כל כך רחוק, שאפשר לגעת – מגיע למדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה ביום שלישי 26.1 בשעה 17:00, עם פעילויות אינטראקטיביות מגוונות ללא עלות

 במסגרת אירועי שבוע החלל, יתקיים ביום שלישי 26.1 בשעה 17:00 משדר מיוחד בהנחיית אליענה תדהר ועודד פז בליווי מדריכים ואנשי מדע ממדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה. במהלך השידור החי תתקיימנה פעילויות מדעיות אינטראקטיביות, ראיונות, חידונים, ניסויים, הדגמות, שעשועונים ומשימות בשיתוף הילדים בבית. 

המשדר יסתיים במפגש זום עם אסטרונאוט נאס"א אנדרו פאוסטל (Andrew Feustel), שישתף את הצופים בחוויות שלו ויענה על שאלות. 

בין הפעילויות

הדגמה מעשית, עד כמה קר בחלל, מדריך של מדעטק המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל יציג מקרוב מוצגים מתערוכת האסטרונומיה, אחת התערוכות המציגות כיום במקום, וייתן הצצה על השמיים: למה יש יום ולילה? איך מתקיימות העונות השונות? מדוע הירח נראה מעט שונה בכל לילה, ואיך אפשר לחזות, איך הוא ייראה? 

בנוסף, סדנא מעשית להכנת טילי נייר, הנחייה כיצד להסתכל על הכוכבים, מבלי לצאת מהבית, באמצעות התוכנה החינמית סטלריום לנייד או למחשב, סדנה עם האנשים, שמאחורי החללית בראשית – ספייס-איי-אל SpaceIL, שיחה עם הצלם האסטרונומי מיכאל צוקרן, שיספר כיצד אפשר לצלם את השמיים וישתף מצילומיו המרהיבים, חידון אינטראקטיבי על בעלי החיים, שסללו את הדרך להגעת אנשים לחלל, הנחייה לאיתור ומעקב אחר הלוויינים הישראליים, שמקיפים את כדור הארץ, מפגש בזום עם ד"ר אורן מילשטיין, מייסד חברת סטמראד, בנושא הגנה על אסטרונאוטים מפני קרינה, פעילות קצרה של אימון גופני לאסטרונאוטים וגם לילדים, שצופים במשדר. 

הפרופסור חגי פרץ, אסטרופיזיקאי מהטכניון, יסביר על השמש בעקבות צילומי התקריב המפורטים של משימות חקר השמש האחרונות (Parker, SOHO, SDO), ויענה על שאלות הצופים, ועוד.

לצפייה בשידור ניתן יהיה להיכנס ביום שלישי 26.1 בשעה 17:00 לאתר של סוכנות החלל הישראלית בכתובת: https://www.space.gov.il/israeli-space-week ולצפות בשידורים גם בערוץ היוטיוב או בדף הפייסבוק של סוכנות החלל. הצפייה ללא עלות.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY