אני ילד ירוק

עירית קריית אתא מרחיבה את את המגמה הירוקה ופועלת להסמכת גנים נוספים לירוקים. כיום קיימים כבר 25 כאלו ברחבי העיר.

ממחזרים את הגן. צילום: עירית קריית אתא
ממחזרים את הגן. צילום: עירית קריית אתא

מחלקת איכות הסביבה של עירית קריית אתא פועלת נמרצות להסמכת עוד גני ילדים ירוקים בעיר. במסגרת תהליך ההסמכה של גן ירוק, ישולבו בגני הילדים נושאים חברתיים וסביבתיים בתכנית הלימודים השנתית. כיום, קיימים בעיר 25 גני ילדים ירוקים, כאשר המגמה היא להפוך בעתיד את כל מוסדות החינוך בעיר לירוקים.

"גן ירוק" הוא גן שקיבל הסמכה פורמלית מהמשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך בעקבות תהליך שינוי תודעתי, לימודי וסביבתי הן בהתנהגות והן ביצירת סביבה לימודית אקולוגית. הדגש הוא על הקניית ערכים סביבתיים כגון: כבוד לזולת, לטבע ולסביבה, זיקה למקום ורצון להשפיע על הסביבה, שמירה על הסביבה ומניעת עומסי פסולת וצפיפות, פעולות של ילדי הגן למען הסביבה כגון שימוש בנייר ממוחזר ושימוש במתקני המיחזור. במסגרת הפעילות הירוקה יוקמו בגנים מתקנים להפרדת פסולת, גינה קהילתית בחצר הגן ויתקיימו שלל פעילויות קהילתיות עם דגש על קיימות ואיכות הסביבה.

מודל מרכז חינוכי ירוק פועל זה 10 שנים ומטרתו לעודד את העקרונות של למידה על הסביבה, יישום אורח חיים בריא וקיום פעילות שמטרתה להביא לשינוי בתודעה ובהתנהגות הקהילה ביחס לסביבה.

ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ: " עיריית קרית אתא תמשיך לקדם את נושא איכות הסביבה ובניהם: בנייה ירוקה ושימור אנרגיה, צמצום נפח הפסולת, טיפוח שטחים ירוקים ועוד. הסמכת גני ילדים לירוקים הינה נדבך נוסף במאמץ העירוני הנעשה בנושא איכות הסביבה, כאשר אנו מקווים כי בעתיד כל מוסדות החינוך יפעלו במתכונת זו."

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY