עם תופים אינדיאנים, שירי קודש ו'מלאכי השרת' : הקהילה השמאנית בפרדס חנה ערכה טקס שמאני לשובם של החטופים מעזה

במלאות מאה ימים לשבי בו נתונים 133 חטופים התכנסו עשרות אנשים לבושי לבן ברחבת היוניקורן באורות האמנים בפרדס חנה כדי להשתתף בטקס שמאני לשובם של החטופים והחטופות בעזה. הטקס כלל מעגלי שירה, תפילה, הנחת סלילי תפילה ב'אלתר' מקודש ונגינת תופי רפואה אינדיאנים בידי 'זקנות השבט'

בשעת ערב התמלאה הרחבה של מועדון היוניקורן בפרדס חנה בעשרות אנשים לבושי לבן, רובם נשים שהגיעו להשתתף בטקס השמאני המיוחד כדי להשיב את החטופים הישראלים מעזה שנמצאים שם מאה ימים. לאחר שכולם הסתדרו במעגל סביב 'האלתר' מעין 'מקדש' שמכיל חפצי 'עוצמה' וכאלו בעלי משמעות מקודשת. בתוכם הוצבו סלילי חוטים ובתוכם תפילה עבור החטופים והחטופות.


יודן מיבר, נגן כינור מוכשר ומי שעוסק בטיפול אלטנטיבי והנחייה של מעגלי רפואה ששואבים השראה ממסורות איזוטריות שונות פתח ואמר: "ניצוצות ישראל: שובו הביייתה. שובו אל המקור". כך התחיל הטקס שנמשך כמה שעות ומטרתו כפי שהצהירה איילה אלישע, שמנהלת מכללה לנשיות בדרך הטבע : "ניתוח כירורגי מעודן בתוך איזור מלחמה שבו אנו מעיזים ומעיזות לראות לעומק מה הולך שם בין ההריסות". לטענתה של אלישע הטקס "מכריח אותי למצוא את האיזון בין הכאוס ההזוי הזה בו מאה ימים הם שם בתנאים קשים, בסכנת חיים, בקושי בלתי נסבל לבין 'אור אינסוף' שזמין בכל רגע לזרום לתוכם להרגיע. להעניק כוח ואף להוציא אותם משם. זה טקס שאין בו נאומים, או צעקות, הוא לא פונה להפעלת לחץ על פוליטיקאים וקובעי מדיניות – הוא פונה לרוח, למלאכים, למדריכים הרוחניים של החטופים עצמם. ומייצר תנועה אנרגטית".

יודן מיבר, מנחה ויוצר טקסים מסביר על חשיבות הטקסים דווקא בתקופה זו : "יש אנשים שנלחמים בקרב בתוך עזה ויש כאלו שמנהלים את ה'קרב האנרגתי' הזה שקורה בעולמות האזוטריים. בערב הזה למשל אנו פועלים את הפעולה שלנו במרחבים אסטרליים".

לפי תפיסתו של מיבר כפי שהוא כתב בפוסט שזכה ללא מעט תגובות: "חמאס באופן לא מודע גורם לנו להתעורר תודעתית". מיבר משווה את לקיחת החטופים למעין 'ניפוץ' של חלק מישראל. זה חלק ממנגנון הטראומה הלאומי שאנו חווים כעת וכמו שקורה ביחידים כך גם קורה בעם – מנגנון של פיצול וניתוק. חלק ממה שאנו עושים עכשיו זה להחזיר אותם. אני חושב שמה שקרה גרם לאנשים במעגלים קרובים או רחוקים לחוות בעוצמה את הרגשות שלהם. הרבה מאוד אנשים נשלחו לעבר שלהם. דברים התחילו לצוף מהעבר. וברגע שנוצר מצב שאיפשר להיות את 'הדברים' הם השתחררו. בהקשר הזה אני יכול לראות את זה 'כחניכה עמוקה'. ברמה הגבוהה אפשר לראות פה שחמאס שימש פה בתפקיד מאוד מהותי בהתעוררות שלנו כעם. כל מה שקורה בשנים האחרונות זו התפרקות של מבנים שמחזיקים. מפסיקים לסמוך על המערכות ששולטות בנו. ואז נולדות מערכות שהן יותר גמישות. וזה גם נכון למערכות הפנימיות שלנו. הדבר הזה על אף שהוא טראומתי, חורבן וכואב יש בו לידה מחודשת".

 

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY