מי שסבור שהפשיעה בסקטור הערבי מתחילה ומסתיימת בערים ובכפרים טועה, כנופיות הפשע "גם מעורבות" אינן מכירות בגבולות המוניציפליים ומאיימות גם על הרחוב היהודי, שם נקנים ומופצים הסמים, ושם נרכש גם הנשק שנגנב מצה"ל מידי בלדרים, צרכנים וסוחרים.

מערכת המניעים העבריינית חוצה עמים ואידואלוגיות, הנשק הגנוב מצה"ל המשמש תשלום עבור סמים, הופך בשניות לכלי ביצוע פשעים ועבירות ביטחון.

סיבות לאחזקת נשק בסקטור הערבי רבות, יש בקרב משפחות ערביות נקמות דם עתיקות, שמחוליליהם כיום שכחו מזמן מדוע התחילו והם מצטיידים בנשק הן לתוקפנות והן להתגוננות.

יסוד האלימות, הפשע, המתירנות והעבריינות מקבל תאוצה הן בהשפעת סרטי הפעולה והן בשל ההסטה המסלימה על גלי הניכור והמצוקה.

רבים מבני הנוער, אפילו כאלו שאינם עבריינים, מחפשים תחושת ערך ומצטיידים בנשק להרתעה ולהגנה עצמית. אל מול אלה דורשים החכ"ים הערבים פתרונות אך כרגיל מדברים בכפל לשון ברור שלצורך חיסול העבריינות והנשק צריכה המשטרה להסתייע בשוטרים ערבים ובקהילה עצמה, אלא שברחוב חוששים מנקמנות או מתיוג המסייעים לחוק כמשתפ"ים.

צביעות מסוג אחר הפגין ראש ממשלתנו כאשר הצהיר על הכוונה לטפל בסוגיית הנשק במגזר הערבי שנים גל גבי שנים ראשי המגזר מתחננים להוציא מקרבם את הנשק הלא חוקי אשר משמש ומסכן בעיקר את התושבים הערבים, שנים על שנים לא ניעשה דבר בעניין עד הגעתו של המחבל מואדי עארה שם הוא לא פספס הזדמנות דמגוגית להפוך מחדלי ממשלתו וממשלות קודמות ולהפנות אצבעות מאשימות שוב למגזר הערבי.

המסיתים הסדרתיים מתעלמים שוב ושוב ממחדליהם בטיפול בסוגייה גם במגזרים אחרים בהם קיים נשק לא חוקי בכמויות רבות יותר אשר במגזר הערבי.

רק בתחום הפלילי, במסגרת חיסולי חשבונות בעולם התחתון, נפגעים כמה וכמה, ועדיין לא הזכרנו את מה שנמצא בתנחלויות ואפילו במגזר הדרוזי, מקומות בהם המדינה מחליטה להעלים עין למרות שהיא מודעת היטב לתופעה זו ומנגנוני הביטחון והמודיעין אפילו יודעים היכן נמצאים נשקים אלה בכל פינה ובכל בית אך לפעול למיגור התופעה לא עושים מאום.

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY