפי צרכיו. הוא מעסיק ארבעה סוכני מכירות ונזקק לחדר ישיבות, לקחתי את המידות המדויקות של השטח, למשל את הגובה מהרצפה ועד לחלונות, חילקתי את החלל הפנימי תוך מדידת  מרחקים נכונים בין החדרים, השארת חלל לאירוח ועד מיקום מדויק של נקודות חשמל בכל חדר. תכנית כזו שאצל אדריכל או מעצב תעלה ללקוח בין 10,000-20,000 שקלים  אצלי, כל עוד הלקוח קונה ממני ריהוט הוא מקבל את התכנית הזו כבונוס".

העובדה שאצל גבאי הלקוחות יכולים לא רק לרכוש ריהוט אלא גם באותה העת ובמקביל לעצב מחדש את חדר העבודה שלהם, היא גם מה שמייחדת אותו משאר המתחרים שלו, חנויות הרהיטים השונות.

"ההבדל ביני לבין המתחרים שלי, הוא שהם לא נותנים ללקוח את השירות שהוא מקבל אצלנו אלא רק קצת מייעצים לו ברמה המילולית ומקשקשים על פיסת נייר", אומר גבאי, "העובדים שלי סיימו לימודי עיצוב פנים ברמה הכי מקצועית שאפשר. אנחנו יושבים עם הלקוח, מקשיבים לצרכים שלו, אם הוא לא זקוק לתכנון הוא בוחר רהיטים מתוך אולם התצוגה שלנו או מגיע עם מעצב ואדריכל שמביאים אתם תכנית מסודרת משלהם. אבל היתרון שלי, על פני מעצבים ואדריכלים הוא שהם לוקחים את הזמן, צריכים קודם להוציא הצעת מחיר ולעיתים קרובות משתהים עם תכנון התכנית האדריכלית. אנחנו עורכים אותה במקום, בלוח זמנים מאוד קצר, לפעמים תוך עשרים דקות  הלקוח מקבל תכנית הכי מקצועית שאפשר מבלי לשלם עליה. אם צריך, אני משנה אותה בהתאם לפידבק ולרצונות של הלקוח. אני לא מרוויח מכך אבל זה ערך מוסף שאני נותן ובהחלט שווה לי להשקיע בכך זמן ואנרגיה.

007

– אבל זה לא נותן לך רווח נוסף ואתה משקיע זמן ואנרגיה 

"זה כל הכיף –  לתת ללקוח תחושה שהוא בא למקום ומקבל מעטפת ולא מוסיף על זה שקל. יכול להיות שהלקוח יגיע עם הצעת מחיר מספק אחר של 15,000 שקלים לדוגמא וההצעה שלי היא 16,000 . אז אני יותר יקר באלף שקלים אבל במבט כולל הוא מקבל אצלי תכנית אדריכלית ששווה אלפי שקלים. לפעמים יש לקוחות שכבר לקחו אדריכל או מעצב ומגיעים אליהם עם התוכנית העיצובית שאנחנו תכננו, אני נותן שירות גיבוי לאנשי המקצוע האלו ובעצם עושים להם את החיים קלים כי העבודה כבר נעשתה עבורם".

מאיר גבאי ריהוט משרדי בע"מ קיים משנת 1993 , כעבור עשר שנים החל העסק גם במתן האפשרות לעיצוב ותכנון תכניות אדריכליות לחללי עבודה ועד היו כבר נעשו בו אלפי תכניות שכאלו המתוכננות באמצעות תוכנות עיצוב אדריכליות המתקדמות ביותר. מבין לקוחותיו של גבאי אפשר למצוא משרדים גדולים, מוסדות חינוך וחברות היי טק בכל הארץ. המוצרים שבחלל התצוגה נמכרים במחירים נוחים, האספקה שלהם נעשית על ידי מתקינים של בית העסק עצמו.

ליווי הלקוח נעשה לאורך כל הדרך, משלב ההתלבטות שלו לגבי אילו רהיטים לרכוש  ועד עזרה וייעוץ בהעמדתם ועיצוב כולל של חלל העבודה. לדברי גבאי, תחום הריהוט המשרדי  כולל בתוכו צרכים רבים ודורש הבנה ופתרונות עיצוב לכל שטח ומקום. "90 אחוז מהלקוחות בתחום לא רוצים לקחת מעצב או אדריכל בשביל לחסוך את הכסף. הם חושבים שהם מבינים ויודעים כיצד להתמודד עם משימה של עיצוב חלל עבודה אבל אחר כך מבינים שהם לא ממש יודעים מה לעשות.

– אז ריהוט זה עסק מורכב?

בריהוט משרדי יש כל כך הרבה צרכים, עקב אכילס של המשרד הוא האחסון. אנשים לוקחים משרדים קטנים ורוצים להכניס בהם את כל העולם, הרוב לא יודעים לעשות זאת במיומנות והם עלולים להוציא כסף לחינם כי הם קנו רהיטים וסדרו את המשרד אבל הוא נראה נורא. במצב כזה האנשים מגיעים אלי כדי לקבל פתרונות, גם אם לקוח כבר מביא לי תכנית מדודה ויודעים בדיוק היכן ימוקם הארון, איפה יעמוד הכיסא, אנחנו עדיין נהיה מאוד דעתנים ונמליץ לו ללכת לפי ההצעות שלנו, מה שגם ימנע תלונות או חוסר שביעות רצון בהמשך. יש לקוחות שמגיעים אלי ואומרים 'זה מה שאני רוצה' אבל הם עלולים לטעות.

"הייתי אצל לקוחה שלקחה אדריכלית שעשתה לה תכנית, אני גיביתי את מה שהאדריכלית הזו הציעה  בתכנית הדמיה משלי, הצעתי ללקוחה לשנות כמה דברים, להשתמש בחומרים מסוימים  אבל היא לא רצתה. רק היום היא אמרה לי כמה חבל שלא הקשיבה לי לבסוף, כי צדקתי בתכנון שהצעתי לה. אני והעובדים שלי יורדים לפרטים, בוחרים צבעים מסוימים משקיעים זמן וחשיבה. הלקוח יוצא מכאן עם בתחושת בטחון, סיפוק והבנה מלאה של הצרכים שלו".

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY