חנות קטנה ומטריפה

בסמטאות עכו הציורית מסתתרת חנות יוצאת דופן – ב'החנות למשמעות' המוכרים הם אנשים בעלי צרכים מיוחדים שמוכרים מוצרים ייחודים שנעשו בידי אנשים כמותם כולל חולצות עם כתב ברייל, ספרים מיוחדים ודברים אומנות "חווית הקנייה כאן משנה עמדות ותורמת לכולם" מספרת מנהלת המקום

אם אתם כבר בצפון ומתרבים לאזור עכו. המלצה שלי לכו לבקר בעכו העתיקה שם בין הסמטאות חבויות מסעדות נפלאות, מזח יפהפה ועתיקות מימי הביניים אך בין כל אלו כדאי  לכם לעבור ברחוב צאלח א דין שם מסתתרת חנות מיוחדת בעיצוב עתיק זוהי החנות למי שמחפש משמעות כלומר 'החנות למשמעות'. שמורכבת מאוסף של פריטים בית וכלי כתיבה וחולצות שהכינו או שקשורים בצורה כזו או אחרת לאנשים בעלי נכות. אבל לא רק זאת גם המוכרים עצמם הם מה שקרוי 'בעלי צרכים מיוחדים' כך שהמפגש עמם יוצר חווית קנייה ייחודית ביותר שמוסיפה ערך מוסף לכולם "החנות למשמעות הוקמה בשנת 2009" מספרת לנו איריס ברבי מנהלת המקום "החניכים שמגיעים לכאן אלו הם חבר'ה צעירים בעלי נכות פיזית או חושית. הסחורה בחנות מחולקת לשניים – מוצרים של החניכים שמגיעים למקום ומוצרים שהכינו חברים בעלי צרכים מיוחדים. יש לנו גם המסר הסביבתי שכולל מוצרים ממוחזרים כמו ספרים ודברי אומנות. כל מי שנכנס לחנות בין אם הוא חניך או לקוח עובר הכשרה כלשהיא. ההכשרה הזאת משנה עמדות כי אותו אדם הורגל בכך שנכה הוא אדם שמקבל שירות במקום הזה הוא נותן שירות וגם מראה את הידע שלו על הספרים בנתינת עודף והסברים על החולצות שלנו שחלקם כתובות בכתב ברייל לאלו שמתקשים בראייה. יש לנו סט שלם של מוצרים עם כתב ברייל כמו ספלים, סינרים ומגבות".

 אולי כמה מילים על החניכים שלכם ?

"יש לנו כמה חניכים שעובדים אצלנו. הרבה יותר בחגים בחופשות ובתחילת שנה כי חבר'ה צעירים לפני שירות לאומי מגיעים להתנדב פה. הצעירים מקבלים פה הכשרה לתעסוקה שהיא טובה לכל דבר שהם יתקלו בו במהלך חייהם. כתוצאה מכך מתחזק אצלם הבטחון העצמי. הם לומדים מיומנויות שונות כמו עבודה על מחשב. תפירה או אומנות. לדבר עם לקוחות ועם ספקים. אפילו בעניין הופעה חיצונית הם מקבלים טיפים והכי חשוב לא להתייבש לעמוד מול קונים ואפילו אנחנו מעבירים פה סדנאות בהם החניכים שלנו מלמדים קבוצות ומנחים מקצועיים.".

בעוד אנחנו מדברים נכנסו לחנות זוג מהולנד שקראו על המקום באחד מהאתרים והם נגשו לרכוש "זה כל כיף לשמוע את זה כל פעם ולפגוש אנשים מכל העולם שגם באים במגע עם החניכים שלנו שלא תמיד יש להם את האפשרות לפגוש מגוון כל כך רחב של אנשים".

אתר החנות

http://www.kvn.org.il/heb/ShopForMeaning

IMG_6193

3 COMMENTS

LEAVE A REPLY