לצמוח עם השותפים/ נטו תכנון פיננסי

קבוצת 'נטו תכנון פיננסי' היא דוגמא לסיפור הצלחה ישראלי: רק לפני חמש שנים קיומה של החברה עמד בסימן שאלה, כאשר דור המייסדים עזב. אך שורה של החלטות אמיצות שקיבלו אילן בן ישי ועידן כץ המנהלים/בעלים הממשיכים, הפכו את החברה בשנים האחרונות לאחת הסוכנויות החזקות במשק בתחום הפיננסים, כשהיא מעסיקה למעלה ממאה שלושים עובדים ובין היתר מקימה גם בתקופה זו, קרנות השקעה בתחומי ההיי-טק, התחדשות עירונית ומחיר למשתכן. כיום עם המעבר למשרדיה החדשים והמושקעים של החברה, בצ'ק פוסט בחיפה, זו הזדמנות לראיין כאמור את אילן בן ישי, מנכ"ל החברה ומבעליה המרכזיים כשלדבריו "הסוד שלנו טמון בעבודה קשה, בהון האנושי ובחירת השותפים".

כאמור, לפני כחמש שנים עברה קבוצת 'נטו תכנון פיננסי' טלטלה: דור המייסדים עזב ונותרו כבעליה, אילן בן ישי ועידן כץ, אבל כמאמר הפתגם שהחכם רואה בכל קושי הזדמנות, תפסו הבעלים החדשים את המושכות וכצעד ראשון ומשמעותי לייצוב החברה,הכניסו שותפים חדשים, את סוכניה הבכירים, רועי לנדסמן, קרין בוזלי, מייק לביא ואלכס גנפון שהיוו כאמור, בסיס משמעותי ואיתן ליציבות החברה. "גם בשנים הבאות" מספר המנכ"ל אילן בן ישי "נכניס שותפים חדשים" ככול ויתבלטו כאלה.

שינויים אלו לצד צמצום בהוצאות וגידול גדול במכירות, הפכו את 'נטו תכנון פיננסי' תוך מספר שנים מועט, לאחת מסוכנויות הפיננסים הגדולות והחזקות במשק הישראלי. הסוד אם אתם שואלים טמון כמו תמיד בהון האנושי "חשוב לנו מאוד" מספר בן ישי "שלסוכנים שלנו יהיה אופק מקצועי ואפשרות להתפתח בתוך הסוכנות כסוכנים בכירים ואפילו כשותפים בעתיד". לבן ישי חשוב לתגמל את הסוכנים ואף להעניק להם תחושה של בית ומקום תומך ומקצועי. במשרדיה החדשים והמפוארים של החברה בצ'ק פוסט בחיפה, מגולמים כל ערכי החברה: עיצוב חדשני, מרחבי עבודה, חדרי ישיבות מאובזרים במיטב העזרים ופינות רוגע כבמיטב חברות ההיי-טק הגדולות "זה היה חלום שלנו כשנטלנו את החברה לידנו, לעבור למשרדים חדשים בהתאם להתפתחות החברה". והחברה אכן גדלה: כיום היא החברה הגדולה מסוגה בצפון ואחת הגדולות בארץ ומעסיקה כ-130 עובדים שכ-80% מהם עובדים בסוכנות הראשית בחיפה והיתר במשרדיהחברה במרכז ת"א. "מטבע הדברים 'נטו תכנון פיננסי' הינה סוכנות שקמה בחיפה ומשרתת בעיקר את תושבי הצפון, ברם אולם, בעשר השנים האחרונות מאז שפתחנו את משרדינובת"א, הרחבנו את השרות גם לאנשי גוש דן", כך שלמעשה כיום יש לחברה לקוחות מרמת הגולן ועד באר שבע.

גם כיום החברה ממשיכה להתפתח, "אנחנו מחפשים כל העת עובדים וסוכנים מוכוונים פיננסים שמעוניינים לצמוח במסגרת הסוכנות ולהפוך להיות מתכננים פיננסים בעלי רישיון CFP" מסביר בן ישי.

בימים אלו ממש, מארחת 'נטו תכנון פיננסי' במשרדיה בחיפה, את 'המכללה הישראלית לתכנון פיננסי' לאחר שזו ביקשה לקיים שם את הקורס השנתי למתכננים פיננסים לתושבי הצפון "אנחנו נענו לאתגר ואף רתמנו את הסוכנים והעובדים שלנו שמעוניינים להתפתח, להתמקצע ולהרחיב את ידיעותיהם, להרשם לקורס, אפילו סבסדנו להם חלק ניכר מעלות הקורס שנמשך שנה וחצי ושבסופו הם מוסמכים כבעלי רישיון לתכנון פיננסי (CFP)".

הפעילות של קבוצת 'נטו תכנון פיננסי' חולשת על כל התחומים הנוגעים לתכנון פיננסי הוליסטי ובכלל זה פיזור השקעות,כמו לדוגמא השקעות דרך 'קרן וולת'סטון' המתמחה בהשקעות אלטרנטיביות. "עידן ואני" מספר בן ישי בעניין "לא מפחדים לכוון הכי גבוה שאפשר, לכן מאז שקיבלנו את ההחלטה להגדיל ולהרחיב את פעילות החברה, כמות הסוכנים שלנו כמעט ושולשה וכפועל יוצא גם היקף ההשקעות והלקוחות שלנו. בנוסף רצינו לפתוח בפני לקוחותינו אפיקי השקעה ייחודיים. לשם כך הקמנו לפני כארבע שנים בשותפות עם ירון פיטארו, בכיר ומוערךבשוק ההון בישראל, את 'קרן וולת'סטון'. כיום זו הקרן הפרטית הגדולה בישראל בתחום של ליווי פרוייקטים בהתחדשות עירונית. לקרן גוייסו מאות מיליוני שקלים והיא מלווה מעל למאה ועשרה פרוייקטים של התחדשות עירונית ברחבי גוש דן וירושלים. בנוסף לכל אלו" מציין בן ישי "הקמנו עם שותפים עסקיים נוספים שלנו – שמגר וקנין ויוסי מזרחי, קרן להשקעה וליווי של פרוייקטים בתוכנית המחיר למשתכן" וכן את קרן סיטריןהמתמחה בהשקעה בחברות הזנק ישראליות (סטארט – אפ ישראלי) "הקמנו את הקרן עם שותפה עסקית מצויינתהגב' אורה סופר שהיא בעלת שם ומוניטין מוכח בשוק ההיי-טק הישראלי".

לסיום בן ישי מביע סיפוק ממצבה של החברה כיום וכשפניה אל העתיד "אמנם יש עוד הרבה עבודה ואתגרים לפנינו, אבל אני שמח שלא חששנו לרגע כשלקחנו את החברה לידנו, עידן ואני, לראייה חלומות אכן מתגשמים כשעובדים קשה ולא מפסיקים להאמין".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY