אפליקציה חדשה שפיתחה העיריה תשלח התראות ומידע חיוני לתושבי העיר בזמן חירום. ייחודה היא ביכולת לשלוח מסרים ומידע בהודעות מידיות  לתושבי השכונות השונות בהתאם לתרחישים ולצרכים של כל שכונה

בעירייה מבהירים כי האפליקציה החדשנית תשמש כשחקן ראשי בקשר עם התושבים בשעת חירום לצד הרשתות החברתיות שיעמדו לרשות המרכז לניהול משברים העירוני החדש שנחנך לאחרונה ומצויד בטכנולוגיה המתקדמת ביותר.

אז איך זה יעבוד? המרכז ישמש את מערך החירום העירוני וכוחות החילוץ וההצלה בשעת חירום. המרכז מתוכנן לתת מענה לתרחישי מלחמה ואסונות טבע וכולל חדר מבצעים עבור אנשי כוחות הביטחון וההצלה וראש העיר ובו מערכות מולטימדיה מתקדמות, מערכות קשר לתקשורת בין כוחות הביטחון והחירום. מערכות הפעלה, שליטה ובקרה ממוחשבות מהמתקדמות בעולם הותקנו במרכז והן יאפשרו אינטגרציה של נתונים בזמן אמת ויועברו באמצעות מערכות תצפית ייחודיות, ועזרי שליטה שיציגו תמונת מצב עדכנית בכל נקודת זמן.

נתוני השטח יוצלבו עם מאגר הנתונים הממוחשב של מנהל ההנדסה הכולל את כל תיקי הבניין בחיפה ונתונים נוספים ממאגרי המידע העירוניים אשר יספקו לצוותי החילוץ נתונים חיוניים על המבנים והדיירים המתגוררים בו. כל אלה יתורגמו למסרים והודעות שישלחו ע"י חדר המבצעים העירוני באמצעות האפליקציה "חיפה בנגיעת אצבע" לתושבים על פי פילוח שכונתי.

האפליקציה שהושקה לאחרונה כוללת מידע שוטף על כל האירועים המתקיימים בעיר, הודעות לתושבים, אפשרות כניסה למערכת תשלומים, יצירת קשר עם המוקד העירוני ומחלקות העירייה ועוד. בעיריית חיפה מדגישים את חיוניות האפליקציה ומבקשים מתושבי העיר להוריד אותה למכשירים הניידים שלהם – למכשירי אנדרואיד – http://goo.gl/QkQ5em למכשירי אפל –   http://goo.gl/JKnZQE

לדברי ראש העיר יונה יהב, "היערכות העירייה לשעת חירום מבוססת על הניסיון שצברנו לאורך השנים בתרחישי  אמת בכל הארץ ומהתרגילים השונים אותם שקיימנו לאורך כל השנה ובו העירייה היא הגורם האחראי על ניהול העיר בחירום ואליה יופנו כל פניות התושבים. הקשר עם תושבים והעברת מידע עדכני ורלוונטי חשובה בשגרה וקריטית בחירום. על מנת לעמוד במשימה זו אנו מפתחים ובוחנים כל דרך באמצעותה נוכל לתקשר עם התושבים החל מאמצעים פרימיטיביים ביותר למקרים של הפסקות חשמל בהן נאלץ להשתמש באופנוענים ובשליחים ועד לאמצעים החדישים ביותר".

 

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY