בימים אלו מוקמות בקרית חיים ובשכונת נווה שאנן בחיפה שתי גינות חדשות לשחרור כלבים. במקביל נמשכת האכיפה הנמרצת נגד בעליהם של כלבים משוטטים העושים צרכיהם ברשות רבים, כשהקנס על כך צפוי לעלות ל-730 שקלים

עיריית חיפה פועלת בימים אלה להכשרת גינות חדשות לשחרור כלבים בשכונות שונות של העיר. הגנים נועדו להקל על בעלי הכלבים לכך שהם יוכלו לטייל בשטח נרחב עם כלביהם, ללא צורך בשימוש ברצועה, מה שמאפשר לכלבים להתרוצץ באופן חופשי. לא פחות חשוב וזו מן הסתם אחת המטרות החשובות של הפרויקט הנה  צמצום מפגעי צואת הכלבים בשכונות.

הגנים החדשים יוקמו בקריית חיים, בשטח כולל של חצי דונם בחורשה שבין רחוב הנוטר לרחוב משה שרת. במקביל נשלמות ההכנות להקמתו של גן נוסף לשחרור כלבים בגן השבשבת שבשכונת נווה שאנן.

עד כה כבר הוקמו בחיפה מספר גינות למטרה זו : ברחוב יואב שבקריית אליעזר, ברחוב החיל בבת גלים  וברחוב אורן שברוממה החדשה.

1-ZR3_4131 - עותק

מהעירייה נמסר כי במקביל היא פועלת לאיתור שטחים נוספים להכשרת גינות כלבים ברמת גולדה, בכרמליה ובשכונות נוספות. תושבי שכונות אלו מוזמנים לפנות לאגף לפניות הציבור ולהציע את הצעותיהם בנושא. הגינות מתוכננות ומוקמות על ידי המחלקה לגנים ונוף באגף לשיפור פני העיר בשיתוף הווטרינר העירוני והאגף לפניות הציבור.

הגינות לשחרור כלבים משחררים את בעליהם מהחוק האוסר כל אחזקת כלבים במקום ציבורי, אלא אם הוא קשור היטב ברצועה או בשרשרת. החוק נועד להגן על אנשים וכלבים כאחד  מפני נשיכות, העברת מחלות וריצה של כלב לכביש, העלולה להסתיים בפגיעתו. בגינות המיועדות, רק כלבים מסוכנים רק כלבים מסוכנים חייבים ברצועה.

במקביל להכשרת הגינות העירייה פועלת גם נגד בעליהם של כלבים משוטטים וכלבים העושים את צרכיהם ברשות הרבים. האכיפה מבוצעת באופן גלוי וסמוי ע"י מפקחי העירייה אשר מסיירים ברחבי העיר בכל שעות היום והלילה.

המפקחים מאתרים את בעלי הכלבים באמצעות שבב אלקטרוני המוצמד לגופם של הכלבים ואף עוקבים אחרי הכלבים ובעליהם. נוכח העלייה הצפויה בתשלום הקנס על שוטטות חופשית של הכלבים, אולי כדאי שבעלי הכלבים יזהרו יותר: כיום הוא עומד על 475 שקלים, סכום מכובד לכל הדעות אבל בקרוב עם אישור וועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת גובה הקנס יעלה לסכום של 730 שקלים.

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY