לחובבי האוכל המזרחי האסלי נפתחה לאחרונה 'מסעדת האגדה' שנמצאת במקום שנראה כאילו לקוח מאיזה אגדה אבל האוכל מאוד מציאותי "אני מכין אוכל בסגנון המזרחי המקורי – טעים, פשוט וטרי" מספר השף הוותיק נועמאן חמאתי שהקים את המסעדה

לא רחוק מכיכר המעיין בלב נצרת נפתחה בחודשים האחרונים מסעדה מזרחית חדשה שעושה כבוד למטבח הערבי האותנטי טרם השתלטו עליו טרנדים כאלו ואחרים, "זה הסגנון שהיה מקובל פעם בנצרת לפני שכל הרשתות כבשו כל פינה בעיר". מסביר לי השף נועמאן חמאתי תושב העיר שמאחוריו שנים של ניסיון בהכנת אוכל החל מהיותו שף במלון רויאל פלזה בטבריה ומנהל ושף ראשי של מספר אולמות אירועים בגליל. 

הרעיון הוא מאוד פשוט וטעים והוא עובד עם השילוש המקודש : חומוס, צ'יפס וסלט ועל זה שיפודי בשר שמיד מורגש שהם נעשו ביד אומן.

מומלץ לפתוח את הארוחה בסלט פטוש שכולל סלט ירקות קצוץ דק בתוספת חתיכות גבינת עיזים עם לחם מטוגן. זאת כמובן מגיע עם סלטים קטנים, חומוס ביתי וטחינה. בגזרת המנות הבשריות המקום מתגלה כגן עדן לקרניבורים שכולל טיבול מדהים לבשר שמגיע עם שיפוד – קבב או פרגיות.

אבל למתקדמים שבניכם נועמאן פותח את המעשנה שנמצאת בצד ומשם הוא מוציא למי שחפץ בשר עגל וכבש תענוג לחיך וגם את המסחאן – עוף מפורק עם ביצה בצל וצנוברים. 

ואם לא מתאים לכם בדיוק בשר אז אל דאגה מתוך הטאבון המקומי יוציאו לכם פיתות חמות, פיצות ועוד מאפים מיוחדים כמו המנקושה – מאפה עם זעתר וגבינה.

המקום בנוי במבנה על קשתות אבנים שמזכיר אתר היסטורי מימי הביניים כך שגם התפאורה בהתאם ובעקבות הקורונה מציעה המסעדה גם משלוחים 

רחוב אניס קרדוש 6022, נצרת/פתוח כל יום מ 11 בבוקר עד חצות /04-8555999

 

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY